آپدیت One UI 6 برای گلکسی S21 سامسونگ منتشر شد - تکفارس 
آپدیت One UI 6 برای گلکسی S21 سامسونگ منتشر شد - تکفارس 
آپدیت One UI 6 برای گلکسی S21 سامسونگ منتشر شد - تکفارس 

آپدیت One UI 6 برای گلکسی S21 سامسونگ منتشر شد

افشین نوری
۴ آذر ۱۴۰۲ - 11:07
گلکسی S21

سری گلکسی S21 سامسونگ چند سالی است که عرضه شده و حالا رابط کاربری One UI 6 بر پایه اندروید ۱۴ برای آن منتشر شده است. سامسونگ سری گلکسی S21 را با رابط کاربری One UI 3.1 مبتنی بر اندروید ۱۱ عرضه کرد و از آن زمان تاکنون به رابط کاربری One UI 5.1 بر پایه اندروید ۱۳ به‌روزرسانی شده است.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ شروع به عرضه به‌روزرسانی One UI 6 برای کاربران گلکسی S21 کرده است. این آپدیت هم‌اکنون در اروپا قاب دسترس است و برخی گزارش ها به طور خاص به گلکسی S21 اولترا اشاره کرده‌اند.

گلکسی S21

این به‌روزرسانی دارای شماره نسخه FWK2 است و شامل وصله‌ امنیتی ماه نوامبر ۲۰۲۳ نیز می‌شود. حجم این به‌روزرسانی ۲.۴ گیگابایت است که منطقی به نظر می‌رسد.

انتظار می رود اگر باگ مهمی در این به‌روزرسانی مشاهده نشود، به تدریج برای کاربران بیشتری عرضه شود. اگر هنوز آن را دریافت نکرده‌اید می‌توانید در بخش Settings > Software Update > Check for Software Updates به‌طور دستی آن را چک کنید.

سامسونگ چهار آپدیت اصلی سیستم‌عامل را برای گلکسی S21 وعده داده است. اندروید ۱۴ سومین به‌روزرسانی آن است و باید منتظر یک آپدیت دیگر و یک سال دیگر بسته‌های امنیتی برای آن باشیم.

آپدیت One UI 6 دارای قابلیت‌های جدیدی است که یکی از آن‌ها Auto Blocker نام دارد که از گوشی گلکسی شما در برابر انواع تهدیدات امنیتی محافظت می‌کند.

قابلیت Auto Blocker وقتی فعال باشد می‌تواند از دستگاه شما در برابر نصب جانبی محافظت کند. هدف آن مسدود کردن نصب اپلیکیشن‌ها از منابع غیرمجاز است. قابیت Auto Blocker همچنین اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه‌های غیرمجاز بلاک می‌کند. این قابلیت باعث امن‌تر شدن تجربه شما خواهد شد و از شما در برابر نصب بدافزارها و اپلیکیشن‌های خطرناک محافظت خواهد کرد.

نصب جانبی اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های اندرویدی بسیار ساده است. کاربر ابتدا فایل اپلیکیشن‌ را در دستگاه خود دانلود می‌کند. سپس روی آن ضربه می‌زند تا آن را نصب کند. در این مرحله از کاربر خواسته می شود تا به منبع نصب اپلیکیشن‌ اجازه دهد. وقتی‌که مجوز صادر می‌شود، پروسه نصب اپلیکیشن‌ ادامه می‌یابد.

با این حال، برخی از اپلیکیشن‌‌های آلوده وجود دارند که سعی در فریب کاربران دارند. برخی از این اپلیکیشن‌ها، تبلیغات را روی صفحه نمایش نشان می دهند و برخی دیگر فقط برای ردیابی داده استفاده می‌شوند. هدف سامسونگ مسدود کردن این اپلیکیشن‌‌ها و امن‌تر کردن تجربه کاربران است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید