سامسونگ پیشرو بازار گوشی در ماه آگست بوده است - تکفارس 
سامسونگ پیشرو بازار گوشی در ماه آگست بوده است - تکفارس 
سامسونگ پیشرو بازار گوشی در ماه آگست بوده است - تکفارس 

سامسونگ پیشرو بازار گوشی در ماه آگست بوده است

مجید مهرعلی
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - 10:30
سامسونگ پیشرو بازار گوشی در ماه آگست بوده است - تکفارس 

به گزارش کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research)، در ماه آگست سامسونگ توانسته است در غیاب هواوی سهم خود از بازار را گسترش و ۲۲ درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. این اطلاعات از گزارش ماهانه کانترپویت ریسرچ حاصل شده است.

در مقایسه با ماه آپریل امسال میلادی، سامسونگ موفق شده است تا ۲ درصد به سهم خود از بازار بیفزاید و هواوی که در آپریل به رکورد سهم ۲۱ درصدی رسیده بود، حال ۱۶ درصد از بازار را در اختیار دارد.

اگرچه ماه‌های اول تابستان دوران سختی برای سازندگان گوشی بود، خصوصاً به خاطر تعطیلی‌هایی که در کشور هند صورت گرفت. سامسونگ توانسته است در ماه‌های جولای و آگست به روند موفق خود بازگردد. افزایش تنش‌ها بین هند و چین به کام سامسونگ تمام و باعث شد این شرکت بتواند با استفاده از فروش آنلاین خود از سال ۲۰۱۸ تاکنون بهترین عملکرد ماهیانه را داشته باشد.

اپل نسبت به ماه آپریل، موفق شده است تا سهم ۱۲ درصدی خود را حفظ کند و با انتشار سری آیفون ۱۲، انتظار می‌رود این شرکت آمریکایی در سه‌ماه چهارم سال میلادی افزایشی را در سهم خود از بازار گوشی‌ها تجربه کند.

تحلیلگر تحقیقی، مینسو کانگ (Minsoo Kang) در این رابطه می‌گوید:

جغرافیای سیاسی و فعالیت‌های سیاسی ملت‌ها از چندین جهت روی بازار گوشی‌های هوشمند اثر می‌گذارد. فعالیت‌های تجاری پرحرارتی شکل خواهد گرفت تا بتوان در این مناطق فرصت‌ها را بدست آورد. در نتیجه این اتفاق، بازیگران بزرگ تمرکز بیشتری را روی بازار گوشی‌ها خواهند گذاشت. ما شاهد آن خواهیم بود که شرکت‌هایی مانند سامسونگ، اپل، شیائومی، و اوپو بیشترین سود را به‌دست آورند.

اخیراً شیائومی افزایش سهمی را در بازار تجربه کرده است و انتظار می‌رود این روند ادامه‌دار باشد، زیرا این شرکت در کنار اوپو جایگزین‌های چینی‌ای هستند که جای خالی هواوی در اروپا را پر می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید