گلکسی S21 برای برخی از خودروها کلید دیجیتال خواهد بود - تکفارس 
گلکسی S21 برای برخی از خودروها کلید دیجیتال خواهد بود - تکفارس 

گلکسی S21 برای برخی از خودروها کلید دیجیتال خواهد بود

مجید مهرعلی
۲۸ دی ۱۳۹۹ - 15:00
گلکسی S21 برای برخی از خودروها کلید دیجیتال خواهد بود - تکفارس 

تنوع عملکردهای گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر بسیار گسترده شده است و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر این دستگاه‌ها جای کیف پول کاربران را گرفته‌اند و به نظر می‌رسد قرار است به‌زودی جایگزین سوئیچ خودروها هم بشوند. روز گذشته سامسونگ از برنامه خود برای همکاری با برخی از خودروسازها خبر داد که در آن قرار است پرچم‌دارهای سری گلکسی S به‌عنوان سوئیچ دیجیتال برای تعدادی از خودروهای منتخب ایفای نقش کنند.

سامسونگ گفته است که تعدادی از خودروسازها مانند آئودی، بی‌ام‌دابلیو، فورد و جنسیس با این شرکت همکاری کرده‌اند تا صاحبان محصولات این سازنده‌ها بتوانند زمانی که به خودروهای خود نزدیک می‌شوند، در آنها را با گوشی گلکسی S21 باز کنند.

به گفته سامسونگ با یک فاصله‌سنجی دقیق، کلید دیجیتال UWB این شرکت پالس‌های کوتاهی بین گوشی هوشمند و خودرو جفت‌ شده می‌فرستد و زمانی که شما به وسیله نقلیه خود می‌رسید، در آن را باز می‌کند. شرکت کره‌ای افزوده است که قابلیت NFC گزینه دیگری برای استفاده از کلید‌های دیجیتال است، هرچند دقت کمتری دارد.

گلکسی S21 پلاس، S21 الترا و گلکسی نوت ۲۰ محصولاتی هستند که در حال حاضر از فناوری UWB پشتیبانی می‌کنند. گلکسی S21 دارای فناوری یادشده نیست، اما می‌تواند با قابلیت NFC استفاده از کلید دیجیتال را ممکن کند.

سامسونگ در حال حاضر با چندی از شرکای صنعتی خود در حال همکاری است تا با استاندارد کردن فناوری UWB و کلید دیجیتال، بتواند آن را میهمان تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند دیگر نام‌های تجاری کند. از این رو، فناوری مورد بحث منحصر به دستگاه‌های سامسونگ نخواهد بود.

گلکسی S21 برای برخی از خودروها کلید دیجیتال خواهد بود - تکفارس 

اپل پیش از این در همکاری با بی‌ام‌دبلیو یک قابلیت کلید دیجیتال را انتخاب کرده بود که بر اساس NFC کار می‌کرد، اما این قابلیت تنها بر اساس استفاده در مدل‌های بی‌ام‌دبلیو در نظر گرفته شده بود. بی‌ام‌دبلیو به‌تازگی خبر از یک قابلیت جدید با نام دیجیتال کی پلاس (Digital Key Plus) داده است که برای مدل iX که یک خودرو برقی است، پشتیبانی از قابلیت UWB را به ارمغان می‌آورد.

زمانی که قابلیت UWB در ابعاد تجاری در دسترس قرار گیرد، ما شاهد تعداد بیشتری از گوشی‌های هوشمند و خودرو‌ها خواهیم بود که از کلیدهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. این امکان همچنین در زمان گم شدن کلیدهای مرسوم، لایه دیگری از امنیت را فراهم خواهند کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید