احتمالاً تولید انبوه آیفون ۱۳ تحت تاثیر کرونا قرار نگیرد - تکفارس 
احتمالاً تولید انبوه آیفون ۱۳ تحت تاثیر کرونا قرار نگیرد - تکفارس 
احتمالاً تولید انبوه آیفون ۱۳ تحت تاثیر کرونا قرار نگیرد - تکفارس 

احتمالاً تولید انبوه آیفون ۱۳ تحت تاثیر کرونا قرار نگیرد

مهدی ملکی
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - 22:30
سری گوشی‌های iPhone 12

در حالی که سری آیفون ۱۲ به دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا دیرتر از حالت معمول به بازار عرضه شد، یکی از تحلیلگران صنعت موبایل Ming-Chi Kou باور دارد که تولید انبوه گوشی بعدی اپل که احتمالاً با نام آیفون ۱۳ شناخته و همراه با تراشه A15 عرضه خواهد شد، تحت تاثیر آن قرار نخواهد گرفت.

اپل معمولاً هر سال تولید انبوه محصولات آیفون را در اوایل فصل تابستان آغاز می‌کند اما برخی از گزارش‌ها مشخص کرده‌اند که این شرکت تا ماه سپتامبر میلادی هنوز تولید انبوه آیفون ۱۲ رو شروع نکرده بود. لازم به ذکر است که از سال ۲۰۱۱ این اولین باری به شمار می‌آید که اپل مجبور به تعویق تولید انبوه گوشی‌های خود از ماه اکتبر تا سپتامبر شده است. همان‌طور که مطلع هستید، گوشی‌های آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو در تاریخ ۲ آبان سال جاری (۲۳ اکتبر) و آیفون‌های ۱۲ مینی و ۱۲ پرو مکس در تاریخ ۲۳ آبان سال جاری (۱۲ نوامبر) به بازار عرضه شدند.

خانم Kou همچنین با رد نگرانی‌های موجود درمورد کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت ساخت تراشه‌های A14 اپل توسط TSMC در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، اشاره کرد که این مورد تنها مربوط به عوامل فصلی است و ربطی به بیماری کرونا ندارد.

ایشان افزودند که تقاضا برای سری آیفون و مخصوصاً مدل ۱۲ پرو باز هم زیاد خواهد ماند؛ موضوعی که با توجه به کمبود برخی از قطعات مربوط به دوربین این مدل‌ها می‌تواند زحمت زیادی را روی دست شرکت اپل بگذارد.

با توجه به اینکه همه شایعات و مخصوصاً گفته‌های این تحلیلگر به شروع تولید انبوه آیفون ۱۳ مانند هر سال یعنی در اوایل تابستان اشاره دارد، ممکن است که ما رونمایی این دستگاه‌ها را نیز به طور معمول در ماه سپتامبر ببینیم؛ البته با توجه به شرایطی که بیماری کرونا بر جهان چیره ساخته است، فعلاً به هیچ‌عنوان نمی‌توان در مورد موضوعی به درستی حدس زد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید