تصاویری جدید از گلکسی S21 رنگ‌های این سری را نشان می‌دهد - تکفارس 
تصاویری جدید از گلکسی S21 رنگ‌های این سری را نشان می‌دهد - تکفارس 
تصاویری جدید از گلکسی S21 رنگ‌های این سری را نشان می‌دهد - تکفارس 

تصاویری جدید از گلکسی S21 رنگ‌های این سری را نشان می‌دهد

مجید مهرعلی
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - 08:00
تصاویری جدید از گلکسی S21 رنگ‌های این سری را نشان می‌دهد - تکفارس 

به‌تازگی تصاویر جدیدی از گلکسی S21 پرچم‌دار سامسونگ در فضای وب منتشر شده است. تمام اعضای این سری تا آنجایی که فعلاً خبر داریم، قرار است خیلی زود و در ماه ژانویه معرفی شوند، پس جای تعجبی ندارد اگر چنین تصاویر باکیفیتی از این محصول فاش شده باشد.

این تصاویر توسط کارمندی داخلی و کره‌ای به نام کرو کیم (Kero Kim) پخش شده‌اند. نکته امیدوارکننده این است که هرچه شخص منتشرکننده اطلاعات به دفتر اصلی نزدیک‌تر باشد، داده‌های درست‌تری را مهیا می‌کند.

تصاویری جدید از گلکسی S21 رنگ‌های این سری را نشان می‌دهد - تکفارس 

در مجموع، طراحی گلکسی S21 از مدت‌ها قبل مشخص بود، اما تصاویر جدید گزینه‌های مختلفی را در زمینه رنگ برای این گوشی هوشمند نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که گلکسی S21 به یکی از سر‌های پرچم‌دار سامسونگ با داشتن گسترده‌ترین طیف رنگ‌ها تبدیل شود.

اعضای خانواده گلکسی S21 احتمالاً در ابتدا گوشی‌هایی جهانی با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۷۵ باشند، اما این دستگاه‌ها از تراشه اکسینوس ۲۱۰۰ نیز بهره خواهند برد. قول داده‌ شده است که بهبودهای چشمگیری نیز در بخش دوربین این محصول صورت گرفته باشد.

سامسونگ با عرضه گلکسی Z فولد ۲، سری نوت ۲۰ و گلکسی S20 FE برنامه پرچم‌دارهای ۲۰۲۰ خود را پیاده کرد. حال این سازنده سخت در تلاش است تا در انتشار سری S21 خللی صورت نگیرد. اگرچه این شرکت کره‌ای هنوز تأیید نکرده است، اما شایعات خبر از آن دارند که انتشار محصول در ماه ژانویه اتفاق خواهد افتاد که زودتر از زمان معمول است. با این حال دستگاه‌های موردبحث تاکنون از چندین مؤسسه صدور تأییدیه عبور کرده‌اند که به شایعات زمان تاریخ انتشار قوت می‌بخشد. به‌تازگی نسخه وانیلا (Vanilla) گلکسی S21 از مؤسسه BIS کشور هند تأییدیه دریافت کرده است. شماره مدل دستگاه در این فرآیند SM-G991B بوده و اساساً  خبر از اراده سامسونگ برای عرضه پرچم‌دار ۲۰۲۱ خود در کشور هند می‌دهد.

بر اساس شایعات، مانند دسته‌ای که امسال عرضه شد، سامسونگ سه عضو گلکسی S21، گلکسی +S21 و نسخه الترا را معرفی خواهد کرد. گفته می‌شود نسخه‌های پلاس و وانیلا خود در نسخه‌هایی متنوع وارد بازار شوند، یکی مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۷۵ و دیگری دربردارنده تراشه اکسینوس ۲۱۰۰ و مثل همیشه در دسترس بودن هر نسخه بستگی به بازار خواهد داشت. با استناد به گزارشی از اندرویدپلیس (AndroidPolice)، این دستگاه از یک صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی LTPS با رزولوشن +FHD بهره می برد که نرخ‌تازه سازی در آن برابر ۱۲۰Hz است. با این حال، مدل وانیلا قابلیت نرخ‌ تازه‌سازی سازگار (Adaptive Refresh Rate) را به همراه نخواهد داشت. در بخش نرم‌افزار، این سری دارای سیستم‌عامل اندروید ۱۱ خواهد بود که در لایه بالاتر با اجرای رابط کاربری OneUI 3.1 همراه است.

افزون بر این، قرار گرفتن در فهرست ۳C آشکار می‌کند که ظرفیت باتری گلکسی S21 برابر با ۳,۸۸۰mAh است. البته این ظرفیت رتبه‌بندی شده است و انتظار می‌رود که ظرفیت معمول چیزی نزدیک به ۴,۰۰۰mAh باشد. علاوه بر این، این محصول قرار است با یک شارژر سریع ۲۵ واتی عرضه شود که کمی ناامیدکننده است. در سال ۲۰۲۱ بسیاری از شرکت‌ها خصوصاً سازندگان چینی میان رده‌های خود را با شارژرهای ۳۳ واتی عرضه خواهند کرد. برای نمونه، ریلمی  پا را یک قدم جلوتر گذشته و دست به معرفی دستگاهی مقرون‌به‌صرفه با شارژری ۶۵ واتی زده است. کمی دلسردکننده است که یک پرچم‌دار سطح بالا به‌جای یک ویژگی پیشرفته با یک قابلیت استاندارد عرضه شود.

دوربین در سری گلکسی S21 یک مجموعه سه‌تایی است که شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی می‌شود. از دیگر قابلیت‌ها می‌توان به بلوتوث ۵.۱، پشتیبانی از نسل پنجم شبکه و NFC اشاره کرد. این سری قرار است در رنگ‌های بنفش، صورتی، خاکستری و سفید منتشر شود. گفته می‌شود که سامسونگ قیمت گلکسی S21 را پایین‌تر از سطح معمول تعیین کرده است. شرکت سازنده امیدوار است تا در این شرایط سخت رکود اقتصادی، رنگ محبوبیت را به چهره پرچم‌دارهای خود بازگرداند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید