پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰G با تراشه گرافیکی مجتمع معرفی شد - تکفارس 
پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰G با تراشه گرافیکی مجتمع معرفی شد - تکفارس 

پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰G با تراشه گرافیکی مجتمع معرفی شد

مهدی حلوائی
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - 16:52
پردازنده‌ ای ام دی

شرکت ای ام دی نسخه‌ی جدیدی از پردازنده‌های دسکتاپ رایزن ۵۰۰۰ را معرفی کرد. این پردازنده‌، رایزن ۵۰۰۰G نام داشته و همانند نسخه‌های قبلی سری G، از تراشه‌های گرافیکی مجتمع (Integrated) استفاده خواهد کرد.

ای ام دی امروز ۶ پردازنده‌ی جدید را به بازار عرضه می‌کند. این محصولات شامل سه پردازنده ۶۵ واتی برای دستگاه‌های قدرتمندتر (پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای رایزن ۷ ۵۷۰۰G، پردازنده‌ی شش‌هسته‌ای رایزن۵ ۵۶۰۰G و پردازنده‌ی چهارهسته‌ای رایزن ۳ ۵۳۰۰G) و سه پردازنده‌ی ۳۵ واتی GE با قدرت کمتر می‌شود. این پردازنده‌ها همانند پردازنده‌های بدون تراشه گرافیکی مجتمع از معماری ۷ نانومتری Zen 3 ای ام دی استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط:

پردازنده‌های سری رایزن 5000G

این تراشه‌های گرافیکی مجتمع براساس معماری قدیمی وگا (Vega) طراحی شده و برخلاف پردازنده‌های پیشرفته‌تر ای ام دی، که از معماری RDNA استفاده می‌کنند، چیز خاصی را ارائه نمی‌دهند. با این وجود، پردازنده‌های سری ۵۰۰۰G ای ام دی برای سیستم‌های میان‌رده مناسب بوده و بازی‌های سبکی مانند Overwatch، Rocket League و Fortnite را به سادگی اجرا می‌کنند.

در ابتدا این پردازنده‌ها، همانند پردازنده‌های ای ام دی رایزن ۴۰۰۰، به همراه کامپیوترهای آماده‌ی شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات اصلی به فروش خواهد رسید. با این حال ای ام دی تایید کرده است که در آینده این پردازنده‌ها به‌طور مستقیم در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا آن‌ها بتوانند سیستم‌های مورد نظر خود را راه‌اندازی کنند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.