تراشه QCC305x کوالکام عرضه شد - تکفارس 
تراشه QCC305x کوالکام عرضه شد - تکفارس 
تراشه QCC305x کوالکام عرضه شد - تکفارس 

تراشه QCC305x کوالکام عرضه شد

حامد شهرزاد
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - 18:00
Qualcomm

امروز، کوالکام رسماً سری تراشه‌های QCC305x خود را منتشر کرد. این تراشه از استاندارد جدید بلوتوث LE Audio (صدای با انرژی کم) پشتیبانی می‌کند. در مقایسه با محصولات نسل قبلی، QCC305x اتصالات قوی‌تری را فراهم می‌کند. این تراشه همچنین بهینه‌سازی مصرف کم انرژی و یکپارچه‌سازی ویژگی‌های غنی‌تر را ارائه می‌دهد.

Qualcomm

ویژگی‌های صوتی QCC305x

برترین فناوری‌های صوتی که QCC305x کوالکام پشتیبانی می‌کند شامل موارد زیر است:

  • قابلیت به اشتراک‌گذاری صدا که موجب به اشتراک‌گذاری هم‌زمان از یک تلفن هوشمند به چند شنونده بی‌سیم می‌شود. این ویژگی به‌منظور دستیابی به استاندارد بلوتوث LE Audio جدید اضافه شده است.
  • پشتیبانی از خدمات صوتی با گفتن مربوطه برای فعال‌سازی یا فعال کردن با استفاده از دکمه برای کمک به کنترل کامل صدای ایرباد
  • تکنولوژی حذف نویز محیط با نام Qualcomm Adaptive Active Noise Cancellation به‌منظور رسیدن به کیفیت بالاتر صدا حین کاهش حساسیت به نحوه قرارگیری ایرباد یا فعالیت کاربر
  • کدک aptX کوالکام سازگار با رزولوشن صوتی حداکثر ۹۶ کیلوهرتز برای گوش دادن با کیفیت بالا و تأخیر کم در هنگام تماشای فیلم یا بازی
  • تکنولوژی aptX Voice و cVc کوالکام به‌منظور لغو اکو و مهار صدای محیط برای رسیدن به‌وضوح بالاتر صدا حین تماس

جیمز چاپمن (James Chapman)، معاون اول و مدیرکل بخش صدا، موسیقی و ابزارهای پوشیدنی کمپانی کوالکام تکنولوژی اینترنشنال، دراین‌باره گفته است:

ما در حال ورود به دوره جدیدی برای گسترش دسته ایربادهای بی‌سیم هستیم که با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش میان کاربران است و در موارد جدید مورداستفاده قرار می‌گیرد و باعث غنی‌سازی ویژگی‌های محصولات مختلف تقریباً در همه طبقات می‌شود.

نه‌تنها تراشه‌های QCC305x ما بسیاری از جدیدترین و بهترین ویژگی‌های صوتی را به ایربادهای بی‌سیم میان‌رده آورده است، بلکه همچنین برای سازگاری با استاندارد بلوتوث LE Audio جدید طراحی شده‌اند. ما معتقدیم که این ترکیب به مشتریان ما انعطاف‌پذیری زیادی برای نوآوری در طیف وسیعی از قیمت‌های تمام‌شده را می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا نیازهای مصرف‌کنندگان صوتی امروز را برآورده کنند. بسیاری از آن‌ها اکنون برای انواع فعالیت‌های سرگرمی و بهره‌وری به هدفون‌های تماماً بی‌سیم خود اعتماد می‌کنند.

تراشه QCC305x کوالکام

این تراشه برای دسته ایربادهای بی‌سیم است. طبق گفته کوالکام، این تراشه به مشتریان کمک خواهد کرد تا در انواع مختلف محصولات با قیمت‌های مختلف، بتوانند تفاوت را احساس کنند. این بدان معنی است که دستگاه‌های دارای این تراشه عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت. برای اولین بار ممکن است کاربران قصد داشته باشند که به دلیل تراشه‌ای که در یک ایرباد استفاده می‌شود، محصول موردنظر خود را انتخاب کنند. علاوه بر این، این تراشه گزینه‌ای انعطاف‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه برای تولیدکنندگان ایرباد است. این تراشه از بسیاری از فناوری‌های برتر مربوط به صدای کوالکام پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد QCC305x از استاندارد صوتی جدید بلوتوث با مصرف انرژی پایین پشتیبانی می‌کند. با استفاده از تراشه، OEM هایی که زودتر از آن استفاده کنند می‌توانند توسعه تلفن‌های هوشمند و هدفون‌های تماماً بی‌سیم را شروع کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید