۱۰ خودروی برتر گرن توریزمو ۲۰۲۱ - تکفارس 
۱۰ خودروی برتر گرن توریزمو ۲۰۲۱ - تکفارس 
۱۰ خودروی برتر گرن توریزمو ۲۰۲۱ - تکفارس 

۱۰ خودروی برتر گرن توریزمو ۲۰۲۱

آرمین مکاری
برترین‌ها، مقالات ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - 18:15
۱۰ خودروی برتر گرن توریزمو ۲۰۲۱

خودروهای گرن توریزمو یا گرند تور (GT)، اتومبیل‌هایی با فضای کافی، موتورهای قدرتمند و سیستم‌های تعلیق پیشرفته هستند که متناسب با سفرهای جاده‌ای طولانی ساخته شده‌اند. امروزه کلاس GT طیف گسترده‌ای از خودروها را شامل می‌شود که می‌توان در بین آن‌ها به هاچ‌بک‌های سریع، خودروهای برقی و یا ابرخودروهای موتور وسط اشاره کرد. در این مقاله ۱۰ خودروی گرن توریزموی برتر از برندهای معروف این حوزه را بررسی کرده‌ایم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

پورشه پانامرا

پورشه پانامرا

پورشه پانامرا در اولین عرضه خود در سال ۲۰۰۹ با بحث و حاشیه‌های زیادی همراه بود اما با وجود انتقادات وارد شده، پانامرا یک خودروی کاملاً مهندسی شده است. نسل دوم این خودرو با طراحی بهتری راهی بازار شد و توانست بسیاری از حواشی نسل اول را برطرف کند. این مدل ۲۰۱۷ با موتور V8 خود، دارای قدرت ۴۱۶ اسب‌بخاری بود اما در سال ۲۰۲۱ مدل‌های هیبریدی پانامرا از جمله جی تی اس و توربو اس عرضه شدند که قدرتی به مراتب بیشتر را به راننده ارائه می‌دهند. مدل توربو اس ای هیبرید هم‌اکنون با تولید ۶۹۰ اسب‌بخار به کمک موتورهای بنزینی و الکتریکی خود، پرچمدار نسخه‌های مختلف این خودرو است. مدل معمولی و چهار درب پورشه پانامرا با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا برای آسایش سرنشینان و ۱۲۶۳ لیتر فضای ذخیره‌سازی، از بهترین گزینه‌های موجود برای سفری آسوده است.

بی‌ ام و M550i ایکس درایو

بی‌ام‌و M550i ایکس درایو

بی ام و M550i قطعاً شایسته مقام دوم این لیست است. مدل ۲۰۲۱ این سری با ظاهر فیس‌لیفت، بهره‌گیری از سیستم تعلیق هوایی، طراحی فضای داخلی منحصربه‌فرد و موتور V8 توربوشارژ ۴٫۴ لیتری از خودروهایی است که می‌تواند افراد سخت‌گیر را متقاعد به خرید کند. این خودرو ۵۳۰ اسب‌بخار قدرت دارد و می‌تواند در کم‌تر از ۶٫۲ ثانیه از سکون تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که برای یک خودروی روزمره کاملاً کافی است. این مدل نیز همانند سایر خودروهای بی ام و، سرعت و کیفیت ساخت بالا را به کاربر هدیه می‌دهد تا بتواند با خیالی آسوده به سفرهای طولانی بپردازد. در فضای داخلی این خودرو می‌توانید مجموعه‌ای از امکانات رفاهی را مشاهده کنید که به سفری آسوده با این خودرو کمک می‌کنند.

مرسدس بنز سی ال اس

مرسدس بنز CLS

از معرفی اولین مدل مرسدس بنز سی ال اس، ۱۷ سال می‌گذرد که از مبتکرانه‌ترین خودروهای این شرکت آلمانی محسوب می‌شود. پی بردن به دلایل قرار گرفتن این خودرو در لیست برترین اتوموبیل‌های کلاس گرن توریزمو چندان سخت نیست. وجود صندلی‌های بزرگ و راحت برای سرنشینان به همراه ۴ درب در طرفین و امکانات رفاهی بالا از این دلایل هستند. سری سی ال اس دارای مدل‌های مختلف است و می‌توانید از بین موتورهایی با ظرفیت و قدرت متفاوت، با توجه به بودجه و نیاز خود، مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید. به لطف فناوری‌های این شرکت آلمانی، میزان تولید آلودگی این خودرو به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده است که برای یک خودروی کلاس GT یک امر بسیار مهم تلقی می‌شود.

بی ام ‌و سری ۸ گرن کوپه

بی‌ام‌و سری 8 گرن کوپه

حدود ۲۰ سال فاصله بین اولین و جدیدترین نسل بی ام و سری ۸ بود که مدل جدیدتر توانست نسبت به بی ام و سری ۶، زیبایی، قدرت و موفقیت بیشتری را به ارمغان بیاورد. این خودرو برای رقابت با آئودی A7 و مرسدس سی ال اس گزینه مناسبی محسوب می‌شود که در دو مدل بنزینی و دیزلی در دسترس است. مدل دیزلی از موتور توربوی ۶ سیلندر استفاده می‌کند که ۳۱۶ اسب‌بخار قدرت را فراهم می‌سازد تا بتواند به خوبی از عهده وظایف خود به عنوان یک خودروی GT بربیاید. با افزایش دامنه قیمت، مدل بنزینی بی ام و سری ۸ را می‌توان دید که با موتور V8 توربو، ۵۲۳ اسب‌بخار قدرت دارد که با چهار چرخ متحرک و سیستم تعلیق کنترل ضد رول می‌تواند تجربه بی‌نظیری از رانندگی را رقم بزند.

مرسدس بنز کلاس ای کوپه/کابریولت

مرسدس بنز کلاس E کابریولت

این کوپه زیبا بیشتر برای افرادی ساخته شده است که احساس راحتی را به هیجان بالا در رانندگی ترجیح می‌دهند. ظاهر این مدل برای سال ۲۰۲۰ به‌روز شده است و ظاهر کنونی آن جذاب‌تر از قبل به نظر می‌رسد. کابین این خودرو با طراحی زیبا و فضای مناسب، محیط خوبی را برای طی کردن مسافت‌های طولانی فراهم کرده است که می‌توان در آن، فناوری‌های جدید مرسدس بنز، صندلی‌های بزرگ و روکش چرمی را مشاهده کرد. این سری از موتور دیزلی چهار سیلندر و موتور بنزینی شش سیلندر استفاده می‌کند که در مدل چهار چرخ متحرک E450، می‌توان نرمی عملکرد آن را در عین استحکام حس کرد. مدل E53 AMG را می‌توان نسخه جذاب‌تر E450 نامید که تجربه رانندگی پویاتر و هیجان‌انگیزتری را رقم می‌زند.

تسلا مدل اس

تسلا مدل اس

اگر قرار باشد یک خودروی الکتریکی در لیست برترین اتومبیل‌های گرن توریزمو قرار بگیرد، مطمئناً این گزینه، تسلا مدل اس خواهد بود. مدل لانگ رنج (Long Range) این خودرو توانایی طی کردن ۶۴۰ کیلومتر را با یک بار شارژ دارد و نسخه پلید پلاس (Plaid+) می‌تواند پس از شارژ کامل، ۸۰۰ کیلومتر شما را همراهی کند. تسلا مدل اس پلید پلاس با سه موتور الکتریکی خود می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند و صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲ ثانیه می‌پیماید. تمامی نسخه‌های مدل اس را می‌توان از خودروهای مناسب سفر با اتاقی جادار و ساکت دانست. در مورد طراحی داخلی، تسلا از سبک مینیمالیسم به نحو احسن استفاده کرده است و کلید‌های روی فرمان و صفحه لمسی بزرگ داخل خودرو امکانات خوبی را برای راننده و سایر سرنشینان در پی دارند. کیفیت ساخت این برند در سطح مناسبی قرار دارد اما برخی موارد آن، هنوز هم با کیفیت بهترین برندهای اروپایی مطابقت ندارد.

کیا استینگر جی تی اس

کیا استینگر حی تی اس

طراحی خودروهای کیا بعد از استخدام پیتر شرایر، از شیب صعودی خوبی برخوردار است و این امر در ظاهر کیا استینگر نیز نمایان است. استینگر جی تی اس با بهره‌گیری از یک موتور V6 توربوی دوگانه، ۳۶۵ اسب‌بخار قدرت دارد که از آن یک خودروی متعادل و فرمان‌پذیر ساخته است. صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو ۴٫۷ ثانیه برآورد شده است و نهایت سرعت آن ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است که برای یک اتومبیل GT مناسب به نظر می‌رسد. به‌روزرسانی این خودرو برای سال ۲۰۲۱، با تغییراتی جزئی در ظاهر و امکانات داخلی همراه بوده اما ظاهر کابین هنوز به زیبایی خودروهایی مانند آئودی A7 نرسیده است.

آئودی A7 اسپرت بک

آئودی A7 اسپرت بک

برای رقابت با مرسدس بنز سی ال اس، آئودی دو خودروی A7 و A5 را در فاصله زمانی دو سال عرضه کرد و هر دو مدل به اندازه‌ای محبوب شدند که نسل دوم آن‌ها نیز ساخته شد. دومین نسل A7 از طول کم‌تری نسبت به مدل پیشین خود برخوردار بود اما فاصله بین دو چرخ آن افزایش یافت و صندلی‌های آن نیز بزرگ‌تر شدند اما ممکن است افراد قد بلند از فضای صندلی‌های عقب آن کمی شکایت داشته باشند. همچنین صندوق عقب لیفت‌بک این خودرو دسترسی به آن را نسبت به سایر خودروها آسان‌تر ساخته است. تجربه رانندگی با این خودرو، حس یک وسیله‌نقلیه لوکس را به راننده منتقل می‌کند اما فرمان‌پذیری آن دارای ایراداتی جزئی است. این خودرو در دو مدل موتور V6 دیزلی و بنزینی عرضه شده است که مدل بنزینی، ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت دارد.

لکسوس ال سی

لکسوس ال سی

به عنوان یک راننده ماهر، قطعاً در لکسوس ال سی احساس راحتی خواهید کرد. مدل ۵۰۰ این خودرو دارای یک موتور پرقدرت V8 است که همراه با تعادل، انعطاف و کنترل‌پذیری بالا، می‌تواند رقیب سرسخت خودروهایی چون جگوار اف و پورشه ۹۱۱ باشد. این خودرو در برخی مواقع کمی سنگین و کند به‌نظر می‌رسد و در رانندگی با آن، دائماً حسی دوگانه بین خودرویی سریع و سنگین دارید. به عنوان یک خودروی گرند تور، کمبود فضای مناسب در صندلی‌های عقب و قسمت حمل بار کاملاً به چشم می‌آید. بنابراین اگر از مشکلات این خودرو مانند سنگینی و فضای کابین آن بتوانید چشم‌پوشی کنید، لکسوس ال سی ممکن است انتخاب شما در کلاس GT باشد.

مازراتی کواتروپورته

مازراتی کواتروپورته

مازراتی کواتروپورته، با بدنه‌ای بزرگ‌تر از گذشته، پا به میدان رقابت خودروهای گرن توریزمو گذاشته است. می‌توان این خودرو را یک لیموزین تمام‌عیار دانست که همانند جگوار XJ، ترکیب یک خودروی اسپرت و مناسب سفر است. همانند سایر مدل‌های مازراتی، کیفیت ساخت داخل کابین و امکانات آن در سطح بالایی قرار دارد که این اتومبیل را تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفرهای جاده‌ای طولانی کرده است. تجربه رانندگی با کواتروپورته گرچه خاص و شیرین است اما به حد مدل قبلی آن نیست و انعطاف سابق را از خود نشان نمی‌دهد. همانند کیا استینگر، صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۴٫۷ ثانیه است اما می‌تواند به ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

برچسب‌ها: ، ، ، ، ،

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید