ویژگی پیشنهاد کلمات به اپ استور اضافه شد - تکفارس 
ویژگی پیشنهاد کلمات به اپ استور اضافه شد - تکفارس 
ویژگی پیشنهاد کلمات به اپ استور اضافه شد - تکفارس 

ویژگی پیشنهاد کلمات به اپ استور اضافه شد

حامد شهرزاد
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 15:19
app store

اپل ویژگی جدیدی را به سیستم جستجوی اپ استور ایالات متحده، کانادا، استرالیا و انگلستان اضافه کرده است که ممکن است پیدا کردن برنامه‌ها را آسان کند. اکنون، پس از وارد کردن یک عبارت جستجو، اپ استور سعی می‌کند آنچه را که به دنبال آن هستید پیش بینی کرده و کلمات پیشنهادی را ارائه دهد. وقتی روی این کلمات کلیک می‌کنید، نتایج جستجو بیشتر محدود می‌شوند و جستجوی انواع خاصی از برنامه‌ها را تسریع می‌کنند.

طبق گزارش مک رومرز، پیشنهادات جستجو در برخی از آیفون‌ها به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی در اوایل‌آوریل شروع شد، اما اکنون این ویژگی باید در همه آیفون‌های مناطق پشتیبانی شده ارائه شود.

استفاده از پیشنهادات جستجو بسیار ساده است. فرض کنید به دنبال برنامه‌ای هستید که بتواند به شما کمک کند که پیتزا درست کنید. می‌توانید در نوار جستجوی اپ استور عبارت پیتزا را تایپ کنید و سپس کلمات دیگری را که ظاهر می‌شوند که مربوط به پخت یا سفارش پیتزا هستند. انتخاب یکی از این پیشنهادات، نتایج را بیشتر فیلتر می‌کند، بنابراین مثلاً با انتخاب محاسبه‌گر، نسبت صحیح مواد تشکیل دهنده خمیر پیتزا محاسبه می‌شود.

مطالب مرتبط:

اپ استور

در حال حاضر، این ویژگی برای تمامی کلمات به صورت کامل تعبیه نشده است. برای برخی جستجو‌های دیگر، تنها می‌توان یک گزینه پیشنهادی را انتخاب کرد. اپل هنوز در مورد این موضوع توضیحاتی را ارائه نداده است.

تبلیغات نیز همیشه در جستجوی اپ استور نمایش داده می‌شوند و اپل در ابتدا تبلیغات را به سیستم جستجوی اپ استور در سال ۲۰۱۶ اضافه کرد. به عنوان مثال، در هنگام وارد کردن کلمه پیتزا، برنامه‌های اوبر ایتس و برنامه‌های سفارش پیتزا نمایش داده می‌شوند.

این تبلیغات ممکن است منتقدان اپ استور اپل را بیش از پیش عصبانی کند. بدون شک آن‌ها استدلال خواهند کرد که توسعه‌دهندگان مستقلی که سعی می‌کنند طرز تهیه پیتزا را به کاربران اپ استور ارائه دهند، نباید مجبور باشند با شرکت بزرگی مانند اوبر رقابت کنند. به همین ترتیب، آن‌ها معتقدند که برنامه‌های مختلف نباید تبلیغات شرکت‌ها را در مقابل برنامه‌های کوچک‌تر قرار دهند. این در حالی است که اپل از تبلیغات سود می‌برد.

با این وجود، هر تغییری در موتور جستجوگر برنده و بازنده خواهد داشت و مشخص نیست که آیا این امر دستیابی به فرصت‌های بیشتر برای توسعه‌دهندگان کوچک و مستقل را آسانتر می‌کند یا دشوارتر. این ویژگی ممکن است برای همه افرادی که از اپ استور استفاده می‌کنند مفید باشد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید