جنرال موتورز راه حلی نرم‌افزاری برای حل مشکل آتش گرفتن باتری خودروهای برقی شورلت دارد - تکفارس 
جنرال موتورز راه حلی نرم‌افزاری برای حل مشکل آتش گرفتن باتری خودروهای برقی شورلت دارد - تکفارس 

جنرال موتورز راه حلی نرم‌افزاری برای حل مشکل آتش گرفتن باتری خودروهای برقی شورلت دارد

علیرضا فاضل
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 13:31
شورلت Bolt

جنرال موتورز بالاخره راه حل نهایی خود برای حل مشکل آتش گرفتن ناگهانی بعضی از دستگاه‌های شورلت Bolt که در سال گذشته گزارش شده بود را ارائه کرد. این مشکل آزاردهنده باعث شده بود که صاحبان اتوموبیل‌های مشکل‌دار مجبور شوند تا خودروهای خود را به نمایندگی‌های شورلت برای بررسی و تعمیر بازگردانند. این برند آمریکایی نیز قول داده بود تا باتری‌های دارای این مشکل را به رایگان تعویض کند؛ هم‌چنین یک نرم‌افزار برای شناسایی این مشکل در دست طراحی قرار گرفت.

بر طبق گفته جنرال موتورز، این نرم‌افزار که از طریق نمایندگی‌های شورلت بر روی خودروهای مدل Bolt نصب خواهد شد، قادر خواهد بود تا روند کار باتری خودرو را بررسی کند و مشکلات احتمالی آن را گزارش دهد. جنرال موتورز اعلام کرده است که این نرم‌افزار با تمام مدل‌های شورلت Bolt هماهنگ خواهد بود.

مطالب مرتبط:

بعد از گزارش این مشکل در سال گذشته، این کمپانی به‌روزرسانی را  منتشر کرد تا مشکل محدود کردن ظرفیت باتری به ۹۰ درصد را با هدف جلوگیری از آتش گرفتن، برطرف کند؛ حال با این نرم‌افزار جدید، نمایندگی‌های شورلت قادر خواهند بود تا ظرفیت باتری این اتوموبیل را به نهایت توان خود افزایش دهند.

با این که آتش‌سوزی باتری تاکنون تنها در ۵ دستگاه مشاهده شده است، پیش از آن نیز مشکلی مشابه برای خودروی برقی هیوندا یعنی Kona EV به وجود آمده بود. پس از گزارش چندین آتش‌سوزی باتری از این مدل، هیوندا فروش این خودرو را در آمریکای شمالی و کره جنوبی متوقف نمود تا باتری و بخش‌های مربوط به آن را تغییر یا مورد بازبینی قرار دهد؛ البته این کمپانی کره‌ای به کسانی که خودروی آن‌ها آسیب دیده قول تعویض باتری را داده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.