دسترسی دوبارهٔ کاربران میانمار به اینترنت - تکفارس 
دسترسی دوبارهٔ کاربران میانمار به اینترنت - تکفارس 
دسترسی دوبارهٔ کاربران میانمار به اینترنت - تکفارس 

دسترسی دوبارهٔ کاربران میانمار به اینترنت

محمدحسین فرقانی
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - 17:30
کودتای میانمار (Myanmar Coup 2021) - فیلتر توییتر و اینستاگرام

طبق گزارشات منتشرشدهٔ اخیر از سوی سرویس نت‌بلاکس (Netblocks) در روز یکشنبه، دسترسی به اینترنت در کشور میانمار بصورت محدود به حالت قبلی خود بازگشت.

نت‌بلاکس در روز هفتم فوریه ۲۰۲۱ در ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت میانمار در توییتی اعلام کرد که دسترسی شهروندین این کشور از سوی چند تامین‌کنندهٔ اینترنت میانماری به حالت عادی پیش از کودتا بازگشته است. وزارت ارتباطات میانمار روز پنجم فوریه (دو روز قبل از بازگشت اینترنت) به سرویس‌دهندگان دستور منع کاربران از استفاده از پلتفرم‌های مجازی همچون فیسبوک، اینستاگرام و توییتر را داده بود.

کودتای میانمار (Myanmar Coup 2021) - دسترسی دوباره به اینترنت

ارتش کشور میانمار (که به مدت یک سال حکومت را در دست گرفته) روز شنبه دستور قطع دسترسی کامل شهروندان به اینترنت را به‌منظور جلوگیری از تظاهرات مردمی صادر کرد. پیش از این اتفاق، خبر قطع دسترسی شهروندان به رسانه‌های دیگری از جمله توییتر و فیسبوک صادر شده بود و قطع کامل اینترنت کشور، تیر آخری بود بر ممنوعیت‌های مجازی از سوی ارتش میانمار.

با این حال، اکنون کاربران موبایل ام‌پی‌ات (MPT)، اوردو (Ooredoo)، تلنور (Telenor) و مایتل (Mytel) در میانمار قادر هستند دوباره از سرویس‌های اینترنتی و مجازی استفاده نمایند.

در پی دسترسی دوبارهٔ شهروندان میانماری، نت‌بلاکس ادعا می‌کند دسترسی کنون افراد به اینترنت کشورشان، به‌اندازهٔ ۱۴ درصد حالت عادی بود.

کودتای میانمار (Myanmar Coup 2021) - دسترسی دوباره به اینترنت

اگرچه ارتش دستور ممنوعیت مطلق استفاده از اینترنت را داده بود، چندین ویدئو زنده از تظاهرات خیابان «یانگون» (Yangon) در فضای مجازی (بخصوص فیسبوک Live) دست به دست می‌شد.

تام اندروز، گزارشگر و مسئول حقوق بشر در میانمار، معتقد است این قطع دسترسی به فضای مجازی به‌وضوح نقض حقوق بشر محسوب می‌شود. او در توییتی نوشت:

«ژنرال‌های میانماری هم‌اکنون قصد دارند با نگه‌داشتن شهروندان این کشور در تاریکی و ناآگاهی با استفاده از قطع کردن اینترنت، جنبش مردمی مقاومت میانمار را فلج کنند.»

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید