تولید یک گوشی مقرون‌به‌صرفه دیگر توسط نوکیا - تکفارس 
تولید یک گوشی مقرون‌به‌صرفه دیگر توسط نوکیا - تکفارس 
تولید یک گوشی مقرون‌به‌صرفه دیگر توسط نوکیا - تکفارس 

تولید یک گوشی مقرون‌به‌صرفه دیگر توسط نوکیا

علی صفرپور
۳۱ تیر ۱۳۹۹ - 18:57
تولید یک گوشی مقرون‌به‌صرفه دیگر توسط نوکیا - تکفارس 

برند نوکیا تحت مدیریت HMD Global توانسته است تا شهرت خوبی در تولید گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده برای خود دست‌وپا کند؛ به‌همین دلیل شنیدن خبر تولید یک گوشی هوشمند اقتصادی دیگر از سوی نوکیا چندان جای تعحب ندارد.

دوربین ۸ مگاپیکسلی، نمایشگر ۶ اینچی و اندروید ۱۰

گوشی هوشمند تازه نوکیا که فعلا با نام نوکیا TA-1258 شناخته می‌شود از یک نمایشگر ۵٫۹۹ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰x720p و نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌برد. این بدان معناست که خریداران باید بجای Notch، منتظر حضور حاشیه‌های نسبتا ضخیم در بالاوپایین دستگاه باشند.

دستگاه جدید این برند فنلاندی به‌وسیله یک پردازنده هشت هسته‌ای ۱٫۶ گیگاهرتزی درکنار ۳ گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود و امکان تهیه آن در هردو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی وجود دارد؛ هرچند که هنوز مشخص نیست که آیا قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه را خواهد داشت یا خیر؟!

همانند دیگر گوشی‌های نوکیا، این دستگاه نیز به‌صورت پیشفرض (و بخشی از برنامه اندروید one) مجهز به اندروید ۱۰ خواهد بود. شرکت HMD Global در حوزه ارائه به‌روزرسانی‌های مداوم پیشینه خوبی دارد پس احتمال می‌رود این دستگاه نیز قادر به دریافت اندروید ۱۱ باشد.

دوربین جلوی این دستگاه یک لنز ۵ مگاپیکسلی خواهد بود که درکنار دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰p به ایفای نقش خواهدپرداخت. باتری TA-1258 ظرفیتی ۳۰۴۰mAh خواهد داشت؛ همچنین انتظار می‌رود حسگر اثرانگشت این دستگاه نیز در عقب باشد.

نام TA-1258 مسلما تغییر خواهد کرد و احتمالا تا پایان سال جاری نیز روانه بازار می‌شود. برطبق آخرین لیست منتشر شده از TENNA، این دستگاه نخستین تلفن‌هوشمند نوکیا خواهد بود که پس از ارائه مدل X71 در ماه آوریل ۲۰۱۹ در چین عرضه می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید