افزایش تعداد کاربران توئیتر بعد از مسدود کردن ترامپ - تکفارس 
افزایش تعداد کاربران توئیتر بعد از مسدود کردن ترامپ - تکفارس 
افزایش تعداد کاربران توئیتر بعد از مسدود کردن ترامپ - تکفارس 

افزایش تعداد کاربران توئیتر بعد از مسدود کردن ترامپ

امیر مهر علیزاده
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - 11:34
توئیتر

شبکه توئیتر برای رشد خود نیازی به ترامپ ندارد. این کمپانی امروز اعلام کرد که سال ۲۰۲۰ را با ۱۹۲ میلیون کاربر روزانه به پایان رسانده و در ماه ژانویه که حساب کاربری ترامپ را مسدود کرده، شاهد افزایش تعداد کاربران خود بوده‌است. توئیتر اعلام نکرده که دقیقاٌ چقدر از این سرویس استفاده شده‌ است ولی اعلام کرده که رشد شبکه توئیتر در ماه ژانویه بالاتر از میانگین رشد این شبکه در چهار سال اخیر هست.

مدیر عامل این شرکت آقای جک دورسی گفت:

ما پلتفرمی هستیم که به صورت کاملا مشهود خیلی بزرگ‌تر از هر حساب کاربری یا موضوعی هستیم

ولی ایشان در تماس با سرمایه‌گذاران مشخص نکردند که حساب کاربری چه کسی را مد نظر داشتند.

اطلاعات استفاده از شبکه توئیتر در انتشارات سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ مربوط به توئیتر ارائه شده است که شامل ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر هست. این بدان معنیست که انتشارات ماه ژانویه را در بر نخواهند گرفت ولی طبق اعلام توئیتر، اطلاعاتی از شرایط نامعمول این سه ماهه را در بر خواهد داشت. مشخص نیست که حضور ترامپ چقدر به رشد این شبکه کمک کرده‌ است ولی این که رئیس جمهور کشور آمریکا را به عنوان یک کاربر عادی در شبکه خود داشته باشد سود بزرگی بوده‌است.

با این که مسدود کردن حساب کاربری ترامپ یک ضربه سریع به این شبکه وارد نمی‌کند ولی تویئتر اعلام کرده است که رشد آن آهسته‌تر خواهد شد. این کمپانی اعلام کرد که بعد از رشد فزاینده در سال ۲۰۲۰، نمودارهای سال ۲۰۲۱ مقدار کمی بدتر دیده خواهند شد. برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، توئیتر انتظار دارد تا تعداد کاربران روزانه خود به صورت سال به سال تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند (که در سال ۲۰۲۰ مقداری برابر با ۲۴ درصد داشته است) و همجنین رشد خود را تا آخر سال ۲۰۲۱ به صورت دو رقمی حفظ کند (که سه ماهه دوم، کمینه این رشد در نظر گرفته می‌شود). توئیتر اعلام کرده‌است که رشد کند مقدار استفاده از این شبکه به خاطر افزایش قابل توجه موارد مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید