اطلاعات جدیدی از طراحی ظاهر سری گلکسی S21 فاش شد - تکفارس 
اطلاعات جدیدی از طراحی ظاهر سری گلکسی S21 فاش شد - تکفارس 

اطلاعات جدیدی از طراحی ظاهر سری گلکسی S21 فاش شد

مجید مهرعلی
۵ آذر ۱۳۹۹ - 10:00
اطلاعات جدیدی از طراحی ظاهر سری گلکسی S21 فاش شد - تکفارس 

اگر گمانه‌زنی‌ها درست از آب درآید، سری پرچم‌دار گلکسی S21 سامسونگ در ماه ژانویه سال جدید میلادی از راه خواهد رسید. این سری شامل سه عضو S21، S21 پلاس و نسخه الترا می‌شود. همان‌طور که به تاریخ انتشار نزدیک می‌شویم، اطلاعات جدیدی از پیکره‌بندی و ظاهر این محصول منتشر می‌شود. سری گلکسی S21 به‌صورت کلی دارای طراحی‌ای مشابه نسل قبل است و صفحه‌نمایش آن دارای حفره پانچ خواهد بود. با این حال در بخش پشتی این گوشی تغییرات زیادی صورت گرفته است. وقتی طراحی دوربین عقب این محصول را در نظر می‌گیریم، تغییرات بزرگی را مشاهده می‌کنیم که نشانگر توانایی‌های قدرتمندی در تصویر‌برداری است. ماژول دوربین پرچم‌دار جدید سامسونگ در گوشه بالا و سمت چپ آن تعبیه شده است.

با استناد به برخی شایعات، گلکسی S21 از هردو تراشه اکسینوس ۲۱۰۰ و اسنپ‌دراگون ۸۷۵ بهره می‌برد. مانند همیشه در دسترس بودن هر کدام از مدل‌ها به بازار بستگی دارد. بنا بر گزارش‌ها، این گوشی از یک صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی LTPS با رزولوشن +FHD بهره می‌برد که نرخ تازه‌سازی در آن برابر با ۱۲۰Hz است. در بخش نرم‌افزاری، رابط کاربری OneUI 3.1 این محصول بر اساس اندروید ۱۱ عمل خواهد کرد.

فهرست ۳C گلکسی S21 آشکار می‌کند که این دستگاه با یک باتری ۳,۸۸۰mAh پا به بازار می‌گذارد. با این حال این عدد، ظرفیت ارزیابی‌شده این باتری است و انتظار می‌رود که ظرفیت معمول برابر با ۴,۰۰۰mAh باشد. سری موردبحث قرار است دارای یک شارژر ۲۵ واتی باشد که کمی دلسرد‌کننده است، زیرا در سال ۲۰۲۱ بسیاری از شرکت‌های چینی میان رده‌های خود را با شارژرهای ۳۳ واتی عرضه خواهند کرد. برای مثال، شرکت ریلمی قدم را یک گام به جلو‌تر گذاشته و دستگاهی با شارژر ۶۵ واتی را معرفی کرده است. جای تأسف دارد که یک پرچم‌دار سطح بالا قرار است با یک قابلیت استاندارد و نه پیشرفته وارد بازار شود.

دوربین پشتی سری گلکسی S21 یک مجموعه سه‌تایی است که شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی،  لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی می‌شود. از دیگر خصوصیات این محصول می‌توان به پشتیبانی از نسل پنجم شبکه، بلوتوث ۵٫۱ و NFC اشاره کرد. سری پرچم‌دار جدید سامسونگ در رنگ‌های بنفش، صورتی، خاکستری و سفید عرضه خواهد شد. بنا بر برخی شایعات، سامسونگ قیمت این سری را نسبت به حالت معمول کمی کاهش خواهد داد. این شرکت کره‌ای امیدوار است که در این شرایط سخت رکود اقتصادی، محبوبیت را به پرچم‌دار خود بازگرداند.

در گلکسی S21 التر از یک صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچی داینامیک امولد X2 بهره گرفته خواهد شد. این گوشی با یک دوربین جلوی ۴۰ مگاپیکسلی و یک باتری ۵,۰۰۰mAh عرضه می‌گردد. دوربین عقب دستگاه یک مجموعه چهارتایی است که لنز اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسل است. افزون بر این، بالاترین سطح پرچم‌دارهای جدید سامسونگ نیروی خود را از تراشه اکسینوس ۲۱۰۰ خواهند گرفت.

در بحث دیگر خصوصیات، گلکسی S21 الترا نسخه باثبات OneUI 3.0 را بر پایه اندروید ۱۱ اجرا خواهد کرد. گمان می‌رود که این مدل دارای صفحه نمایش منحنی با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴Hz باشد. در بازارهایی مانند چین و آمریکای شمالی نسخه مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۷۵ عرضه خواهد شد و دیگر بازار‌ها از تراشه اکسینوس بهره خواهند برد. ابعاد گلکسی S21 الترا برابر با ۱۶۵٫۱ در ۷۵٫۶ در ۸٫۹ میلی‌متر خواهد بود.

بسیاری از رسانه های کره‌ای ادعا کرده‌اند که سامسونگ پشتیبانی از قلم نوری S-Pen را برای سری S امکان‌پذیر خواهد کرد. با این حال، آن‌لیکس (OnLeaks) مدعی است که گلکسی S21 الترا دارای فضای خالی مخصوصی برای S-Pen نخواهد بود. این بدان معناست که دستگاه جدید ممکن است دارای طراحی مشابهی مانند گلکسی تب برای استفاده از S-Pen باشد.

نظر شما درباره سری جدید گلکسی S21 چیست، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید