CES 2021 | سامسونگ اولین کروم بوک مجهز به نمایشگر QLED را معرفی کرد - تکفارس 
CES 2021 | سامسونگ اولین کروم بوک مجهز به نمایشگر QLED را معرفی کرد - تکفارس 
CES 2021 | سامسونگ اولین کروم بوک مجهز به نمایشگر QLED را معرفی کرد - تکفارس 

CES 2021 | سامسونگ اولین کروم بوک مجهز به نمایشگر QLED را معرفی کرد

مهدی ملکی
۱۹ دی ۱۳۹۹ - 18:00
سامسونگ گلکسی کروم بوک ۲

سامسونگ در مراسم سال پیش CES از اولین کروم بوک‌های مجهز به نمایشگرهای AMOLED رونمایی کرد. گویا این شرکت کره‌ای امسال نیز یک لقب «اولین» دیگر را به خود اختصاص داده است؛ آن‌ها اولین کروم بوک‌های مجهز به نمایشگرهای QLED را معرفی کرده‌اند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

محصول مذکور دارای یک نمایشگر AMOLED لمسی ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ است. این دستگاه افزون بر حسگر اثر انگشت، از قلم USI نیز پشتیبانی خواهد کرد. قلم USI که مخفف عبارت Universal Stylus Initiative است بین دستگاه‌های مختلفی پشتیبانی می‌شود و قادر به تشخیص ۴۰۹۶ سطح مختلف فشار از سوی کاربر است.

این دستگاه جدید سامسونگ به ظرافت و باریکی مدل سال پیش نیست اما با وزن ۱.۲۳ کیلوگرم و ابعاد ۱۳.۰ میلی‌متری هنوز هم به سادگی قابل حمل و جابه‌جایی است. مدل سال ۲۰۲۰ با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

گلکسی کروم بوک ۲ با برچسب ۵۵۰ دلار، نیمی از این مبلغ قیمت گذاری شده است. با این حال شما در ازای پراخت این مبلغ تنها یک پردازنده اینتل سلرون ۵۲۵۰U (یک پردازنده ۱۵ واتی، ۲ هسته، ۲ رشته همراه با تراشه گرافیکی UHD) دریافت خواهید کرد. البته اگر این پردازنده قادر به راضی کردن شما نیست، قادر خواهید بود تا مدل دارای پردازنده نسل دهمی اینتل Core i3 10110U (۲ هسته، ۴ رشته و البته کلاک بالاتر) را انتخاب کنید.

اعلام شده است که این لپ‌تاپ در دو پیکربندی مختلف رم ۴ و ۸ گیگابایت با فناوری LPDDR3 عرضه خواهد شد؛ افزون بر این کاربران می‌توانند بین مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت آن نیز به انتخاب بپردازند. تایید شده است که گلکسی کروم بوک ۲ دارای درگاه اختصاصی میکرو SD نیز می‌شود. باتری ۴۵.۵ وات‌ساعت این دستگاه با یک بار شارژ تا ۱۴ ساعت تجربه کاربری مفید را به شما ارائه خواهد داد.

بلندگوهای ۵ واتی این کروم بوک به قابلیت Smart AMP مجهز شده‌اند که براساس ادعای سامسونگ صدا را حدود ۱۷۸ درصد از حالت معمول بلند‌تر پخش می‌کنند. برای شرکت در جلسه‌های آنلاین (در این‌جا مخصوصاً گوگل میت) یک وب‌کم ۷۲۰p نیز تعبیه شده است. اگر شما به مکالمه کتبی علاقه بیشتری دارید، صفحه کلید دارای کلید‌های پهن‌تری هستند که خطاهای املائی را به حداقل می‌رسانند.

در زمینه شبکه و ارتباطات، کروم بوک جدید غول فناوری کره‌ای از وای فای ۶ (ax 2*2) و بلوتوث ۵ بهره‌مند است. در حوزه اتصالات مستقیم شاهد دو درگاه USB-C و یک جک هدفون/میکروفون ۳.۵ میلی‌متری خواهیم بود.

سامسونگ گلکسی کروم بوک ۲ در دو رنگ قرمز فیستا و خاکستری عطاردی در دسترس خواهد بود. اعلام شده است که اولین محموله این دستگاه‌ها پیش از اتمام ماه مارس در ایالات متحده عرضه خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید