اپل با عرضه آی مسیج برای اندروید مخالف است - تکفارس 
اپل با عرضه آی مسیج برای اندروید مخالف است - تکفارس 
اپل با عرضه آی مسیج برای اندروید مخالف است - تکفارس 

اپل با عرضه آی مسیج برای اندروید مخالف است

حامد شهرزاد
۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - 19:29
اپل با عرضه آی مسیج برای اندروید مخالف است - تکفارس 

اپل به خوبی این موضوع را می‌داند که پیام‌رسان موفق اما انحصاری سیستم عامل آی او اس یعنی آی مسیج مانع بزرگی برای روی آوردن افرادی که از دستگاه‌های شرکت اپل استفاده می‌کنند، به اندروید است. به همین دلیل است که این سرویس تاکنون و در زمان انتشار این خبر هرگز در سیستم عامل تلفن همراه گوگل ظاهر نشده است که همین موضوع باعث شده است تا شرکت اپیک گیمز گیمز شکایت دیگری را علیه اپل تنظیم و به دادگاه ارائه کند.

طبق شهادت و‌ایمیل‌های کارمندان اپل (از جمله برخی از مدیران ارشد این شرکت)، این موضوع در واقع توسط شرکت اپیک گیمز در اسناد دادگاه به عنوان بخشی از اختلافات حقوقی با سازنده گوشی‌های هوشمند آیفون و تبلت‌های موفق سری آیپد فاش شده است.

مطالب مرتبط:

اپیک گیمز معتقد است که اپل در واقع آگاهانه در تلاش است تا مشتریان خود را در اکوسیستم دستگاه‌های خود برای اهداف بد و مقاصد انحصارطلبی نگه دارد، و آی مسیج اساساً یکی از خدمات بسیار مهمی است که به آن در انجام این کار تا حدود زیادی کمک می‌کند و سبب شده است تا کاربران سیستم عامل آی او اس نتوانند به سیستم عامل اندروید مهاجرت کنند.

اپیک در شکایت خود از اپل انحصاری بودن برنامه آی مسیج را نیز ذکر کرده است

این گزارش به اظهارات معاون ارشد نرم‌افزار و خدمات اینترنتی اپل یعنی ادی کوی، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار یعنی کریگ فدریگی و محقق شرکت اپل یعنی فیل شیلر استناد کرد. اپیک گیمز ادعا کرده است که این دیدگاه توسط افراد شاغل در شرکت اپل نیز پشتیبانی می‌شود.

در واقع، سخت‌ترین دلیل ترک دنیای انحصارطلبانه و حدود اکوسیستم سیتم عامل شرکت اپل یعنی آی او اس، برنامه آی مسیج است. آی مسیج یک محدودکننده جدی برای کاربران دارنده آیفون و آیپد محسوب می‌شود و اینگونه است که یک کارمند سابق اپل که نامش فاش نشده است آن را در یک‌ ایمیل در سال ۲۰۱۶ قرار داده است. دلیل این امر واضح است و شیلر قطعاً پاسخی در تأیید این ادعا خواهد داد: عرضه آی مسیج به اندروید بیش از کمک و سوددهی به شرکت اپل آسیب می‌رساند. ‌ایمیل فاش شده فیل شیلر این موضوع را به روشی دقیق نشان داده است.

اپل: عرضه آی مسیج برای اندروید فقط باعث از بین رفتن اصلی‌ترین مانعی است که مهاجرت کاربران آیفون به اندروید را محدود می‌کند

در‌ایمیلی که به دست شرکت اپیک گیمز رسیده است، عنوان شده است که یکی از مدیران ارشد شرکت اپل اذعان کرده است که عرضه آی مسیج برای اندروید فقط باعث مهاجرت کاربران آیفون برای استفاده از تلفن‌های اندرویدی می‌شود. بسیاری از فرزندان کاربران آیفون از گوشی‌های هوشمند اندرویدی به خاطر قیمت ارزان آن‌ها استفاده می‌کنند. اگرچه در طی سال‌های گذشته راه حل‌های زیادی برای استفاده از آی مسیج در اندروید وجود داشته است، اما روش ویژه و قابل اعتمادی وجود ندارد که بتوان از این برنامه در اندروید استفاده کرد.

طبق سند شرکت اپیک گیمز به نقل از ادی کیو، اپل تصمیم گرفت تا به طور کلی آی مسیج را برای اندروید نه در اوایل سال ۲۰۱۳، بلکه پس از راه‌اندازی سرویس پیام‌رسانی با سیستم عامل آی او اس ۵ به طور سراسری در سال ۲۰۱۱، توسعه دهد. در مورد این موضوع، کیو اعتراف کرد که اپل می‌تواند نسخه‌ای را برای اندروید ساخته باشد که اساساً می‌تواند به همراه سیستم عامل آی او اس مورد استفاده قرار گیرد تا بیشتر کاربران این دو سیستم عامل بتوانند پیام‌های خود را به صورت یکپارچه با یکدیگر مبادله کنند. بدیهی است که چنین نسخه‌ای از برنامه آی مسیج هرگز توسعه نیافته است و این برنامه همچنان در انحصار سیستم عامل آی او اس قرار دارد.

قرار بود برنامه آی مسیج اپل در سال ۲۰۱۱ برای سیستم عامل اندروید عرضه شود

علاوه بر آی مسیج، شرکت اپیک گیمز مجموعه‌ای از سرویس‌های دیگر اپل را لیست کرده است که گفته می‌شود واقعاً به محدود شدن کاربران به استفاده از آیفون و آیپد کمک کرده است. شایان ذکر است که، برای اهداف و مقاصد مختلف، این موارد شامل سرویس چت ویدیویی فیس تایم نیز است که استیو جابز در زمان حیات اعلام کرد که در دبلیو دبلیو دی سی ۲۰۱۰ به یک استاندارد بسیار بزرگ و گسترده در صنعت تلفن همراه تبدیل خواهد شد.

فبس تایم متعاقباً در آیفون منتشر شد و آیپد و مک نیز از این سرویس بهره‌مند شدند، اما هنوز به طور رسمی برای هر دستگاه غیر از محصولات متعلق به شرکت اپل در دسترس نیست. به نظر می‌رسد که این یک روش هوشمندانه برای مجبور کردن کاربران به استفاده از سیستم عامل آی او اس شده است. مشخص است که اپیک گیمز با چنین سیاستی مخالف است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید