یک رولز رویس سفارشی با الهام از معماری ژاپنی - تکفارس 
یک رولز رویس سفارشی با الهام از معماری ژاپنی - تکفارس 
یک رولز رویس سفارشی با الهام از معماری ژاپنی - تکفارس 

یک رولز رویس سفارشی با الهام از معماری ژاپنی

علیرضا فاضل
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 23:59
رولز رویس Dawn

روزی دیگر و یک خودوی سفارشی گران‌قیمت دیگر از رولز رویس! این کمپانی لوکس‌ساز بریتانیایی به ساخت اتوموبیل‌های شخصی‌سازی شده بسیار گران‌قیمت مشهور است و از همان اوایل تأسیس برای خدمات خاصی که به طبقه ثروتمند ارائه می‌دهد، نامی برای خود دست و پا کرده است؛ به طوری که اگر شما پول کافی داشته باشید، می‌توانید حتی رنگی با نام خود را برای رولز رویس شخصیتان به ثبت برسانید!

اکنون موقعیت کمی متفاوت است، این کمپانی بریتانیایی با همکاری یک معمار مشهور ژاپنی به نام کنگو کوما (Kengo Kuma) دست به تولید یک مدل سفارشی به نام Dawn کرده است. این خودرو اولین تلاش برای ترکیب علم معماری و خودروسازی در طول تاریخ به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط:

هدف اصلی از تولید این اتوموبیل نشان دادن روح یکی از ساختمان‎‌های ثروتمند‌نشین توکیو به نام “The Kita” است. در طراحی و ساخت این خودرو از مواد ساخت دست‌چین شده و کمیاب و رنگ‌های مخصوص برای بخش بیرونی و درونی آن استفاده شده است.

جدای از شباهت‌های بین این خودرو و ساختمان کیتا، این مدل از یک رنگ نقره‌ای مخصوص به خود نیز برخوردار است که در شرایط مختلف محیط مانند آفتاب، رنگ آن به برنز کم‌رنگ تغییر پیدا می‌کند. برای ساخت بدنه عقب خودرو از یک نوع چوب گردوی مخصوص همانند چوب به کار گرفته شده در طراحی داخلی ساختمان کیتا استفاده شده است.

این خودرو که تنها یک مدل از آن تولید شده به صورت انحصاری برای استفاده شخصی مالک ساختمان “The Kita Tea House” به ژاپن منتقل شده است.

کنگو کوما معمار ژاپنی که برای طراحی استادیوم بین‌المللی ژاپن که در سال ۲۰۱۹ بازگشایی شد، مشهور است، از کمپانی رولز رویس درخواست همکاری برای ساخت خودرویی را کرد تا بتواند معماری ژاپنی را در صنعت خودرو نیز به نمایش بگذارد.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید