احتمال بازگشت سری اکسپریا کامپکت سونی با یک مدل ۵٫۵ اینچی - تکفارس 
احتمال بازگشت سری اکسپریا کامپکت سونی با یک مدل ۵٫۵ اینچی - تکفارس 
احتمال بازگشت سری اکسپریا کامپکت سونی با یک مدل ۵٫۵ اینچی - تکفارس 

احتمال بازگشت سری اکسپریا کامپکت سونی با یک مدل ۵٫۵ اینچی

حامد شهرزاد
۳ آذر ۱۳۹۹ - 12:01
احتمال بازگشت سری اکسپریا کامپکت سونی با یک مدل ۵٫۵ اینچی - تکفارس 

سری اکسپریا کامپکت سونی به‌عنوان پرچم‌دارانی کوچک شناخته می‌شدند اما چند سالی است که گوشی جدیدی از این سری منتشر نمی‌شود. البته سونی در چند وقت اخیر به طرز شگفت‌انگیزی در جلوگیری از افشای اطلاعات گوشی‌های آینده خود موفق بوده است. بااین‌وجود، هنوز هم اطلاعات مربوط به گوشی‌های هوشمند آینده این شرکت در این ماه فاش شده است. آخرین اطلاعات مربوط به گوشی اکسپریا ۱۰ مارک ۳ بود که از تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ با قابلیت اتصال به شبکه نسل ۵ بهره می‌برد و آن را تبدیل به میان‌ رده‌ای مناسب می‌کرد. اما اکنون شایعه‌ای مربوط به احتمال بازگشت سری اکسپریا کامپکت منتشر شده است. ممکن است یک گوشی جدید از این سری در نیمه اول سال ۲۰۲۱ منتشر شود.

احتمال بازگشت سری اکسپریا کامپکت سونی با یک مدل ۵٫۵ اینچی - تکفارس 

تنها مطرح شدن موضوع سری کامپکت باعث افزایش محبوبیت برند سونی شده است چراکه این سری درگذشته به علت قرار دادن قابلیت‌های پرچم‌داران در یک گوشی کوچک‌تر که هنوز هم عده زیادی خواهان این نوع گوشی‌ها هستند، بسیار محبوب بود. آخرین گوشی این سری یعنی اکسپریا XZ2 کامپکت در دو سال گذشته یعنی ۲۰۱۸ معرفی شد و مورد ستایش قرار گرفت.

درواقع، با توجه به اخبار کمی که از گوشی‌های هوشمند جدید سونی منتشر می‌شود، انتظار می‌رود در پشت صحنه اتفاق بزرگی در جریان باشد. اتفاقی که ظاهراً منجر به لغو ساخت و انتشار گوشی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ پلاس شد. این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۷۲۰ بهره می‌برد که ساخت آن به علت عدم وجود قابلیت اتصال به شبکه نسل ۵ و تلاش سونی برای مجهز کردن همه گوشی‌های آینده خود به این قابلیت، لغو گردید. قطعاً می‌توان انتظار داشت که مدل احتمالی اکسپریا ۱ مارک ۳ کامپکت با این استراتژی همسو باشد بخصوص به علت آنکه شایعاتی مبنی بر معرفی تراشه مرموز جدید اسنپدراگون ۷۷۵ منتشر شده است.

متأسفانه تراشه استفاده‌شده و نمایشگر ۵٫۵ اینچی تنها اطلاعاتی است که در حال حاضر از این گوشی کامپکت در دسترس است. شایعاتی از اسنپدراگون ۷۷۵ در ماه سپتامبر منتشر گردید که عنوان می‌کرد این تراشه قرار است جایگزینی برای تراشه‌های اسنپدراگون ۷۶۵ و ۷۶۵G باشد. این تراشه‌ها بازخورد خوبی را به خاطر تلاش کوالکام برای ساخت تراشه‌های ارزان‌قیمت‌تر با قابلیت اتصال به شبکه نسل ۵ دریافت کردند.

تراشه‌هایی مانند سری دیمنسیتی مدیاتک و اسنپدراگون ۶۹۰ که ادعا می‌شود اکسپریا ۱۰ مارک ۳ از آن‌ها بهره خواهد برد، توانستند قیمت مناسبی را باوجود قابلیت اتصال به شبکه نسل ۵ داشته باشند. می‌توان انتظار داشت یک دستگاه فرضی معرفی شود که از اسنپدراگون ۷۷۵ ۵G بهره می‌برد و جایگاهی بین پرچم‌دار قدرتمند اکسپریا ۱ مارک ۳ و میان‌رده اکسپریا ۱۰ مارک ۳ که از اسنپدراگون ۶۹۰ استفاده می‌کند، چه ازلحاظ قیمت و چه ازلحاظ ویژگی‌ها و قدرت پردازشی داشته باشد. بااین‌حال، به‌سختی می‌توان از شایعات اولیه نتیجه محکم و قطعی گرفت پس نمی‌توان این فرضیات را به‌عنوان حقیقت در نظر گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید