وزیر ارتباطات: اولین سری گوشی‌های تولید صاایران برای عرضه به بازار، تحویل ایرانسل شده است - تکفارس 
وزیر ارتباطات: اولین سری گوشی‌های تولید صاایران برای عرضه به بازار، تحویل ایرانسل شده است - تکفارس 

وزیر ارتباطات: اولین سری گوشی‌های تولید صاایران برای عرضه به بازار، تحویل ایرانسل شده است

محمدرضا داوری
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - 12:01
وزیر ارتباطات: اولین سری گوشی‌های تولید صاایران برای عرضه به بازار، تحویل ایرانسل شده است - تکفارس 

وزیر ارتباطات در آیین معرفی دستاوردهای بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات که با حضور مسئولان برگزار شد اعلام کرد که اولین سری از گوشی‌های تولید صاایران برای توزیع به ایرانسل واگذار شده است و این گوشی‌ها با سیم‌کارت این اپراتور به صورت باندلینگ به بازار عرضه خواهند شد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم معرفی دستاوردهای بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات که امروز (۲۴ شهریور) برگزار شد، اعلام کرد پس از اعلام آمادگی ستاد کل نیروهای مسلح برای همکاری در زمینه تولید تجهیزات ICT از آنها خواسته شده در زمینه تولید گوشی تلفن همراه فعالیت کنند و اکنون اولین سری گوشی‌های تولید صاایران برای عرضه به بازار، تحویل ایرانسل شده است.

آذری جهرمی همچنین از تعریف خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ارائه وام به اپراتورهای تلفن همراه به منظور عرضه گوشی‌های تولید داخل به صورت اقساطی خبر داد که در آینده فعال خواهد شد.

وزیر ارتباطات افزود:

البته مجموعه‌هایی مانند مخابرات ایران، همراه اول و رایتل نیز کارهای خوبی در این زمینه کرده‌اند که گزارش آن‌ها هنوز به دست ما نرسیده است. اما این تولیدات زمانی شیرین خواهد بود که بتوانیم گوشی را به دست مردم برسانیم. تا الان بارها درباره گوشی ایرانی صحبت کرده‌ایم اما تا زمانی که محصول به دست مردم برسد نمی‌توان نتیجه ملموس را دید. موجودی بازار در شرایط فعلی باید حفظ شود. می‌خواهم به تولیدکنندگان تاکید کنم که اگر برای تامین منابع ارزی و خدمات مشکل دارند، به وزارت ارتباطات مراجعه کنند تا این مشکل را حل کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اخبار متعددی که در زمینه راه‌اندازی خط تولید گوشی هوشمند داخلی در کشور منتشر می‌شود از تولیدکنندگان خواست محصولات خود را در شرایطی که مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شده‌اند و آموزش به صورت مجازی انجام می شود، به سرعت در اختیار مردم قرار دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.