صادرات جهانی گوشی در سه‌‌ماه دوم سال ۲۰٫۴% کاهش یافته است - تکفارس 
صادرات جهانی گوشی در سه‌‌ماه دوم سال ۲۰٫۴% کاهش یافته است - تکفارس 

صادرات جهانی گوشی در سه‌‌ماه دوم سال ۲۰٫۴% کاهش یافته است

مجید مهرعلی
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - 14:00
صادرات جهانی گوشی در سه‌‌ماه دوم سال ۲۰٫۴% کاهش یافته است - تکفارس 

همان‌طور که انتظار می‌رفت، میزان درآمد سازندگان گوشی های هوشمند در سه‌ماه دوم سال ۲۰۲۰ کمتر از مقدار آن در بازه مشابه سال گذشته است. در مقایسه با ۳۷۰٫۳ میلیون واحدی که در سه‌ماه دوم سال ۲۰۱۹ فروش رفته است، میزان صادرات جهانی گوشی‌های هوشمند در این بازه در امسال میلادی با ۲۰٫۴ درصد کاهش به عدد ۲۹۴٫۷ میلیون واحد رسیده است.

سهم برندهای بزرگ از بازار تغییرات چندانی نداشته است. سامسونگ و هواوی هردو ۲۰ درصد از سهم بازار را مال خود کرده‌اند. اپل نیز با در اختیار داشتن ۱۳٫۵ درصد از بازار توانسته است در رتبه سوم بایستد. میزان صادرات سامسونگ در سه‌ماه دوم سال ۲۰۲۰ برابر با ۵۴٫۷ میلیون واحد می‌رسد و ۷۵٫۱ میلیون واحد کمتر از بازه مشابه در سال ۲۰۱۹ و ۶۰ میلیون کمتر از میزان فروش در سه‌ماه اول ۲۰۲۰ است.

صادرات هواوی در سه‌ماه دوم امسال برابر با ۵۴٫۱ میلیون است که نسبت به ۵۸ میلیون واحد فروش رفته در بازه مشابه سال گذشته تغییر بزرگی به‌ شمار نمی‌آید. در ضمن این شرکت توانسته است ۴۲٫۶ درصد از بازار چین را صاحب شود.

۳۸٫۳ میلیون گوشی هوشمند تعدادی است که اپل در سه‌ماه دوم امسال میلادی صادر کرده است و تقریباً توانسته است به ۳۸٫۵ میلیون واحد سه‌ماه دوم سال ۲۰۱۹ دست یابد.  مؤسسه تحقیقاتی گارتنر (Gartner)، عملکرد خوب اپل در بازه یادشده را مدیون حضور بهبود یافته این شرکت در بازار چین می‌داند.

شیائومی با داشتن ۱۰٫۲ درصد سهم بازار، دیگر برند موفق در بخش گوشی‌های هوشمند است. با در نظر گرفتن ۱۰٫۷ رصد سهم این شرکت از بازار در سه‌ماه اول ۲۰۲۰، می‌توان نتیجه گرفت که سهم شیائومی از بازار گوشی‌های هوشمند تغییر چندانی نکرده است. اوپو دیگر شرکت چینی، توانسته است ۸٫۶ درصد بازار را مال خود کند. ریلمی تنها شرکتی است که توانسته  نسبت به بازه مشابه در سال گذشته رشدی دو رقمی و برابر با ۱۱ درصد را تجربه کند.

با استناد به داده‌های شرکت اومدیا (Omdia)، آیفون ۱۱ پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در نیمه اول سال ۲۰۲۰ بوده است. اپل توانسته است ۳۷٫۷ میلیون از این دستگاه را صادر کند. گلکسی A51 سامسونگ با ۱۱٫۴ میلیون واحد فروش در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. ردمی نوت ۸ و نسخه پرو آن به ترتیب با فروشی برابر با ۱۱ و ۱۰٫۲ میلیون دستگاه در جایگاه‌های سوم و چهارم ساکن می‌شوند. آیفون SE با ۸٫۷ میلیون واحد، آیفون XR با ۸، آیفون ۱۱ پرو مکس با ۷٫۷ میلیون و آیفون ۱۱ پرو با ۶٫۷ میلیون واحد فروش در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

شرکت کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research) به‌تازگی گزارش خود را در رابطه با صادرات جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماه دوم ۲۰۲۰ منتشر کرده است. با استناد به این گزارش، میزان کلی صادرات ۲۳ درصد کاهش یافته است. در حالی که این بزرگ‌ترین کاهش در تاریخ گوشی‌های هوشمند است، قیمت میانگین این محصولات در معیار سال‌به‌سال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.