قابلیت ترجمه و دوبله ویدیوها به مرورگر اج اضافه می‌شود - تکفارس 
قابلیت ترجمه و دوبله ویدیوها به مرورگر اج اضافه می‌شود - تکفارس 
قابلیت ترجمه و دوبله ویدیوها به مرورگر اج اضافه می‌شود - تکفارس 

قابلیت ترجمه و دوبله ویدیوها به مرورگر اج اضافه می‌شود

محمدامین حیدری
۲ خرداد ۱۴۰۳ - 14:30
ترجمه و دوبله ویدیوها مرورگر اج

براساس گزارشی تازه، مرورگر اج مایکروسافت به‌زودی می‌تواند ویدیوهای مربوط به یوتیوب، لینکدین، کورسرا و سایر وب‌سایت‌ها را بصورت همزمان ترجمه و دوبله کند.

مایکروسافت در رویداد بیلد امسال اعلام کرد که قابلیت جدید مروگر اج که مبتنی بر هوش مصنوعی می‌باشد قادر خواهد بود تا در زمان تماشای ویدیوها، محتوای گفتاری آن‌ها را بصورت زنده از طریق دوبله و زیرنویس ترجمه کند. طبق گزارش وب‌سایت The Verge، این قابلیت علاوه‌بر تبدیل زبان اسپانیایی به انگلیسی می‌تواند انگلیسی را به زبان‌های آلمانی، هندی، ایتالیایی، روسی و اسپانیایی ترجمه کند.

قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی مرورگر اج در کنار ارائه روشی ساده برای ترجمه ویدیوها به زبان اصلی کاربران، دسترسی به آن‌ها را برای افراد ناشنوا یا کم شنوا آسان‌تر خواهد کرد. گفتنی است که مرورگر اج از ترجمه ویدیوهای مربوط به سایت‌های خبری همچون رویترز، CNBC و بلومبرگ نیز پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده تعداد زبان‌ها و وب‌سایت‌های پشتیبانی‌شده توسط قابلیت ترجمه مرورگر اج را افزایش دهد. این ویژگی به مجموعه قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که از طریق ادغام کوپایلت با مرورگر اج ایجاد شده‌اند، اضافه می‌شود.

ناگفته نماند که پیش از این، قابلیت خلاصه‌کردن ویدیوهای یوتیوب به مرورگر نام‌برده افزوده شده است؛ اما قادر به ارائه متن خلاصه هر ویدیویی نمی‌باشد زیرا برای خلاصه‌کردن نیاز به رونوشت آن‌ها دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید