چه انتظاراتی از وان پلاس نورد داریم؟ - تکفارس 
چه انتظاراتی از وان پلاس نورد داریم؟ - تکفارس 
چه انتظاراتی از وان پلاس نورد داریم؟ - تکفارس 

چه انتظاراتی از وان پلاس نورد داریم؟

چه انتظاراتی از وان پلاس نورد داریم؟ - تکفارس 

چند هفته پیش، وان پلاس خبر از عرضه «دستگاه جدیدی» داد. در آن زمان، پس از انتشار گوشی‌های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو در ماه آوریل، شایعات زیادی حکایت از ساخت و عرضه یک گوشی میان‌رده از سوی این تولیدکننده چینی داشتند. این موضوع بعدها در روز  ۳ تیر (۲۳ ژوئن)و  زمانی تایید شد که  پیت لاو (Pete Lau)، مدیر عامل این شرکت خبر داد که وان‌پلاس در حال «راه‌اندازی خط تولید محصول جدید و بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌ای است». سپس این پروژه «OnePlus Z ‘Thing» لقب گرفت، اما به نظر می‌رسد نام رسمی دستگاه جدید، وان‌ پلاس نورد (OnePlus Nord) باشد.

اگرچه در زمینه با قیمت نهایی و مشخصات این دستگاه هیچ اطلاعاتی در دست نیست اما پیت لاو در ویدیویی که برای معرفی وان‌ پلاس نورد منتشر شده، گفته است که قیمت این گوشی «کمتر از ۵۰۰ دلار» خواهد بود. و علیرغم انتشار تقریبا هیچگونه اطلاعاتی در مورد این تلفن، پیش‌خریدهای آن از قبل آغاز شده است. این گوشی در هند و اروپا عرضه می‌شود اما در آمریکای شمالی در دسترس قرار نخواهد گرفت.

وان‌ پلاس تنها یک بار یک گوشی ارزان‌‌قیمت معرفی کرد که مستقل از خط تولید سری پرچمدارانش بود  و سعی و تلاش مجدد در این مورد، موضوعی در خور توجه برای این شرکت است. برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ بود که شرکت وان‌ پلاس یک تلفن زیبا با نام وان پلاس X که از طراحی زیبایی بهره می‌برد و ۳۰۰ دلار هم قیمت داشت، معرفی نمود که در مقایسه با وان پلاس ۲ دارای مشخصات یک گوشی میان‌رده‌ به حساب می‌آمد و آن را در همان سال به بازار عرضه کرد. منظور این است که این دستگاه یک گوشی منفرد و بی‌همتا برای این شرکت محسوب می‌شود و هرگز جانشینی برای آن در نظر گرفته نشد.

چه انتظاراتی از وان پلاس نورد داریم؟ - تکفارس 

اما در اوایل سال جاری، شایعاتی درباره لایت ۸ منتشر شده است. اکنون که وان‌ پلاس تأیید کرده چنین دستگاهی واقعیت دارد، خوب است که شاهد بازگشت این شرکت به اصول بنیادین خود باشیم و وان‌ پلاس کاری را انجام دهد که در وهله‌ی اول، محبوبیت خود را داشته باشد؛ یعنی فروش گوشی‌های خوش ساخت با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از رقبای خود. اگرچه درست است که دستگاه‌های فعلی وان‌ پلاس هنوز هم صدها دلار کمتر از اپل، سامسونگ و گوگل به فروش می‌رسند اما پایین نگه داشتن قیمت برای وان‌ پلاس سخت بوده است. در مقایسه با برندهای دیگر، وان‌ پلاس یکی از شرکت‌هایی‌ست که بالاترین افزایش قیمت را از یک مدل تا مدل دیگر داشته است.

آخرین محصول وان‌ پلاس یعنی نسخه ۸ پرو خودش مثال خوبی است. این گوشی دارای اتصال ‌۵G، صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز و شارژ بی‌سیم معکوس است. قیمت این گوشی از ۸۹۹ دلار شروع می‌شود در حالیکه یک مدل دیگر با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی، ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. این شرکت همچنین گوشی Concept One را در نمایشگاه  CES 2020 به نمایش گذاشت که دوربین پشت گوشی «نامرئی» بود و زمانیکه دوربین مورد استفاده قرار نگیرد، به رنگ مشکی در می‌آید. هرچند که این یک طرح مفهومی است اما همانطور که از نام آن پیداست، می‌توان حدس زد که این شرکت در تلاش است تا از این ویژگی در گوشی‌های آینده‌ی خود استفاده نماید.

پیت لاو مدیر شرکت وان‌ پلاس در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۸ با CNET داشت بیان کرد که وان‌ پلاس یک شرکت «پرچمدار محور» است. ساخت یک وان پلاس X دیگر نشان‌دهنده‌ی نوعی «عقب‌گرد از نظر مشخصات فنی محسوب می‌شود که ما دوست نداریم چنین کاری را انجام دهیم».

اما از آن زمان به بعد، برای این شرکت وضعیت به یک منوال بوده و وان‌ پلاس همچون گذشته، در هر سال فقط یک یا دو گوشی معرفی کرده است. سال گذشته، وان‌ پلاس چندین گوشی معرفی کرد که به نظر می‌رسد فقط نسخه‌های گوناگونی از گوشی‌های وان‌ پلاس ۷ پرو و وان‌ پلاس ۷T باشند اما برای بازارهای مختلف، نسخه‌های متفاوتی عرضه کرد که علاوه بر ۷ پرو و ۷T می‌توان به مدل‌های وان پلاس ۷، وان پلاس ۷ پرو ۵G، وان پلاس ۷T پرو، وان پلاس ۷T پرو مک‌لارن و وان پلاس ۷T پرو ۵G مک‌لارن اشاره کرد.

اضافه کردن یک دستگاه میان‌رده نبایستی کار زیاد دشواری باشد و هنوز وان‌ پلاس پرمدعا حتی مدل‌های متفاوتی از وان‌ پلاس ۸ را عرضه نکرده است، گرچه اینک زمان مناسبی برای انجام چنین کاری است. چراکه اپل و سامسونگ گوشی‌های ۴۰۰ دلاری آیفون SE 2020 و گلکسی A51 را به بازار عرضه نمودند و پیکسل ۳A گوگل فروش سری پیکسل این شرکت را با نتیجه‌ای که امسال پیش‌بینی شده بود، دو برابر کرد.

بنابراین، وان‌ پلاس چه پاسخی به گلکسی A51، آیفون SE،A51  و پیکسل ۳A خواهد داد؟ از آنجایی که مدت زمان طولانی‌ست که وان پلاس X عرضه شده است، فضای زیادی برای پیشرفت وجود دارد. به طور ایده‌آل، این دستگاه می‌تواند حدود ۳۰۰ دلار قیمت داشته باشد تا بتواند از جمع گوشی‌های ۴۰۰ دلاری جدا بایستد. (شایعاتی وجود دارند مبنی بر اینکه پیکسل ۴A با قیمتی ارزان و در حدود ۳۵۰ دلار عرضه می‌شود). و اصلاً نیازی نیست که این گوشی حاوی طراحی چرمی، نارنجی پر زرق و برق و با مشارکت مک لارن (McLaren) باشد. در ادامه شاهد ویژگی‌هایی هستیم که می‌توان انتظار داشت در گوشی وان پلاس نورد شاهد آن‌ها باشیم.

چه انتظاراتی از وان پلاس نورد داریم؟ - تکفارس 

انتظاراتمان از وان پلاس نورد

  • دارای صفحه نمایش ۵ تا ۵.۸ اینچی با در این حدود اندازه باشد
  • دوربین عقب چندگانه داشته باشد
  • دارای جک هدفون باشد
  • باتری آن حداقل ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته باشد
  • دارای حسگر اثر انگشت داخل صفحه نمایش باشد
  • از تاییدیه‌ی مقاومت در برابر آب برخوردار باشد
  • از شارژ بی‌سیم بهره ببرد

و برای پایین نگهداشتن قیمت آن خوب است که برخی از موارد جانبی زیر را نداشته باشد.

ویژگی‌هایی که وان پلاس نورد نیازی به آن‌ها ندارد

  • پشتیبانی از ارتباطات ۵G
  • صفحه نمایش با نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز
  • برخوردار بودن از دوربین سلفی پاپ-آپپ
  • استفاده از لنزهای دوربین الکتروشیمیایی نامرئی شونده

نظر شما در مورد ویژگی‌ها و امکاناتی که وان پلاس باید برای نسخه نورد در نظر بگیرد، چیست؟ لطفاً نظر و پیشنهاد خود را در این باره با ما و دیگر کاربران تکفارس از بخش نظرات همین مطلب به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید