برترین سرویس های اشتراک بازی‌ های ویدیویی - تکفارس 
برترین سرویس های اشتراک بازی‌ های ویدیویی - تکفارس 
برترین سرویس های اشتراک بازی‌ های ویدیویی - تکفارس 

برترین سرویس های اشتراک بازی‌ های ویدیویی

سجاد باقریان
۵ فروردین ۱۴۰۰ - 09:42
برترین سرویس های اشتراک بازی های ویدیویی

متاسفانه تهیه بازی‌ در کشور ما به یک مشکل بزرگ برای گیمر‌ها تبدیل شده و به دلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی مختلف در ایران، هر گیمری نمی‌تواند مانند قبل به بازی‌های گوناگون دسترسی داشته باشد. برای بسیاری از گیمر‌ها، پرداخت ۶۰ دلار برای خرید بازی به‌صرفه نیست و بسیاری از ما توان پرداخت این مقدار پول را نداریم، پس چه باید کرد؟ آیا راه حلی برای این مشکل بزرگ وجود دارد؟ جواب ما مثبت بوده و سرویس‌های اشتراکی فرشته‌ی نجات شما است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها و پرداخت پول بسیار اندک، به دریایی از بازی‌های گوناگون دسترسی داشته باشید.

هسته اصلی این سرویس‌ها مربوط به خرید اشتراک و دسترسی به چندین بازی در یک مدت زمان محدود می‌باشد، حال این مدت زمان بستگی به خود شما دارد و شما می‌توانید اشتراک‌های مختلفی را که به‌ نظر خودتان به‌ صرفه‌تر است خریداری کنید. اکثر این سرویس‌ها دارای اشتراک‌هایی با مدت زمان یک ماهه، سه ماهه و یک ساله هستند که قیمت‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و شما می‌توانید با توجه به نیاز خودتان یکی از آن‌ها را خریداری کنید. سرویس‌های اشتراکی به قدری قدرتمند هستند که شرکت‌های بزرگ را به رقابت با یکدیگر وا داشته است، سونی و مایکروسافت دو شرکت بزرگی هستند که برنامه‌های بلند مدت و بسیار هوشمندانه‌ای برای سرویس‌های اشتراکی خودشان در نظر گرفته‌اند که قطعا این موضوع به نفع گیمر‌های جهان خواهد بود.

ما در این مقاله به سراغ برترین سرویس‌های اشتراکی بازی‌های ویدیویی رفته‌ایم و قصد داریم بهترین گزینه‌های موجود در این زمینه را به شما معرفی کنیم. اگر می‌خواهید به صورت قانونی و با پرداخت پول بسیار اندک، به مجموعه‌ای از بازی‌های مختلف دسترسی داشته باشید، این مقاله مخصوص شما است.

 

ایکس باکس گیم‌پس

سرویس‌های اشتراکی

در اولین جایگاه از لیست به سراغ سرویس اشتراکی شرکت مایکروسافت رفته‌ایم که ایکس باکس گیم‌پس نام دارد. ایکس باکس گیم‌پس در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و در حال حاضر یکی از برترین سرویس‌های اشتراکی بازی‌های ویدیویی در جهان محسوب می‌شود. این سرویس برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم ایکس باکس و رایانه‌های شخصی در دسترس بوده و هزینه خرید یک ماه اشتراک آن ۹٫۹۹ دلار می‌باشد.

یکی از بزرگترین نکات مثبت این سرویس اشتراکی مربوط به سرعت قرار گرفتن بازی‌های انحصاری می‌باشد، به‌طوری که در همان روز اول عرضه جهانی بازی‌های انحصاری کنسول ایکس باکس، ما شاهد حضور این بازی‌ها در ایکس باکس گیم‌پس هستیم و باید این مژده را به شما بدهم که این بازی‌های انحصاری هیچ‌گاه از این سرویس خارج نمی‌شوند و برای همیشه در دسترس شما خواهند بود. اگر اخبار دنیای گیم را دنبال می‌کنید، حتما می‌دانید که مایکروسافت شرکت بتسدا و بازی‌های آن را خریداری کرده‌ است، پس با خرید اشتراک این سرویس می‌توانید به بازی‌های شرکت بتسدا دسترسی داشته باشید. doom، elder scrolls، fallout و ده‌ها بازی دیگر از شرکت بتسدا در ایکس باکس گیم‌پس قرار خواهند گرفت و شما می‌توانید با پرداخت تنها ۹٫۹۹ دلار در ماه به همه‌ی آن‌ها دسترسی داشته‌ باشید که فوق‌العاده اقتصادی می‌باشد. البته مایکروسافت به این بازی‌ها بسنده نکرده است و با بستن قرارداد‌های بزرگ با شرکت‌هایی مانند راکستار، بازی‌های این شرکت‌ها را در یک بازه زمانی محدود در اختیار شما قرار خواهد داد، پس اگر از مشترکین این سرویس هستید، همیشه اخبار پیرامون ایکس باکس گیم‌پس را دنبال کنید، چون ممکن است مایکروسافت برای شما سوپرایز‌های بزرگی در نظر داشته باشد!

به لطف فناوری Backward Compatibility، ‌بازی‌های کنسول‌‌های نسل گذشته مایکروسافت هم در اختیار شما قرار دارد که می‌توانید به تجربه دوباره آن‌ها بپردازید.

 

پلی استیشن نو

سرویس‌های اشتراکی

شرکت سونی در سال ۲۰۱۴ سرویس اشتراکی خودش را با نام پلی استیشن نو معرفی کرد که در طول این سال‌ها تحولات زیادی در آن صورت گرفت و بدون شک در حال حاضر یکی از برترین سرویس‌های اشتراکی بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود که برای کنسول‌های ps4، ps5 و حتی پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس می‌باشد. هزینه خرید اشتراک این سرویس به صورت یک ماهه ۹٫۹۹ دلار، سه ماهه ۲۴٫۹ دلار و یک ساله ۵۹٫۹ دلار بوده که به ‌نظر اقتصادی می‌آید.

شما با عضویت در این سرویس اشتراکی، به بیش از ۸۰۰ بازی دسترسی دارید که نسبت به باقی سرویس‌های اشتراکی، تعداد بازی‌های بسیار بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. ولی یک نکته منفی در پلی استیشن نو وجود دارد و آن هم محدودیت زمانی در دسترسی به بازی‌ها است، حتی بازی‌های انحصاری شرکت سونی هم برای همیشه در این سرویس قرار نمی‌گیرند و معمولا بعد از گذشت سه ماه از این سرویس حذف خواهند شد که زیاد خوشایند نیست، اگر سونی بازی‌های انحصاری را مانند ایکس باکس گیم‌پس، برای همیشه در سرویس اشتراکی خودش قرار می‌داد، قطعا گیمر‌های بیشتری جذب  پلی استیشن نو می‌شدند. یکی دیگر از نکات منفی این سرویس، مربوط به زمان عرضه بازی‌های انحصاری است، به‌طوری که این‌گونه بازی‌ها در روز اول عرضه جهانی در این سرویس قرار نمی‌گیرند و زمان مشخصی برای عرضه آن‌ها وجود ندارد.

اگر از رایانه شخصی استفاده می‌کنید و به دنبال تجربه‌ بازی‌های انحصاری کنسول‌های سونی هستید، سرویس پلی استیشن نو می‌تواند این کار را با هزینه بسیار کم برای شما انجام دهد. یکی از امکانات جالب این سرویس اشتراکی، قابلیت استریم بازی‌های انحصاری در رایانه‌های شخصی است که می‌تواند برای گیمر‌های رایانه‌های شخصی بسیار جذاب باشد، البته استفاده از استریم در کشور ما اصلا آسان نیست و سرعت اینترنت می‌تواند دردسرساز شود.

 

Humble

سرویس‌های اشتراکی

Humble، نام یک سرویس اشتراکی بازی‌های ویدیویی برای رایانه‌های شخصی است که در سال ۲۰۱۰ کار خودش را شروع کرد و یکی از برترین سرویس‌های اشتراکی این پلتفرم محسوب می‌شود. شما برای خرید اشتراک ماهانه این سرویس، باید ۱۴٫۹ دلار هزینه کنید که شاید کمی گران‌تر از دیگر سرویس‌های موجود به‌نظر برسد، اما چه چیزی این سرویس اشتراکی را خاص کرده است؟

در همان ابتدا بگویم که این سرویس اشتراکی از قفل drm استفاده نمی‌کند و شما می‌توانید بعد از خرید اشتراک و  انتخاب بازی‌های مد نظر خودتان، آن‌ها را برای همیشه در رایانه‌های شخصی خود داشته باشید، حتی بعد از اتمام مدت زمان اشتراک شما، هم‌چنان بازی‌هایی که دریافت کرده‌اید در دسترس شما خواهند بود و می‌توانید به تجربه آن‌ها بپردازید.

شما می‌توانید هر ماه سه عنوان از بین بازی‌های اضافه شده به سرویس را انتخاب کنید و برای همیشه آن‌ها را در اختیار داشته باشید، البته می‌توانید با خرید اشتراک premium و پرداخت ۱۹٫۹ دلار، به ۹ بازی دسترسی داشته باشید که فوق العاده است. یکی از نکات منفی این سرویس، مربوط به بازی‌های آن می‌شود. بیشتر بازی‌های این سرویس مربوط به عناوین مستقل می‌باشد و هر ماه یک یا دو بازی بزرگ و گران قیمت در اختیار شما قرار می‌گیرد. در مجموع با توجه به قیمت و امکانات فوق‌العاده‌ی این سرویس، هم‌چنان خرید اشتراک Humble  بسیار به صرفه و اقتصادی به‌نظر می‌رسد. اگر از گیمر‌های پلتفرم راینه‌های شخصی هستید، حتما یک سر به سایت Humble بزنید و بازی‌های مختلف این سرویس را بررسی کنید تا متوجه شوید آیا خرید اشتراک از Humble به‌درد شما می‌خورد یا نه.

 

یوپلی پلاس

سرویس‌های اشتراکی

سرویس اشتراکی یوپلی پلاس برای شرکت بزرگ یوبیسافت بوده که در E3 2019 معرفی شد. فعلا این سرویس برای پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس می‌باشد و مشخص نیست که یوبیسافت قصد همکاری با شرکت‌های سونی و مایکروسافت را دارد یا نه. هزینه اشتراک این سرویس زیاد به ‌نظر می‌رسد و شما برای خرید اشتراک ماهانه باید ۱۴٫۹ دلار هزینه کنید.

همان‌طور که گفته شد، این سرویس برای شرکت یوبیسافت بوده و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای طرفداران این شرکت فرانسوی باشد. شما با استفاده از این اشتراک می‌توانید تقریبا به تمامی ساخته‌های شرکت یوبیسافت دسترسی داشته  باشید و به تجربه تمامی این عناوین بپردازید، البته همان طور که قبلا گفتیم، اشتراک‌های سرویس یوپلی پلاس کمی گران به ‌نظر می‌رسد و استفاده از آن نسبت به دیگر سرویس‌ها هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

 

EA Play

سرویس‌های اشتراکی

در ابتدا الکترونیک آرتز سرویس اشتراکی بازی‌های ویدیویی خودش را تحت عنوان EA origin در اختیار گیمر‌های رایانه‌های شخصی قرار داد که با استقبال خوبی روبه‌رو شد. بعد‌ها الکترونیک آرتز توانست شرکت سونی را متقاعد کند تا کنسول‌های این شرکت هم از این سرویس استفاده کنند، البته این سرویس در کنسول‌های سونی با نام EA acces شناخته می‌شد. سرانجام این سرویس پای خودش را به استیم و کنسول ایکس‌باکس باز کرد و نامش به EA Play تغییر یافت. اشتراک ماهانه این سرویس هزینه‌ای معادل با ۱۴٫۹ دلار برای شما خواهد داشت و این هزینه در اشتراک یک ساله به ۹۹٫۹ دلار افزایش می‌یابد که با توجه به قیمت این سرویس، می‌توان گفت EA Play، گران‌ترین سرویس اشتراکی بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

شما با استفاده از این سرویس اشتراکی می‌توانید به تمامی بازی‌های شرکت الکترونیک آرتز دسترسی داشته باشید. اگر از کنسول ایکس باکس استفاده می‌کنید، باید این مژده را به شما بدهم که می‌توانید به بازی‌های قدیمی و خاطره‌انگیز این شرکت هم دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید به مدت ۱۰ ساعت بازی‌هایی که هنوز عرضه نشده‌اند را تست کنید که نکته مثبت بزرگی برای این سرویس اشتراکی به حساب می‌آید. در نهایت می‌توان گفت که اگر از علاقه‌مندان و طرفداران بازی‌های شرکت الکترونیک آرتز هستید، این سرویس اشتراکی مخصوص شما است و قطعا از استفاده‌ی آن لذت خواهید برد.

 

نینتندو سوییچ آنلاین

سرویس‌های اشتراکی

تمرکز اصلی سرویس نینتندو سوییچ آنلاین بر روی اشتراک بازی‌ها نیست و دلیل اصلی وجود این سرویس، تجربه بازی‌های این کنسول به صورت آنلاین می‌باشد و شما بدون خرید اشتراک این سرویس نمی‌توانید عناوین مختلف را به صورت آنلاین بازی کنید. به هرحال سرویس نینتندو سوییچ آنلاین امکانات گوناگون و کوچکی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. هزینه اشتراک ماهانه ۳٫۹ دلار، سه ماهه ۷٫۹ دلار و سالانه این سرویس ۱۹٫۹ دلار بوده که نسبت به سرویس‌های اشتراکی دیگر بسیار ارزان‌تر به‌نظر می‌رسد.

شما با خرید اشتراک از این سرویس، به بازی‌های کلاسیک نینتندو دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از تخفیف‌های مخصوص کاربران این سرویس استفاده کنید که البته چنگی به دل نمی‌زند و نباید توقع تخفیف‌های شگفت‌انگیزی را داشته باشید. شما قادر هستید که بازی‌های خودتان را در فضای ابری ذخیره سازی کنید که می‌تواند به ‌درد شما بخورد. در حال حاضر نینتندو سوییچ آنلاین، بهترین سرویس اشتراکی‌ای است که در اختیار کاربران کنسول نینتندو سوییچ قرار گرفته و اگر شما هم جزو دارندگان این کنسول هستید و می‌خواهید به تجربه آنلاین بازی‌ها بپردازید، پیشنهاد می‌کنم که حتما به جمع مشترکین این سرویس اشتراکی ملحق شوید.

 

پلی استیشن پلاس

سرویس‌های اشتراکی

پلی استیشن پلاس نام یکی دیگر از سرویس‌های اشتراکی شرکت سونی می‌باشد که تمرکز اصلی آن دسترسی به بخش آنلاین بازی‌ها می‌باشد و بسیار شبیه به نینتندو سوییچ آنلاین عمل می‌کند. اشتراک یک ماهه این سرویس معادل ۹٫۹ دلار هزینه خواهد داشت که می‌توان گفت کمی گران به نظر می‌رسد، البته برای تجربه آنلاین بازی‌ها حتما نیاز به خرید اشتراک پلی استیشن پلاس خواهید داشت و چاره‌ دیگری پیش روی شما نیست.

مشترکین این سرویس می‌توانند از تخفیفات این سرویس استفاده نمایند و بازی‌ها را با قیمت کمتری خریداری کنند، البته نمی‌توان انتظار تخفیفات بی‌نظیری مانند تخفیفات استیم را از این سرویس داشته باشیم. هر ماه چندین بازی رایگان در اختیار مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس قرار می‌گیرد که آن‌ها می‌توانند تا وقتی که اشتراک دارند از آن‌ها استفاده کنند و به تجربه بازی‌ها بپردازند.

 

ایکس باکس لایو گلد

سرویس‌های اشتراکی

ایکس باکس لایو گلد، نام سرویس اشتراکی شرکت مایکروسافت می‌باشد که هیچ فرقی با پلی استیشن پلاس ندارد و هردو ویژگی‌های مشابهی دارند. شما برای تجربه آنلاین بازی‌ها نیاز به خرید اشتراک از سرویس ایکس باکس لایو گلد خواهید داشت. اشتراک یک ماهه این سرویس ۹٫۹ دلار بوده که همان طور که مشاهده می‌کنید، دقیقا مشابه با هزینه خرید اشتراک پلی استیشن پلاس می‌باشد.

مشترکین این سرویس می‌توانند از تخفیفات بازی‌ها استفاده کنند و بازی‌ها را ارزان‌تر از قیمت اصلی خودشان بخرند. هر ماه بازی‌های رایگان زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید و در کنسول خود ذخیره داشته باشید. بازی‌های رایگان این سرویس بسیار متنوع و جذاب می‌باشند و شما می‌توانید از این موقعیت خوب استفاده کنید و بسیاری از بازی‌های بزرگ را به صورت رایگان دریافت کنید.

 

Gamestore

سرویس‌های اشتراکی

در انتهای لیست به سراغ گوشی های هوشمند و سیستم عامل اندروید می‌رویم. Gamestore، نام سرویس اشتراکی سیستم عامل اندروید است که شما با استفاده از آن به بیش از ۴۰۰ بازی مختلف دسترسی خواهید داشت. خرید اشتراک یک ماهه این سرویس حدود ۹٫۹ دلار هزینه خواهد داشت که کمی برای یک سرویس اشتراکی مخصوص گوشی‌های هوشمند گران به ‌نظر می‌رسد. خوشبختانه بازی‌های این سرویس از تبلیغات آزار‌دهنده استفاده نمی‌کنند که نکته مثبت بزرگی برای آن محسوب می‌شود. اگر نگاهی جدی به بازی‌های پلتفرم گوشی‌های هوشمند دارید، سرویس Gamestore یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور و قیمت سرسام‌آور بازی‌های ویدیویی، استفاده از سرویس‌های اشتراکی یک حرکت هوشمندانه و عاقلانه می‌تواند باشد که این امکان را به شما می‌دهد تا با هزینه‌ی بسیار کم، به دنیایی از بازی‌های گوناگون دسترسی داشته باشید. شما از چه سرویس‌های اشتراکی استفاده می‌کنید؟ تجربه خودتان را در استفاده از این سرویس‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید