وزیر ارتباطات: اختصاص اینترنت رایگان برای ۶۰۰ هزار معلم - تکفارس 
وزیر ارتباطات: اختصاص اینترنت رایگان برای ۶۰۰ هزار معلم - تکفارس 
وزیر ارتباطات: اختصاص اینترنت رایگان برای ۶۰۰ هزار معلم - تکفارس 

وزیر ارتباطات: اختصاص اینترنت رایگان برای ۶۰۰ هزار معلم

محمدرضا داوری
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - 13:25
وزیر ارتباطات: اختصاص اینترنت رایگان برای ۶۰۰ هزار معلم - تکفارس 

محمد جواد آذری جهرمی با حضور در برنامه یک روز تازه شبکه ۵ صدا و سیما درباره رایگان شدن اینترنت دانش آموزان و معلمین صحبت‌ کرد. به گفته او از دیروز نحوه رایگان شدن اینترنت دانش آموزان و دریافت بسته‌های اینترنتی ویژه مختص آنها توسط اپراتورها اعلام شده و این روند ادامه خواهد داشت.

وزیر ارتباطات اعلام کرد در کنار تمهیداتی که برای دانش آموزان و هزینه اینترنت آنها دیده شده، وزارت ارتباطات به فکر معلمین در ایام آموزشی بوده و قصد دارد که برای آنها بسته‌های اینترنتی ویژه‌ای همچون بسته‌های ۳ ماهه‌ای که فصل بهار عرضه شد، فعالسازی کند.

وزیر ارتباطات امروز (یکشنبه) درباره اینترنت رایگان دانش‌آموزان گفت:

تخصیص بسته اینترنت رایگان برای آموزش مجازی دانش‌آموزان از دیروز آغاز شده است. دیشب شرکت ایرانسل اطلاعیه نحوه عملکرد خود را منتشر کرد و برنامه‌هایی برای اجرای بسته‌های آموزشی دارند را به اطلاع کاربران رساند. باتوجه به مجموعه‌ سایت‌هایی که وزارت آموزش و پرورش مشخص می‌کند، برای دانش‌آموزان بسته ماهانه‌ای تعریف می‌شود که در آن بسته، دانش‌آموزان می‌توانند از ظرفیت آموزش مجازی به صورت رایگان استفاده کنند.  نام این بسته «شاد» است اما تنها برای استفاده از شبکه دانش‌آموزی شاد نیست و می‌توان برای ابزارهای آموزشی دیگر از آن استفاده کرد. اتصال به شبکه شاد کاملا رایگان است و اتصال مدارس به آن نیز آغاز شده است.

وزیر ارتباطات با بیان این که بسته‌ای فراتر از بسته شاد نیز ظرف چند روز آینده فعال خواهد شد، خاطرنشان کرد:

فروردین امسال بسته ۲۰ گیگ اینترنت برای معلم‌ها تعریف کردیم و قصد داریم این بسته را برای ۶۰۰هزار معلم دوباره فعال کنیم.

جهرمی با اشاره به اینکه معلمین نیازمند اینترنت بیشتری نسبت به دانش آموزان هستند برای این ادعای خود دلیل آورد و گفت:

هر یک آموزگار با بیست یا سی و شاید بیشتر از این تعداد دانش آموز سر و کار دارد و طبعا به اینترنت بیشتری نیاز دارد و حجم مصرفی‌اش نسبت به یک دانش آموز بیشتر است. از همین رو در وزارت ارتباطات تصمیم گرفتیم که اقدامات ویژه‌ای نیز برای معلمین انجام دهیم و فعلا تا به اینجا دو راه‌حل را پیش رو گرفتیم.

جهرمی دو راه حلی که وزارت ارتباطات برای کاهش هزینه مصرف اینترنت معلمین در نظر گرفته را اینطور تشریح کرد:

با یک کار فشرده تمام مدارس کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم و هر میزان اینترنت معلم‌ها و دانش‌آموزان در مدرسه استفاده می‌کنند رایگان است. مصرف دیروز اینترنت ۵ گیگابیت بر ثانیه بود و ظرفیتی که ما برای‌شان در نظر گرفته‌ایم خیلی بیشتر از این میزان است. همچنین قصد داریم تا بسته‌هایی مانند بسته سه ماهه‌ای که فروردین ماه برایشان عرضه شد را مجدد تمدید کنیم.

خاطرنشان می‌شود اشاره وزیر ارتباطات به بسته ۲۰ گیگابایتی است که فروردین ماه به معلمین عرضه شد و مهلت استفاده سه ماهه‌ای برای آن در نظر گرفته شده بود. به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات قصد دارد این بسته را فقط برای همان ۶۰۰ هزار نفری که در فروردین ماه این بسته برایشان فعال شده بود تمدید کند و شاید در طول سال تحصیلی این اتفاق هر چندماه یکبار تکرار شود تا هزینه اینترنت معلمین نیز کاهش پیدا کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید