اوپو رنو ۵ ۴G با تراشه اسنپدراگون ۷۲۰G معرفی شد - تکفارس 
اوپو رنو ۵ ۴G با تراشه اسنپدراگون ۷۲۰G معرفی شد - تکفارس 

اوپو رنو ۵ ۴G با تراشه اسنپدراگون ۷۲۰G معرفی شد

حامد شهرزاد
۱۱ دی ۱۳۹۹ - 22:00
Oppo Reno5 4G

در اوایل این ماه، شرکت اوپو از دو گوشی هوشمند با قابلیت اتصال به شبکه ۵G یعنی رنو ۵ و رنو ۵ پرو رونمایی کرد. اکنون این شرکت به‌صورت آرام و بی‌سروصدا نسخه رنو ۵ ۴G را معرفی کرده است. این گوشی تقریباً به خواهر و برادرش شباهت دارد و البته با برخی تفاوت‌های اساسی. این گوشی تنها از شبکه ۴G پشتیبانی می‌کند و از یک تراشه جدید نیز بهره می‌برد.

البته بهتر است بگوییم یک تراشه قدیمی. این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۷۲۰G شرکت کوالکام استفاده می‌کند که از چند ماه پیش در رنو ۴ ۴G نیز استفاده شده بود. البته مدل جدید چندین پیشرفت نسبت به سری ۴ به وجود آورده است تا با سایر مدل‌های رنو ۵ همخوانی بیشتری داشته باشد.

Oppo Reno5 4G

نمایشگر اوپو رنو ۵ ۴G دارای دو حالت Light و Vivid است و تا ۱۰۰ درصد sRGB و ۹۳ درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد

رنو ۵ ۴G اوپو از نمایشگری با پنل ۶٫۴ اینچی امولد و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و سرعت نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتز استفاده می‌کند. وضوح تصویر این نمایشگر ۱۰۸۰p پلاس است. این صفحه‌نمایش پوشش کامل sRGB را در حالت لایت ارائه می‌دهد در حالی که حالت ویوید بیش از ۱۰۰ درصد sRGB و ۹۳ درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. وضوح HD در وب‌سایت‌های نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو پشتیبانی می‌شود. به‌علاوه، شما می‌توانید از صدای دالبی اتم نیز لذت ببرید.

Oppo Reno5 4G

قسمت ارتقاءیافته دیگر این گوشی هوشمند، دوربین اصلی آن است که اکنون به یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم باز f/1.7 مجهز شده است. دوربین سلفی نیز بهبود یافته است و اکنون از یک سنسور ۴۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد. سه ماژول باقیمانده یکسان هستند که شامل یک دوربین با زاویه گسترده ۸ مگاپیکسلی (۱۱۹ درجه) و دو ماژول ۲ مگاپیکسلی می‌شود.

Oppo Reno5 4G

برای شرایط کم‌نور، رنو ۵ ۴G حالت سوپر نایت و لایو HDR را ارائه می‌دهد که هم برای عکس‌ها و هم برای فیلم‌ها در دسترس است. همچنین، چندین حالت فیلم سرگرم‌کننده وجود دارد که شامل نمای تقسیم صفحه، قرار گرفتن در معرض دوربین دوگانه و موارد دیگر می‌شود.

درون جعبه اوپو رنو ۵ ۴G یک شارژر ۶۵ واتی وجود دارد

باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نسبت به رنو ۴ (۴۰۱۵ میلی‌آمپر) کمی بزرگ‌تر شده است و شارژ آن نیز سریع‌تر است. قدرت شارژ این سری گوشی‌ها از ۳۰ وات به ۵۰ وات رسیده است. جالب اینجاست که این دستگاه با همان شارژر ۶۵ وات ۵ خواهر و برادر ۵G خود همراه است که حداکثر تا ۶۵ وات قدرت خروجی دارد ولی با این حال شارژ کامل فقط ۴۸ دقیقه طول می‌کشد.

اضافه کردن شارژر بسیار قدرتمند زمانی که سازندگان دیگر تلفن همراه لوازم جانبی مانند شارژر را از جعبه‌های پرچم‌دار خود خارج می‌کنند، بسیار سخاوتمندانه است. این شارژر از PPS USB دلیوری پاور پشتیبانی می‌کند. بنابراین، می‌توانید از آن برای سایر گجت‌های خود نیز استفاده کنید. همچنین، یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری در این گوشی وجود دارد. ظاهراً این گوشی برخلاف روند گوشی‌های جدید پیش رفته است.

Oppo Reno5 4G

این تلفن از کالر OS 11 (مبتنی بر اندروید ۱۱) در هنگام عرضه استفاده می‌کند. همچنین، گوشی جدید اوپو از ۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR4x و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. اسلات موجود در این گوشی می‌تواند دو سیم‌کارت به همراه یک کارت حافظه مایکرو SD را در خود جای دهد تا فضای ذخیره‌سازی بیشتر شود. اتصالات اضافی شامل بلوتوث ۵٫۱ با کدک‌های aptX HD و LDAC است اما NFC وجود ندارد.

رنو ۵ ۴G اوپو ابتدا در ویتنام عرضه می‌شود. این گوشی برای سفارش از فروشگاه اوپو و چندین خرده‌فروش محلی قابل خرید است. قیمت این تلفن هوشمند ۸۶۹۰۰۰۰ دونگ ویتنام تعیین شده است که معادل ۳۷۵ دلار و ۳۰۵ یورو است. ارسال این گوشی از ۹ ژانویه آغاز می‌شود اما اگر اکنون سفارش دهید (به ارزش ۱۲۹۰۰۰۰ دونگ ویتنام)، می‌توانید یک بلندگوی بی‌سیم بلوتوث نیز دریافت کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.