توصیه‌های اینستاگرامی وزیر ارتباطات برای آموزش مجازی و کاهش نگرانی والدین - تکفارس 
توصیه‌های اینستاگرامی وزیر ارتباطات برای آموزش مجازی و کاهش نگرانی والدین - تکفارس 
توصیه‌های اینستاگرامی وزیر ارتباطات برای آموزش مجازی و کاهش نگرانی والدین - تکفارس 

توصیه‌های اینستاگرامی وزیر ارتباطات برای آموزش مجازی و کاهش نگرانی والدین

محمدرضا داوری
۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - 14:15
توصیه‌های اینستاگرامی وزیر ارتباطات برای آموزش مجازی و کاهش نگرانی والدین - تکفارس 

وزیر ارتباطات در اینستاگرام در خصوص جزئیات فعالسازی بسته اینترنت رایگان برای دانش آموزان توضیح داد و توصیه‌هایی را برای مراقبت والدین از فرزندان در فضای مجازی مطرح کرد. به گفته او استفاده از «شاد» برای همه رایگان است و قرار است بسته‌های اینترنت دانش آموزی نیز به زودی ارائه شود.

«محمدجواد آذری جهرمی» در اینستاگرام خود نوشت:

آغاز سال تحصیلی جدید فرا رسیده است، ممکن است شما نیز مجبور باشید از آموزش مجازی استفاده کنید. تلاش می‌کنم اطلاعات خلاصه و مهمی را درباره نحوه استفاده و هزینه‌ها تقدیم‌تان کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر نگرانی والدین از آفات فضای مجازی خاطر نشان کرد:

اگر فرزند شما از کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده می‌کند، شما می‌توانید با استفاده از قابلیت family safety سیستم عامل ویندوز، مراقب حضور فرزندانتان در فضای مجازی باشید و دسترسی او را مدیریت کنید.

وی همچنین استفاده از ابزار Google family link را روی گوشی و تبلت، جهت مدیریت دسترسی‌ و نظارت بر کودکان ضروری دانست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن دسته از والدین که هنوز موفق به خریدن گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ نشده‌اند، استفاده از تبلت ایرانی را پیشنهاد کرد و تبلت ایرانی‌ اسلامی «انارستان» را برای آموزش مجازی به‌علت بهره‌مند بودن از تمام ابزارهای مدیریت والدین مناسب دانست.

آذری جهرمی همچنین از ارائه‌ی سیم‌کارت‌های مخصوص کودکان توسط اپراتورها خبر داد و از والدینی که از سیم‌کارت خود برای آموزش مجازی دانش‌آموزان استفاده می‌کنند، درخواست کرد تا بسته اختصاصی شاد را روی سیم‌کارت خود فعال کنند. به‌گفته‌ی‌ آذری جهرمی، در صورت فعال کردن بسته اختصاصی شاد، دسترسی به اینترنت تنها برای تعدادی از سایت‌های مورد تأیید وزارت آموزش‌وپرورش امکان‌پذیر خواهد بود و والدین می‌توانند با تعریف یک کد دستوری ستاره مربع، امکان جابجایی بسته فعال را فراهم کنند و از بسته عادی خود استفاده کنند.
وزیر ارتباطات در ادامه اعلام کرد که شرکت های اینترنت خانگی نیز موظف شده‌اند، بسته شاد را تعریف و امکان فعال‌سازی یا غیر فعال‌سازی را فراهم کنند. بنابراین سیم‌کارتی تحت عنوان سیم‌کارت شاد توزیع نخواهد شد و مراقب سو استفاده و تماس‌های تلفنی کلاهبرداران برای فروش سیم‌کارت، تحت این نام‌ها باشید.

آذری جهرمی درباره هزینه بسته‌های اینترنتی که توسط اپراتورها فراهم خواهد شد، بیان کرد:

در یک کار فشرده، تمام مدارس کشور به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات به صورت رایگان متصل شده‌‍اند. بنابراین در زمان حضور در مدرسه، استفاده از شبکه برای شما رایگان خواهد بود. البته ارائه بسته‌هایی شبیه آن‌چه در فروردین تقدیم کردیم هم در دستور کار است که اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. به تمامی اپراتورها ابلاغ کردیم که استفاده از «شبکه دانش‌آموزش شاد» برای همه شما رایگان خواهد بود، اما ممکن است مدارس از سایر ابزارها هم برای یک آموزش مجازی بهره بگیرند. به زودی بسته ویژه دانش آموزان هم برای همه آن‌ها تعریف و ارائه خواهیم کرد. علی الحساب «شاد» رایگان است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه کودکان را در فضای مجازی رها نکنید، گفت:

توصیه می‌کنم برای حفظ سلامت فرزندان در فضای مجازی، حجتما خودتان نظارت داشته باشید و به برنامه‌های دولت کفایت نکنید. این را به تجربه پدرانه خود عرض می‌کنم.

وزیر ارتباطات گفته که وزارتخانه تحت هدایت او در جریان معماری و مهندسی سامانه «شاد» نیست ولی در کنار آنها قرار دارد: «تلاش زیادی از سوی توسعه دهندگان این سامانه برای بهبود خدمات صورت گرفته و خدمات بسیار خوبی روی آن لحاظ شده است. ما برای خدمت رسانی بهتر با تمام وجود در کنار همکارانمان در وزارت آموزش و پرورش هستیم و از امکانات خود برای مساعدت به آنها در انجام این امر مهم، بهره خواهیم گرفت.»

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید