قابلیت جدید Google Docs برای بهبود شرایط آموزش - تکفارس 
قابلیت جدید Google Docs برای بهبود شرایط آموزش - تکفارس 

قابلیت جدید Google Docs برای بهبود شرایط آموزش

بهنام خدابخشی
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - 14:31
قابلیت جدید Google Docs برای بهبود شرایط آموزش - تکفارس 

کمپانی گوگل مجموعه‌‌ای جدید از فونت‌ها را برای Google Docs ارائه نموده تا سبب بهبود سرعت خواندن افراد گردد. این مجموعه که با نام Lexend معرفی شده است، صرفا به منظور افزایش میزان بازدهی دانشجویان و معلمان در امر آموزش ارائه ارائه گردیده‌اند. اساسا این میزان از افزایش کارایی متناسب با سرعت نوشتار متن‌ها خواهد بود، اما هنوز مشخص نشده است که سایز فونت‌ها تا چه حد باید تغییر کند که عملکرد مطلوبی را ارائه نماید.

کمپانی گوگل در این خصوص گفت:

فونت‌های ارئه شده برای تایپ از نظر فاکتورهایی مانند اندازه و فاصله‌ی میان آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که توسعه‌دهندگان امیدوارند سبب گردد تا سرعت خواندن مطالب نوشتاری افزایش یابد. این موضوع نیز می‌تواند هم برای معلمان و هم برای دانش‌آموزانی که قصد دارند مطلبی را درک نمایند، مفید باشد، زیرا بینایی آن‌ها را تحت فشار قرار نخواهد داد.

کاربران اساسا ترجیح می‌دهند تا با مجموعه فونت‌های Merriwether در Google Docs تایپ نمایند ولی بهتر است این‌بار مجموعه فونت‌های جدید را نیز بررسی و میزان کارایی آن‌ها را تحت نظر داشته باشیم. هم‌اکنون بر اساس مطالعات انجام گرفته مشخص شده است که شما می‌توانید به راحتی تنها با تغییر یک فونت سرعت ویرایش متون را افزایش دهید و همین امر نیز سبب گردید تا در Google Docs این پکیج تعریف گردد. در حال حاضر این پکیج برای Google Docs ارائه گردیده و در فهرست فونت‌های بیشتر قابل دسترسی است.

لازم به ذکر است که ابتدا باید نرم‌افزار Google Docs خود را بروزرسانی نمایید تا این پکیج برای شما نمایان گردد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید