تعطیلی اپلیکیشن‌های Hobbi و Lasso توسط فیسبوک - تکفارس 
تعطیلی اپلیکیشن‌های Hobbi و Lasso توسط فیسبوک - تکفارس 
تعطیلی اپلیکیشن‌های Hobbi و Lasso توسط فیسبوک - تکفارس 

تعطیلی اپلیکیشن‌های Hobbi و Lasso توسط فیسبوک

فرزاد اسرافیلی
۱۳ تیر ۱۳۹۹ - 11:00
تعطیلی اپلیکیشن‌های Hobbi و Lasso توسط فیسبوک - تکفارس 

فیسبوک قصد دارد اپلیکیشن‌های آزمایشی Hobbi و Lasso را تعطیل کند. طبق گزارش‌ها، کاربران اعلان‌هایی مبنی بر تعطیل شدن این اپلیکیشن‌ها از تاریخ ۱۰ ژولای دریافت کرده‌اند. برنامه Hobbi که ساخته تیم آزمایش محصول جدید فیسبوک موسوم به NPE در ماه فوریه برای iOS است، برنامه‌ای شبیه به Pinterest است که برای سازماندهی و ذخیره عکس‌های مربوط به کارهای شخصی مانند آشپزی، سرامیک، باغبانی، هنر و صنایع دستی و موارد دیگر کاربرد دارد. کاربران از این عکس‌ها می‌توانند ویدیوهایی تهیه کنند و آن‌ها را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند.

فیسبوک تأیید کرد که تیم NPE اپلیکیشن Hobbi خود را تعطیل خواهد کرد.

سخنگوی فیسبوک روز چهارشنبه گفت:

بسیاری از محصولات NPE کار خود را از محصولات کوچک شروع می‌کنند. وقتی این برنامه‌ها جذاب نباشند، انتظارمان این است برنامه‌ها را تعطیل کنیم، با این حال امیدواریم که از این آزمایش‌ها درس بگیریم تا بتوانیم در آینده برنامه‌های بهتر و جذاب‌تری تولید کنیم.

Lasso بیش از یک سال و نیم پیش، قبل از ایجاد تیم NPE در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای را برای به اشتراک گذاشتن با دوستان خود ضبط کنند. Lasso همچنین شامل ابزارهای ویرایش ویدیو است که به کاربران کمک می‌کند موسیقی و متن را به ویدیوهای خود اضافه کنند. از آن زمان فیسبوک ویژگی مشابه ویدئوی کوتاه به نام Reels را به اینستاگرام اضافه کرده است.

فیسبوک در مورد علت تعطیلی Lasso اظهار نظری نکرد. تیم NPE از تابستان گذشته تعداد زیادی اپلیکیشن از جمله Whale ،Bump و Tuned را ساخته است. ماه گذشته تیم NPE فیسبوک سه برنامه آزمایشی دیگر را نیز منتشر کردند. این برنامه‌ها عبارت‌اند از: برنامه تماس صوتی به نام CatchUp، برنامه‌ی اتصال طرفداران و مفسران در حین برنامه‌های زنده به نام Venue و برنامه ساخت موسیقی الهام گرفته از تیک توک به نامCollab.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید