ویدیو: پرواز هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آتشفشان فعال - تکفارس 
ویدیو: پرواز هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آتشفشان فعال - تکفارس 

ویدیو: پرواز هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آتشفشان فعال

مهدی حلوائی
۶ فروردین ۱۴۰۰ - 15:31
آتشفشان Fagradalsfjall

جمعه‌ی گذشته، آتشفشان Fagradalsfjall در نواحی ریکیاویک، پایتخت ایسلند، پس از ۸۰۰ سال دورباره شروع به فوران کرد. در طی این سال‌ها، جزیره‌ی ایسلند شاهد هزاران زمین‌لرزه‌ی خفیف بوده است و این یکی از دلایل فعال شدن آتشفشان Fagradalsfjall محسوب می‌شود. خوشبختانه فوران این آتشفشان تلفات جانی در بر نداشته و تنها تصاویر زیبایی از جریان مواد مذاب بر روی زمین را به وجود آورده است.

این تصاویر توسط خلبان ایسلندی، بیورن اشتاینبک (Bjorn Steinbeck) ثبت شده است. او این تصاویر را در توییتر منتشر کرد و به‌نظر می‌رسد که پهباد او، چندین بار بر فراز آتشفشان Fagradalsfjall به پرواز درآمده است. نکته‌ی شگفت‌انگیز این ماجرا، مقاومت بالای این پهباد در برابر گرمای شدید آتشفشان بوده است.

اداره‌ی هواشناسی ایسلند در این خصوص اعلام کرد:

این یک فوران کوچک به حساب آمده و شکاف آن چیزی بین ۵۰۰  تا ۷۰۰ متر بوده است. مواد مذاب این آتشفشان، فضایی به مساحت ۱ کیلومتر مربع را در بر گرفته است.

آتشفشان Fagradalsfjall

تصاویر منتشرشده، فوران آتشفشان در غرب ۴۰ کیلومتری پایتخت ایسلند و کوهنوردانی که برای ثبت تصاویر به این منطقه آمده‌ بودند را به نمایش می‌گذارد.

ویدیوی دوم، تصاویر قبل و بعد از فوران آتشفشان Fagradalsfjall  را نشان می‌دهد. این آتشفشان در دره‌ای کوچک در منطقه‌ای غیر مسکونی قرار دارد. براساس گزارش‌های مختلف، این فوران هیچ خاکستر آتشفشانی را به همراه نداشته است اما به دلیل پخش گازهای سمی ناشی از این فوران، از افراد ساکن در اقامتگاه‌های اطراف درخواست شده تا در خانه‌های خود بمانند.

با این وجود، هیچ یک از این موارد مانع آقای اشتاینبک برای ثبت این تصاویر نشده است. شما می‌توانید به تصاویر و ویدیوهای شگفت‌انگیز بیشتری از کشور ایسلند در صفحه‌ی اینستاگرام بیورن اشتاینبک دسترسی داشته باشید.

 

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.