هدف سامسونگ از عرضه زودهنگام S21 تصاحب بازار هواوی است - تکفارس 
هدف سامسونگ از عرضه زودهنگام S21 تصاحب بازار هواوی است - تکفارس 
هدف سامسونگ از عرضه زودهنگام S21 تصاحب بازار هواوی است - تکفارس 

هدف سامسونگ از عرضه زودهنگام S21 تصاحب بازار هواوی است

مجید مهرعلی
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - 14:00
هدف سامسونگ از عرضه زودهنگام S21 تصاحب بازار هواوی است - تکفارس 

هواوی در حال حاضر در حال سپری کردن بدترین کابوس‌های زندگی خود است و موانع بلند دولت آمریکا فروش تجهیزات شبکه ۵G این شرکت را در خارج از چین بسیار سخت کرده است. این سازنده چینی که به‌تازگی امکان دسترسی به تراشه‌های موردنیاز خود را از دست داده است، ممکن است سهم خود از بازار را در اختیار سامسونگ ببیند. گفته می‌شود سامسونگ در نظر دارد تا سری S جدید خود برای سال ۲۰۲۱ را زودتر منتشر کند تا سهم هواوی از بازار را مال خود کند.

با استناد به رویترز، سامسونگ سری جدید گلکسی S21 را در ۲۰۲۱ یک ماه زودتر از همیشه عرضه خواهد کرد. ممکن است قصد این شرکت کره‌ای از این کار استفاده از تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و تصاحب سهم این شرکت از بازار باشد و افزون بر این از اپل نیز پیشی بگیرد. بنا بر گزارش رویترز، سامسونگ در حال آماده‌سازی است تا سری گلکسی S21 را در اواخر ماه ژانویه ۲۰۲۱ منتشر کند.

با این حساب، با مقایسه با زمان عرضه گلکسی S20 در ۲۰۲۰، انتشار سری جدید S21 بیش از یک ماه جلو افتاده است. افزون بر این در گزارش‌های پیش‌تر گفته شده بود که سامسونگ ۲۵ دی‌ماه (January 14) را برای معرفی سری پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته است.

به ادعای یکی از منابع رویترز، موجودی انبارهای هواوی در اوایل سال جدید میلادی تمام خواهد شد. این ادعا درست به نظر می‌رسد، زیرا این سازنده چینی خارج از کشور خود در ۲۰۲۰ تعداد زیادی گوشی هوشمند عرضه نکرده است. سری میت ۴۰ هواوی نیز که به‌تازگی منتشر شده در برخی مناطق کشور چین نیز با کمبود موجودی روبه‌رو شده است.

برای بهره بردن از شرایط هواوی و تنگ‌تر کردن عرصه رقابت بر اپل، سامسونگ برای انتشار در سال جدید در تکاپو است. در امسال میلادی، سازنده کره‌ای شرایطی چرخ‌و‌فلک مانند را تجربه کرده است. این شرکت در سه‌ماه دوم ۲۰۲۰ رهبری بازار را به هواوی واگذار کرد، اما در سه‌ماه سوم در شرایط تشدید فراگیری کرونا با رشدی ۲٫۹ درصدی در مبنای سالیانه، جایگاه نخست خود را دوباره به‌دست آورد.

امسال سامسونگ در بازار آمریکا در مقایسه با اپل، ۵۹ درصد کاهش صادرات سالیانه را تجربه کرد. از طرف دیگر، ۱۵ درصد فروش اپل را آیفون ۱۱ به خود اختصاص داد که پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در شش‌ماه اول ۲۰۲۰ به‌حساب می‌آید. با این حال، سامسونگ اخیراً توانسته است شهرت خود در اروپا و آمریکا بالا ببرد.

از آنجایی که ۲۰۲۱ سال بازیابی خواهد بود، سامسونگ تلاش خواهد کرد تا بجای دفاع، نقش مهاجم را بازی کند. گفته می‌شود مقامات رسمی شرکت کره‌ای امیدوارند تا سر کار آمدن جو بایدن باعث برداشتن برخی محدودیت‌ها شود. امکان این اتفاق وجود دارد، اگرچه به نظر می‌رسد آمریکا موضع محکمی در برابر چین داشته باشد.

عدم قطعیت در شرایط موجود و حضور شیائومی و اوپو در میدان نیز تنور رقابت را داغ‌تر خواهد کرد. تمام این‌ها، باعث شده است تا سامسونگ تصمیم به عرضه زودتر گلکسی S21 بگیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید