ولوو از سال ۲۰۳۰ فقط خودروی برقی تولید خواهد کرد - تکفارس 
ولوو از سال ۲۰۳۰ فقط خودروی برقی تولید خواهد کرد - تکفارس 

ولوو از سال ۲۰۳۰ فقط خودروی برقی تولید خواهد کرد

مهدی حلوائی
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - 18:52
ولوو

شرکت ولوو اعلام کرد که زودتر از دیگر شرکت‌ها تنها تا سال ۲۰۳۰ به تولید خودروهای گازی و دیزلی خواهد پرداخت و پس از آن، خودروهای برقی تنها محصول این شرکت سوئدی خواهد بود. همچنین قرار است که فروش محصولات این شرکت مستقیماً از شزکت و به‌صورت آنلاین صورت بگیرد.

تصمیم ساخت خودروهای برقی و حذف دیگر خودروها از لیست محصولات، بخشی از برنامه‌ی قبلی شرکت ولوو است که براساس آن قرار است تا سال ۲۰۲۵، خودروهای برقی ۵۰ درصد از محصولات این شرکت را تشکیل دهند. شرکت ولوو اعلام کرده است که بازار خودروهای غیربرقی رو به پایان است. هنریک گرین، مدیر تحقیق و توسعه‌ی شرکت ولوو در این خصوص گفت:

از نظر ما، آینده‌ای برای خودروهای با موتور درونسوز داخلی وجود ندارد. ما متعهد شده‌ایم که از سال ۲۰۳۰ تنها به ساخت خودروهای برقی مشغول شویم.

قیمت‌گذاری این خودروها توسط شرکت کنترل خواهد شد و مشتریان چه در خانه و چه در نمایشگاه، تنها از طریق وبسایت رسمی شرکت قادر به خرید خودروی مورد نظر خود خواهند بود. افراد می‌توانند با مراجه به نمایشگاه‌ها و استودیوی ولوو، درباره‌ی خودروها اطلاعات مورد نیاز را به‌دست بیاورند. ساختار این نمایشگاه‌ها دچار تغییر خواهد شد تا ارائه‌ی خدمات، بهتر و موثرتر باشد.

سخنگوی شرکت ولوو در مصاحبه با وبسایت Engadget گفت:

خرده‌فروشی‌ها نقش مهمی در برنامه‌ی ما خواهند داشت و وظیفه‌ی ارسال خودرو، سرویس‌دهی، آزمایش خودرو و ارتباط مستقیم با مشتریان را بر عهده خواهند داشت. همچنین این مراکز می‌توانند خودروها را به‌طور غیرمستقیم و به‌صورت آنلاین به فروش برسانند.

شرکت ولوو بخشی از برنامه‌ی خود برای آینده را مشخص کرد. پس از عرضه‌ی اولین خودروی برقی خود یعنی XC40 ریچارج، این شرکت از دیگر خودروی برقی سری ۴۰ در رویداد ریچارج رونمایی خواهد کرد. قرار است در آینده شاهد عرضه‌ی مدل‌های بیشتری از این سری باشیم.

شرکت ولوو از برنامه‌ی شرکت تسلا برای ساخت خودروهای برقی در آینده پیروی می‌کند. همچنین شرکت فورد اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰، ساخت خودروهای گازی در اروپا را متوقف خواهد کرد. شرکت GM نیز در نظر دارد که از سال ۲۰۳۵ به ساخت خودروهای برقی مشغول شود. همچنین شرکت ولکس‌واگن وعده داده است که تا سال ۲۰۲۵، حدود ۱٫۵ میلیون خودروی برقی تولید کند و شرکت مرسدس‌بنز نیز اعلام کرده است که تا چند سال آینده از ۶ خودروی تما‌م برقی رونمایی خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.