تعداد کاربران فعال آیفون به بیش از یک میلیارد نفر رسید - تکفارس 
تعداد کاربران فعال آیفون به بیش از یک میلیارد نفر رسید - تکفارس 
تعداد کاربران فعال آیفون به بیش از یک میلیارد نفر رسید - تکفارس 

تعداد کاربران فعال آیفون به بیش از یک میلیارد نفر رسید

خشایار جهانی
۷ آبان ۱۳۹۹ - 10:41
تعداد کاربران فعال آیفون به بیش از یک میلیارد نفر رسید - تکفارس 

یک تحلیل‌گر با ردیابی آمار اپل در سال‌های گذشته، تخمین می‌زند که این شرکت در ماه گذشته به بیش از یک میلیارد گوشی فعال آیفون در کل دنیا رسیده است. نیل سایبارت (Neil Cybart) می‌گوید علی‌رغم این‌که اپل دیگر میزان فروش تلفن‌های همراه خود را فاش نمی‌کند اما او فکر نمی‌کند که هنوز اپل به بالاترین میزان فروش آیفون دست یافته باشد. سایبارت در ادامه گفت:

اکنون یک میلیارد نفر آیفون دارند و طبق تخمین من، ماه گذشته اپل از آن عبور کرد. سیزده سال پس از فروش اولین آیفون، این گوشی همچنان محبوب‌ترین تلفن هوشمند جهان است.

خیلی‌ها معتقدند که عدم گزارش تعداد آیفون فروخته‌شده توسط اپل به دلیل این بود که فروش این گوشی در سال ۲۰۱۸ به اوج خود رسیده بود. سایبرت می‌گوید دلیل این کار اپل به این خاطر بود که فروش در یک بازه زمانی طولانی اهمیت بیشتری برای اپل داشت و به همین دلیل با انتشار گزارش فروش آیفون در هر سه‌ماه سال، بازار دچار سوتفاهم می‌شد. سایبرت می‌گوید:

به خودی خود، تعداد آیفون‌های فروخته شده داستان کاملی درباره کل کسب‌وکار بازگو نمی‌کند و این تصمیم اپل در این راستا بود که نشریه وال استریت به اشتباه همیشه از فروش تعداد آیفون در یک برهه زمانی خاص برای تجزیه و تحلیل استفاده می‌کرد.

کاهش فروش آیفون به‌طور خودکار به معنای بد بودن تجارت آیفون نیست، درعوض چرخه فروش گسترده‌تر و مداوم می‌تواند عامل اصلی کاهش فروش و کمتر بودن فروش در یک زمان خاص باشد. علاوه‌بر این، تعداد آیفون فروخته شده اطلاعاتی درباره وفاداری به برند و میزان رضایت به ما نمی‌دهد که یکی از پارامترهای بسیار مهم در تجزیه و تحلیل بازار است.

همچنین طبق گزارشات منتشر شده، اپل هرساله ۲۰ الی ۳۰ میلیون کاربر جدید به آیفون اضافه می‌کند. البته این عدد در سال ۲۰۲۰ کمتر از ۲۰ میلیون بوده که کمترین در تاریخ فروش آیفون است.

مدل سایبرت با بیانیه ۲۰۱۹ اپل که گفته بود درحال حاضر ۹۰۰ میلیون کاربر آیفون در جهان فعال هستند مطابقت دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید