مدل به‌روز شده استون مارتین والهالا به زودی عرضه خواهد شد - تکفارس 
مدل به‌روز شده استون مارتین والهالا به زودی عرضه خواهد شد - تکفارس 

مدل به‌روز شده استون مارتین والهالا به زودی عرضه خواهد شد

علیرضا فاضل
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 23:40
استون مارتین والهالا

استون مارتین برنامه‌های زیادی برای هایپرکار خود به نام والهالا داشته است. این مدل به صورت اولیه به نام AM-RB 003 در نمایشگاه خودرو جنوا در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این کمپانی باسابقه قول تولید یک اتوموبیل کاملاً جدید توربوشارژ و هیبریدی مجهز به موتور V6 را در مقر اصلی این شرکت در بریتانیا داده بود؛ با این حال از آن‌جایی که روابط بین این کمپانی انگلیسی و شریک آلمانی آن یعنی مرسدس بنز بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود، تولید این هایپرکار نیز دست‌خوش تغییراتی شده است.

طبق صحبت‌های اخیر مدیرعامل این کمپانی، توبیاس موئرس (Tobias Moers)، سیستم پیشرانه این اتوموبیل در طی روند تولید تغییراتی کرده است، حال گزارش مجله Autocar مهر تصدیقی به حرف موئرس می‌زند. این گزارش نشان می‌دهد که استون مارتین روند توسعه خودروی توربوشارژ خود را حداقل برای مدت زمانی توقف کرده است. ما برای گرفتن اطلاعات بیش‌تر به شعبه آمریکای شمالی این کمپانی مراجعه کردیم اما آنان از دادن اطلاعات بیش‌تر خودداری کردند. به همین دلیل نمی‌توانیم گزارش منتشر شده را بیش‌ از یک حدس و گمان به حساب بیاوریم.

مطالب مرتبط:

طبق گفته این گزارش، والهالا به جای استفاده از موتور ساخت خود کمپانی استون مارتین، از جدیدترین موتور بخش AMG کمپانی مرسدس بنز که یک V8 توربوشارژ ۴ لیتری است استفاده خواهد کرد. این موتور قدرتمند هم‌چنین قرار است در مدل GT73 4-Door Coupe کمپانی مرسدس بنز نیز استفاده شود.

با استفاده از این موتور AMG، والهالا به احتمال زیاد هنوز هم یک اتوموبیل هیبریدی به حساب می‌آید. این خودور قادر به تولید قدرتی معادل ۱۰۰۰ اسب خواهد بود که این قابلیت آن را به رقیبی مستقیم برای فراری SF90 و مک‌لارن Speedtail تبدیل می‌کند. کمپانی استون مارتین هم‌چنین قول داده است که پس از عرضه رسمی این خودرو تغییراتی در ظاهر آن بدهد و مدلی بهبود یافته از والهالا را در سال ۲۰۲۳ دوباره عرضه کند.

هنوز به صورت کامل مشخص نیست که این تولیدکننده چه تغییراتی در این اتوموبیل  پرسرعت به وجود خواهد آورد؛ اما اطمینان داریم که این خودرو در هنگام عرضه شباهت کاملی به طراحی‌های مفهومی اولیه آن نخواهد داشت. هم‌چنین تأیید شده است که استفاده از سیستم پیشرانه AMG باعث خواهد شد تا استون مارتین بهبودهایی در طراحی خودروی هیبریدی خود به خصوص در بخش عقب آن ایجاد کند.

اطلاعات بیش‌تری از این مدل در حال تولید در دست نیست. تنها چیزی که می‌دانیم این است که تولید رسمی آن از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و استون مارتین میزان تولید را به ۳۰۰ دستگاه محدود کرده است؛ بنابراین مولتی‌میلیونرهای علاقه‌مند به صنعت خودرو باید سریعاً دست به کار شوند!

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.