حالت تیره جدید گوگل مپ به زودی عرضه خواهد شد - تکفارس 
حالت تیره جدید گوگل مپ به زودی عرضه خواهد شد - تکفارس 
حالت تیره جدید گوگل مپ به زودی عرضه خواهد شد - تکفارس 

حالت تیره جدید گوگل مپ به زودی عرضه خواهد شد

مهدی ملکی
۶ اسفند ۱۳۹۹ - 20:30
گوگل مپ

سرانجام پس از مدت‌ها اپلیکیشن اندروید گوگل مپ حالت تیره را دریافت می‌کند. گوگل امروز به‌طور رسمی تایید کرد که حالت تیره اپلیکیشن مپ به صورت گسترده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ طبق ادعای این شرکت، حالت مذکور از ماه سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی در دست توسعه و بررسی بوده است.

این قابلیت که اکنون بیشتر از حالت تیره قبلی به تغییر عناصر مختلف گوگل مپ می‌پردازد، از طریق منو دسترسی، و در زیرمنو «تم» قابل فعال‌سازی است. جدای از این ویژگی‌های دیگری هم طی این به‌روزرسانی برای کاربران اندروید در دسترس قرار خواهد گرفت که می‌توان به قابلیت‌های جدیدی برای حالت‌هایی مانند «اندروید اتو» (Android Auto) اشاره کرد. این حالت سیستم عامل اکنون علاوه بر پس‌زمینه‌های جدید، بازی‌ها را هم می‌تواند اجرا کند. Trivia Crack, Jeopardy!, Song Quiz و Are You Feeling Lucky از جمله مواردی هستند که کاربران می‌توانند در هنگام استفاده از نسخه اتومبیل اندروید، به تجربه آن‌ها بپردازند.

کاربران در صورت تمایل می‌توانند با صدا کردن دستیار صوتی گوگل و ادای کلمه «اجرای بازی»، روند بازی مورد نظر خود را آغاز کنند. افزون بر این حالت اتومبیل سیستم عامل اندروید اکنون می‌تواند نمایشگر را به دو قسمت تقسیم کند تا کاربران در یک بخش به گوگل مپ و در بخش دیگر به اپلیکیشن رسانه دسترسی داشته باشند.

شاید بتوان گفت که این قابلیت دقیقاً مشابه همان ویژگی است که اپل در سال ۲۰۱۹ با عرضه آی او اس ۱۳ (iOS) آن را در اختیار کاربران بخش کارپلی (CarPlay) قرار داد؛ البته باید توجه کرد که اپل هنوز هم تنها به نمایشگرهای فوق‌العاده پهن اجازه استفاده از این قابلیت را می‌دهد. در نهایت گوگل میان‌برهای جدیدی را به این حالت سیستم عامل خود اضافه می‌کند تا کاربران بتوانند سریعاً به بخش‌های دیگر از جمله آب‌وهوآ دسترسی داشته باشند.

حالت اندروید اتو در روزهای آینده برای کاربرانی که دارای گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید ۶ و بالاتر هستند، عرضه خواهد شد. از طرفی حالت تیره نیز طبق اعلام گوگل به زودی برای کاربران نسخه اندروید مپ در دسترس قرار خواهد گرفت.

گوگل مدتی پیش نیز عرضه به‌روزرسانی برای سرویس احراز هویت دو مرحله‌ای خود روی اندروید را شروع کرد. البته این حالت جدید دارای طراحی جدیدی است که از الگوی متریال پیروی می‌کند. علاوه بر اصلاح صحنه‌های کورکننده قبلی، این به‌روزرسانی چندین تغییر بصری دیگر را هم شامل می‌شد که در این بین می‌توان به فونت «سنس» شخصی‌سازی شده گوگل برای رابط کاربری و آیکون‌های قرمز و سبز به خصوص در صفحه ورود اشاره کرد. نظر شما در این‌باره چیست؛ آیا گوگل به خوبی در حال تغییر موارد مورد نیاز اکوسیستم خود است؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید