فورد با همکاری فولکس‌ واگن خودروی برقی دیگری را تولید می‌کند - تکفارس 
فورد با همکاری فولکس‌ واگن خودروی برقی دیگری را تولید می‌کند - تکفارس 

فورد با همکاری فولکس‌ واگن خودروی برقی دیگری را تولید می‌کند

مهدی حلوائی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 17:59
فورد با همکاری فولکس‌ واگن خودروی برقی دیگری را تولید می‌کند - تکفارس 

براساس گزارش بلومبرگ، شرکت فورد تا چند هفته‌ی دیگر قراردادی را با برای ساخت یک خودروی برقی براساس پلتفرم MEB با شرکت فولکس‌ واگن امضا خواهد کرد. این خودرو تنها در کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد.

فورد در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام کرد:

همان‌طور که در گذشته اعلام کرده بودیم، ما در حال بررسی تولید یک خودروی تمام‌برقی براساس پلتفرم MEB در شهر کلن هستیم.

قرارداد فعلی دو شرکت فورد و فولکس‌ واگن شامل ساخت یک خودروی شاسی‌بلند پیک‌آپ و یک ون تبلیغاتی یک تنی می‌شود. فولکس‌ واگن یک ون شهری کوچک را تولید کرده و شرکت فورد نیز یک خودروی برقی را براساس پلتفرم MEB تولید می‌کند. این دو شرکت همچنین بر روی ساخت فناوری سیستم خودران نیز با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

همکاری شرکت‌های فورد و فولکس واگن

براساس شایعات اخیر، خودروی MEB شرکت فورد از نظر ظاهری شبیه به نسخه‌ی کوچک‌تر خودروی موستانگ مک ای خواهد بود. گفته می‌شود که طراحی داخلی این خودرو با توجه به نحوه‌ی جایگیری موتورها و باتری‌ها، خیره‌کننده خواهد بود.

براساس قرارداد بین دو شرکت، فورد از سال ۲۰۲۳ و به مدت ۶ سال، ۶۰۰ هزار واحد از پلتفرم MEB را خریداری کرده و تمام خودروهای برقی خود را در شهر کلن در کشور آلمان تولید خواهد کرد.

فورد اخیراً اعلام کرده بود که مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را بر روی کارخانه‌ای در کشور رومانی سرمایه‌گذاری کرده است. قرار است که این کارخانه، خودروی ون تبلیغاتی سبک‌وزنی را تولید کند. فروش این محصول از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

استوارت راولی، رئیس بخش اروپای شرکت فورد اعلام کرد:

با ساخت این خودرو تا سال ۲۰۲۴، کارخانه‌ی کشور رومانی به سومین کارخانه‌ی اروپایی ما تبدیل خواهد شد که به تولید خودروهای برقی می‌پردازد.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید