مدرکی جدید در رابطه با گلکسی واچ های ور او اس منتشر شد - تکفارس 
مدرکی جدید در رابطه با گلکسی واچ های ور او اس منتشر شد - تکفارس 
مدرکی جدید در رابطه با گلکسی واچ های ور او اس منتشر شد - تکفارس 

مدرکی جدید در رابطه با گلکسی واچ های ور او اس منتشر شد

مهدی ملکی
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - 17:10
سامسونگ گلکسی واچ ور او اس

چند هفته پیش یک گزارش قابل توجه از سمت یک افشاگر معروف منتشر شد که بسیاری از توجهات را به خود جذب کرد. طی این گزارش ادعا شده بود که سامسونگ در حال کار روی یک ساعت هوشمند مبتنی بر ور او اس (Wear OS) است تا نهایتاً استفاده از سیستم عامل تایزن را کنار بگذارد. با این که در آن زمان نمی‌شد چندان به صحت این قضیه پی برد ولی گویا منبع مذکور اکنون شواهد محکمی برای ادعای خود و وجود یک گلکسی واچ مبتنی بر ور او اس دارد.

اخیراً طی یک کالبدشکافی که روی سامسونگ گلکسی S20 و توسط توسعه‌دهندگان انجمن XDA صورت گرفته، یک کد منبع کرنل جدید یافت شده است که به یک دستگاه با نام رمز «Merlot» و رابط مربوط به آن یعنی گوگل ور او اس اشاره دارد. این کدها در کنار این نام رمز، با نام رمز دیگری موسوم به «Noblesse» به گلکسی واچ ۳ نیز اشاره کرده‌اند که هم‌اکنون در بازار موجود است.

ساعت‌های هوشمند کوچک‌تر سال‌های دور که از استراتژی گوگل استفاده می‌کردند، در مرحله‌ای قرار داشتند که تایزن زمانی کاملاً برای رقابت با ور او اس مبتنی بر اندروید این شرکت مناسب به نظر می‌رسید.

سامسونگ گلکسی واچ

اگرچه شاید شما با این نظریه موافق نباشید اما با توجه به ساعت‌های هوشمند سامسونگ که جزو بهترین محصولات جانبی چند سال اخیر هستند، تجربه نشان می‌دهد که گجت‌ها امروزه همانند گوشی‌های هوشمند بیشتر از هر چیز دیگر به اپلیکیشن‌های شخص ثالثی نیاز دارند که در این مقطع ور او اس گوگل بسیار بهتر از تایزن قابل به پشتیبانی و فراهم کردن آن‌ها است.

همان‌طور که مشخص است، در حال حاضر جزئیات بسیار اندکی در این رابطه وجود دارد اما انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور به اطلاعات بیشتری دست یابیم. با توجه به گزارش‌های قبلی و این گزارش جدید می‌توان تا حدودی مطمئن شد که سامسونگ سرانجام با کنار گذاشتن تایزن، به استفاده از سیستم عامل ور او اس خواهد پرداخت. شاید هم در بهترین حالت به ساخت و عرضه محصولاتی مبتنی بر هر دو سیستم عامل کار خود را ادامه دهد اما به هر حال نمی‌توان نقش پر رنگ ور او اس را انکار کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید