به‌روزرسانی سرفیس دوئو منتشر شد: بهبود دوربین، رفع مشکلات و تغییرات دیگر - تکفارس 
به‌روزرسانی سرفیس دوئو منتشر شد: بهبود دوربین، رفع مشکلات و تغییرات دیگر - تکفارس 
به‌روزرسانی سرفیس دوئو منتشر شد: بهبود دوربین، رفع مشکلات و تغییرات دیگر - تکفارس 

به‌روزرسانی سرفیس دوئو منتشر شد: بهبود دوربین، رفع مشکلات و تغییرات دیگر

حامد شهرزاد
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - 20:31
به‌روزرسانی سرفیس دوئو منتشر شد: بهبود دوربین، رفع مشکلات و تغییرات دیگر - تکفارس 

طبق گزارش ویندوز سنترال (Windows Central)، به‌روزرسانی جدیدی با حجم ۱۳۷ مگابایت برای سرفیس دوئو (Surface Duo) شرکت مایکروسافت منتشر شده است. این به‌روزرسانی شامل پچ امنیتی پنجشنبه ۱۵ آبان (۵ نوامبر) اندروید است و برخی مشکلات نسخه پیشین نیز برطرف شده است.

آیا صاحب یک دستگاه مایکروسافت سرفیس دوئو هستید؟ این گوشی اندرویدی مجهز به دو نمایشگر ۵٫۶ اینچی امولد با رزولوشن ۱۳۵۰ × ۱۸۰۰ است. باوجود قابلیت فوق‌العاده باز شدن ۱۸۰ درجه‌ای لولای این گوشی، می‌توانید از یک دستگاه تبلت مانند با نمایشگر ۸٫۱ اینچی با رزولوشن ۱۸۰۰ × ۲۷۰۰ بهره‌مند شوید. سرفیس دوئو از قلم‌های سرفیس اسلیم پن (Surface Slim Pen)، سرفیس پن و یا سرفیس هاب ۲ پن برای نوشتن روی نمایشگر پشتیبانی می‌کند. البته این قلم‌ها در جعبه دستگاه موجود نیستند.

این به‌روزرسانی برای نسخه آنلاک شده منتشر شده است و نسخه‌های مربوط به اپراتورها تا چند روز دیگر به‌روز می‌شوند. همچنین برخی مشکلات در این نسخه برطرف شده‌اند. این به‌روزرسانی تصاویر گرفته‌شده با دوربین ۱۱ مگاپیکسلی را بهبود می‌بخشد. قابلیت جابجایی و رد کردن اپلیکیشن‌ها هنگامی‌که در دو نمایشگر اجرا می‌شوند نیز وجود دارد. پیش‌ازاین، کاربران از طول کشیدن بیش‌ازحد باز شدن اپلیکیشن‌ها و بزرگ شدن آن‌ها در دو نمایشگر ناراضی بودند. به‌علاوه، هنگام اجرای اپلیکیشن‌ها در دو نمایشگر، برخی از آن‌ها از کار می‌افتادند یا فریز می‌شدند. این به‌روزرسانی پایداری تاچ اسکرین و سیستم عامل را نیز بهبود می‌بخشد.

به‌روزرسانی سرفیس دوئو منتشر شد: بهبود دوربین، رفع مشکلات و تغییرات دیگر - تکفارس 

مایکروسافت از سرفیس دوئو به‌عنوان یک دستگاه تولید محتوا یاد می‌کند. این گوشی از چیپست نسل پیشین کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند. همچنین، این تلفن از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد. این گوشی دارای یک دوربین ۱۱ مگاپیکسلی است و ظرفیت باتری دوگانه آن ۳۵۷۷ میلی‌آمپرساعت است. یک شارژ ۱۸ واتی نیز در جعبه این گوشی موجود است.

با اطمینان از اینکه گوشی به شبکه وای فای متصل است می‌توانید بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی جدید برای سرفیس دوئو شما آمده است یا خیر. برای این موضوع به مسیر Settings > System Update > Check For Update > Restart Now مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که سرفیس دوئو با اندروید ۱۰ منتشر شد و در طول تابستان صحبت‌هایی درمورد به‌روزرسانی دستگاه توسط مایکروسافت به اندروید ۱۱ وجود داشت. قرار بود این اتفاق مدتی کوتاهی بعد از عرضه سرفیس دوئو رخ دهد. اکنون حدود دو ماه از عرضه این گوشی دوصفحه‌ای می‌گذرد و تاکنون هیچ نشانی از به‌روزرسانی اندروید ۱۱ مشاهده نشده است.

اطلاعات هیجان‌انگیز دیگری نیز از سرفیس دوئو وجود دارد. در ماه سپتامبر، مایکروسافت اپلیکیشن اسکچ ۳۶۰ (Sketch 360) خود را برای دستگاه‌های با دو نمایشگر عرضه کرد اما بعداً آن را حذف کرد. اکنون، این اپلیکیشن دوباره برای کاربران سرفیس دوئو در دسترس است. مایکروسافت از این پروژه با نام مایکروسافت گاراژ پراجکت (Microsoft Garage Project) یاد می‌کند که به معنای تبدیل ایده‌ها به پروژه‌های واقعی است. اسکچ ۳۶۰ برای طراحی ۳۶۰ درجه پانوراما استفاده می‌شود. این اپلیکیشن را می‌توان از فروشگاه گوگل پلی نصب کرد.

مایکروسافت درمورد این اپلیکیشن گفت:

فرقی ندارد که شما معمار، طراح واقعیت مجازی، طراح شهری، طراح بازی‌های سه‌بعدی یا تهیه‌کننده ویدیوهای ۳۶۰ درجه باشید. شما با استفاده از اسکچ ۳۶۰ به‌راحتی می‌توانید یک طرح دقیق از دیدگاهتان بسازید که به‌راحتی قابل اشتراک در اینترنت است. شبکه و شابلون‌های مستطیل شکلی به‌عنوان راهنما به شما در کشیدن آنچه در نظر دارید کمک می‌کنند. این استنسیل‌ها به شما کمک می‌کنند تا خطوط افقی و عموی و منحنی را ترسیم کنید که در پایین صفحه به‌صورت مستقیم مشاهده می‌شوند. درحالی‌که روی صفحه طراحی می‌کنید، طرح شما در داخل کره‌ای قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را به‌صورت ۳۶۰ درجه بچرخانید. همچنین می‌توانید از چرخاندن دستگاه خود برای تنظیم زاویه دید طراحی خود استفاده کنید.

این اپلیکیشن از دستگاه‌های چندصفحه‌ای و دستگاه‌هایی که دارای قلم حساس به فشار هستند (مانند سرفیس دوئو) به‌خوبی پشتیبانی می‌کند. طراحی‌هایتان به‌صورت تصاویر ۳۶۰ در سایت‌هایی مثل فیس بوک، ادوبی لایت‌روم و Kuula.co یا حتی اپلیکیشن‌هایی مثل VR Media Player قابل‌مشاهده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید