مخالفت دادستان‌های آمریکا با راه‌اندازی اینستاگرام کودکان - تکفارس 
مخالفت دادستان‌های آمریکا با راه‌اندازی اینستاگرام کودکان - تکفارس 

مخالفت دادستان‌های آمریکا با راه‌اندازی اینستاگرام کودکان

افشین نوری
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 11:49
اینستاگرام

وب‌سایت Buzzfeed در ماه مارس امسال گزارش داد که اینستاگرام قصد دارد اپلیکیشنی به نام “Instagram for Kids” معرفی کند که به کودکان زیر ۱۳ سال اجازه خواهد داد تا به‌طور کاملاً امن از اینستاگرام استفاده کنند.

اما حالا هیئتی متشکل از ۴۴ دادستان آمریکایی نامه‌ای خطاب به مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک نوشته‌اند که در آن گفته شده است بنا به دلایل متعدد و تحقیقاتی که انجام شده است، فیس بوک نباید برنامه خود برای توسعه نسخه کودکان اپلیکیشن اینستاگرام را ادامه دهد.

مطالب مرتبط:

از جمله دلایلی که در این نامه ذکر شده می‌توان به این موارد اشاره کرد: فیس بوک سابقه ضعیفی در حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات کودکان روی پلتفرم‌های خودش داد؛ تحقیقات نشان می‌دهند که شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای سلامت جسمی و روانی بچه‌ها مضر باشند؛ کودکان درک درستی از حریم خصوصی ندارند و به‌راحتی می‌توانند توسط افراد ناشناس مورد سوءاستفاده قرار بگیرند و اینکه درصد بزرگی از کاربران جوان اینستاگرام تجربه‌ی آزار و اذیت سایبری روی این اپلیکیشن داشته‌اند.

در نامه‌ی دادستان‌های آمریکا آمده است:

به نظر می‌رسد فیس بوک علی‌رغم هشدارهایی که درباره مضر بودن شبکه‌های اجتماعی برای کودکان وجود دارد همچنان می‌خواهد یک پلتفرم اختصاصی برای آن‌ها ایجاد کند. ما به دلایل زیادی معتقدیم که این کار مضرات زیادی دارد و به همین‌خاطر از فیس بوک درخواست داریم که برنامه‌های خود برای راه‌اندازی چنین پلتفرمی را متوقف کند.

قاضی مورا هیلی (Maura Healey)، سخنگوی هیئت دادستان‌های آمریکا در توییتر خود گفته است که ایده مارک زاکربرگ برای ایجاد یک شبکه اجتماعی مختص کودکان بسیار مضر است و شواهد زیادی وجود دارند که با این ایده مخالفت می‌کنند.

در حال حاضر، کودکان زیر ۱۳ سال مجاز به استفاده از اکانت اینستاگرام نیستند مگر اینکه به‌طور صریح اظهار شود که اکانت آن‌ها توسط یکی از والدین مدیریت می‌گردد. اینستاگرام در ماه مارس امسال در وب‌سایت خود به روش‌هایی برای محافظت از افراد زیر ۱۸ سال بر روی این پلتفرم اشاره کرده بود. اما حالا ۴۴ دادستان آمریکایی فکر می‌کنند که این روش‌ها به‌ویژه برای کاربران زیر ۱۳ سال کافی نخواهند بود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.