قابلیت زیرنویس خودکار به استوری اینستاگرام اضافه می‌شود - تکفارس 
قابلیت زیرنویس خودکار به استوری اینستاگرام اضافه می‌شود - تکفارس 

قابلیت زیرنویس خودکار به استوری اینستاگرام اضافه می‌شود

خشایار جهانی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:22
instagram

اینستاگرام قابلیت اتو کپشن (زیرنویس خودکار) را به استوری ایستاگرام اضافه کرد تا کاربران از این پس بتوانند گفتار را در ویدیوها رونویسی کنند. این قابلیت فعلاً در کشورهای انگلیس و آمریکا در دسترس است، اما این شرکت بیان کرده است که این ویژگی به‌زودی برای همه کاربران و از جمله بخش ریلز اینستاگرام عرضه می‌شود.

این قابلیت که در IGTV و Threads موجود است با اضافه شدن به بخش استوری و ریلز کارایی بیشتری برای کاربران خواهد داشت، به‌خصوص برای افراد کم‌شنوا و ناشنوا و یا افرادی که عموماً ویدیوها را بی‌صدا می‌بیند.

مطالب مرتبط:

ماند سایر گزینه‌های موجود در استوری، کاربران می‌توانند سبک و رنگ زیرنویس‌ها را پس از تولید تنظیم کنند. همچنین افراد می‌تواند برای اصلاح نگارش، از غلط‌گیر نیز استفاده کنند زیرا زیرنویس‌های خودکار به‌ندرت بی‌غلط خواهند بود، در نتیجه ویرایش مهم است. لازم به ذکر است که فعلاً گزینه‌ای برای هایلایت کردن متن زیرنویس وجود ندارد اما می‌توان پس‌زمینه نوشته را با ابزار طراحی موجود تغییر داد.

گزینه اتو کپشن مدتی است که در بسیاری از پلتفرم‌ها و سرویس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال پلتفرم گوگل میت و مایکروسافت تیمز دارای این قابلیت می‌باشند. گوگل در ماه مارس این ویژگی را به کروم اضافه کرد و تیک تاک نیز ماه گذشته زیرنویس خودکار انگلیسی و ژاپنی را به پلتفرم خود اضافه کرد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید