چین خودروهای الکتریکی ساخت خود را با قیمت ارزان تر به آمریکا صادر می کند - تکفارس 
چین خودروهای الکتریکی ساخت خود را با قیمت ارزان تر به آمریکا صادر می کند - تکفارس 

چین خودروهای الکتریکی ساخت خود را با قیمت ارزان تر به آمریکا صادر می کند

افشین نوری
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 15:01
چین خودروهای الکتریکی ساخت خود را با قیمت ارزان تر به آمریکا صادر می کند - تکفارس 

چین به عنوان یکی از رقبای آمریکا همیشه به دنبال کسب فناوری‌های این کشور بوده است. با این حال آمریکا  بسیاری از شرکت‌های چینی از جمله هواوی را تحریم کرده است و این شرکت را به عنوان تهدید امنیت ملی خود قلمداد کرده است.

در چه شرایطی، یک گزارش جدید ادعا کرده است که چین قصد دارد خودروهای الکتریکی ساخت خود را در بازار آمریکا عرضه کند. این گزارش گفته است که تسلا می‌خواهد بخشی از خودروهای برقی خود را که در داخل کشور چین ساخته می‌شوند به کشور آمریکا صادر کند.

تسلا یک کارخانه بزرگ خودروسازی در شانگهای چین و چهار کارخانه خودروسازی در خاک آمریکا دارد که این کارخانه‌ها در ایالت‌های کالیفرنیا، نوادا، نیویورک و تگزاس قرار دارند .از آنجاییکه قیمت خودروهای الکتریکی در آمریکا بسیار بالاست، صادر کردن این خودروها از چین به آمریکا باعث خواهد شد تا مشتریان آمریکایی به خودروهایی با قیمت ارزان‌تر دسترسی داشته باشد. هزینه تولید خودرو در چین بسیار پایین‌تر است و از طرف دیگر تقاضا برای خودروهای الکتریکی در چین چندان زیاد نیست. بنابراین تسلا می‌خواهد که با صادر کردن خودروهای ساخته شده در چین به درآمد قابل‌توجهی در بازار امریکا دست یابد.

ایلان ماسک در واکنش به این خبر گفته است که احتمال هر چیزی وجود دارد. او جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده و باید منتظر بمانیم و ببینیم که پاسخ رسمی تسلا به این گزارش چه خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.