۱ تن بار اضافی می‌توانسته منجر به نابودی کامل ۳ پرواز مختلف شود - تکفارس 
۱ تن بار اضافی می‌توانسته منجر به نابودی کامل ۳ پرواز مختلف شود - تکفارس 
۱ تن بار اضافی می‌توانسته منجر به نابودی کامل ۳ پرواز مختلف شود - تکفارس 

۱ تن بار اضافی می‌توانسته منجر به نابودی کامل ۳ پرواز مختلف شود

مهدی ملکی
۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - 19:56
پرواز هواپیما

به تازگی مشخص شده است که یک پرواز از سمت انگلستان به اسپانیا به دلیل مشکل فنی به وجود آمده در قسمت نرم‌افزار که پسوند «Miss» دلیل آن بوده، ۱ تن اضافه بار را منجر شده است. این نقص نرم‌افزاری باعث شد که تمام بانوان بالغ به عنوان کودک در نظر گرفته شوند؛ بنابراین در عوض میانگین وزن ۶۹ کیلوگرم، وزن آن‌ها حدود ۳۸ کیلوگرم (که وزن میانگین کودکان است) تخمین زده شد.

این موضوع در حال حاضر به عنوان یک پرونده جدی در سازمان تحقیقات حوادث انگلستان (AAIB) طبقه‌بندی شده اما خوشبختانه تاثیری روی پرواز مذکور نداشته است. در واقع با وجود اختلاف وزن ۱۲۴۴ کیلوگرمی بین وزن مورد انتظار و وزن واقعی هواپیما، خلبان هنگام بلند شدن از زمین به مشکلی برنخورده و اشاره شده که تنها اندکی از قدرت مورد نیاز برآورده نشده است.

مطالب مرتبط:

 

حال شاید این سوال مطرح شود که چرا نرم‌افزار این هواپیما به مشکل برخورده است. این خطا به دلیل وقفه کاری اپراتور پرواز که به دلیل محدودیت‌های کرونا پیش آمده، ایجاد شده است. او این بار سیستم را به‌روز کرده بوده است اما کشوری که فرایند به‌روزرسانی در آن صورت پذیرفته، از کلمات متفاوتی برای مشخص کردن نام مسافران استفاده می‌کند. کشور مذکور برای خطاب کردن کودکان از واژه «Miss» بهره می‌برد و بانوان بالغ را با نام «Ms» خطاب می‌کند. خطای مورد بحث در ۲ پرواز دیگر این اپراتور در همان روز یعنی ۳۱ تیر ۱۳۹۹ (۲۱ جولای ۲۰۲۰ میلادی) پیش از تصحیح رخ داده است.

طبق گزارش Press Association این پرواز توسط شرکت آلمانی Tui صورت گرفته است. این شرکت در یک بیانیه متن زیر را منتشر کرده است:

سلامت و امنیت مشتریان و خدمه همیشه اولین نگرانی ما بوده است. به دنبال وقوع این حادثه، ما مشکل شناسایی شده در سیستم IT خود را اصلاح کردیم. همان‌طور که در گزارش تشریح شده است، عملیات ایمن پرواز تحت تاثیر این مشکل قرار نگرفته است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید