سری نووا ۸ هواوی با تراشه‌های کایرین عرضه خواهند شد - تکفارس 
سری نووا ۸ هواوی با تراشه‌های کایرین عرضه خواهند شد - تکفارس 
سری نووا ۸ هواوی با تراشه‌های کایرین عرضه خواهند شد - تکفارس 

سری نووا ۸ هواوی با تراشه‌های کایرین عرضه خواهند شد

مجید مهرعلی
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - 19:30
mate 40

در چند وقت اخیر، اطلاعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با گوشی‌های در دست ساخت هواوی منتشر شده است. به‌تازگی شخصی در ویبو با نام کاربری ChanganDigitalKing@ گزارش داده است که قیمت پایه نووا ۸ (nova) هواوی برابر با ۴۵۹ دلار خواهد بود. افزون بر این، او ادعا کرده است که قیمت نووا ۸ پرو از ۶۱۲ دلار آغاز خواهد شد. بنا بر برخی گمانه‌زنی‌ها، تاریخ انتشار این دو گوشی ۳ دی‌ماه (December 23) خواهد بود و فروش آنها نیز از ۱۰ دی (December 30) شروع می‌شود. امروز شخص یادشده اعلام کرده است که در این دو گوشی از تراشه کایرین استفاده می‌شود.

با استناد به دیجیتال چت استیشن (DigitalChatStation)، هواوی قرار است یک گوشی جدید مجهز به کایرین ۷۰۰ را معرفی کند. این دستگاه جدید از صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی و ۶٫۵ اینچی با رزولوشن FHD و نرخ تازه‌سازی ۶۰Hz بهره می‌برد. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی نیز در یک حفره پانچ در گوشه چپ و بالای نمایشگر جای خواهد گرفت. مجموعه چهارتایی دوربین عقب هم شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و سه لنز ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی است. ظرفیت باتری این محصول ۴,۰۰۰mAh است که می‌توان آن را با یک شارژر ۴۰ واتی تغذیه کرد.

هواوی رویدادی را تدارک دیده است تا در آن به عرضه نسخه بتای سیستم عامل هارمونی او‌اس برای گوشی‌های هوشمند خود بپردازد. پیش‌تر اعلام شده بود که اولین بتای سیستم‌عامل  این شرکت برای میت ۴۰ (Mate) در دسترس خواهد بود و در تاریخ ۲۶ آذر (December 16) نمایندگان هواوی اطلاعت بیشتری درباره این سیستم‌عامل در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهند داد.

در واقع، توسعه‌دهندگان درباره فلسفه طراحی هارمونی او‌اس ۲٫۰ بیشتر می‌آموزند، اطلاعات کاملی از ساختار اپلیکیشن برای سیستم جدید و ابزار جدیدی از دواِکو استدیو ۲٫۰ (DevEco Studio) کسب می‌کنند و فرصتی به‌دست می‌آورند تا با سازندگان این سیستم و متخصصین هواوی به گفتگو بپردازند. بعد از آن، انتشار فریمور مربوطه رخ خواهد داد. هنوز مشخص نیست که آیا هارمونی اواس دارای یک نسخه جهانی خواهد بود یا خیر. بنا بر برخی شایعات، گوشی P50 در ماه مارس سال آیند میلادی با اندروید ۱۱ عرضه خواهد شد.

چند هفته قبل، هواوی کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۰ خود را برگزار و هارمونی اواس ۲٫۰ را منتشر کرد. بعد از این رویداد، ونگ چنگلو (Wang Chenglu) رئیس بخش نرم‌افزار هواوی و یانگ هایسونگ (Yang Haisong) معاون این بخش در یک مصاحبه شرکت کردند.

در بحث هارمونی اواس ۲٫۰، یانگ هایسونگ اعلام کرد که نسخه بتای این سیستم‌عامل برای گوشی‌های هوشمند در ماه دسامبر امسال میلادی در دسترس خواهد بود.

او افزود:

همان‌طور که اعلام شد، کد‌های منبع و کدهای ابری ما در وب‌سایت رسمی شرکت به‌صورت کامل در دسترس عموم قرار گرفته است. هم اکنون شما می‌توانید تمام کدهای منبع باز ما و جزئیات مربوط به هارمونی اواس را در اینترنت مشاهده کنید. در قابلیت کتگوری لودینگ (Category loading) ارجاعات به دسته‌بندی‌ها به ابزار‌های ذخیره‌سازی مجهز شده‌اند. این بخش بیشترین تمرکز ما را در آینده به خود اختصاص خواهد داد.

یانگ هایسونگ اعلام کرده است که در طول یک سال، تعداد تجهیزات هوای که هارمونی او‌اس را اجرا می‌کنند به بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه خواهد رسید.

ونگ چنگلو گفته است که نصب هارمونی اواس کار دشواری نخواه بود. تمام چیزی که کاربران نیاز دارند داشتن سخت‌افزاری با پارامتر‌های مناسب است. او بیان کرده است که برای نصب این سیستم‌عامل، داشتن ۱۲۸ کیلوبایت حافظه موقت کافی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید