ویژگی‌های iOS 14 که اپل از اندروید الهام گرفته است - تکفارس 
ویژگی‌های iOS 14 که اپل از اندروید الهام گرفته است - تکفارس 
ویژگی‌های iOS 14 که اپل از اندروید الهام گرفته است - تکفارس 

ویژگی‌های iOS 14 که اپل از اندروید الهام گرفته است

ویژگی‌های iOS 14 که اپل از اندروید الهام گرفته است - تکفارس 

سیستم‌عامل iOS 14 مدتی است که منتشر شده است و مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و بزرگی را برای پلتفرم‌های اپل به ارمغان می‌آورد؛ در این سیسم‌عامل، ویژگی‌های زیادی وجود دارد که باید برای کاربران اندرویدی بسیار آشنا به نظر برسد.

این چرخه همیشگی سیستم‌عامل‌های نرم‌افزاری اپل است: ایده‌های خوب گوگل تقریباً همیشه در iOS وجود خواهد داشت، حتی بدون شک، نسخه بعدی اندروید نیز از برخی ایده‌های اپل استفاده خواهد کرد.

ویژگی‌های iOS 14 که اپل از اندروید الهام گرفته است - تکفارس 

ابزارک‌های صفحه اصلی

بزرگ‌ترین ویژگی: اپل پس از سال‌ها نگه داشتن صفحه اصلی به شکلی پایدار، سرانجام به کاربران این امکان را می‌دهد تا ویجت‌ها را به صفحه اصلی خود اضافه کنند. ابزارک‌ها یکی از ویژگی‌های اصلی متمایز بین اندروید و iOS است که به اولین نسخه اندروید باز می‌گردند. این ویژگی، قابلیتی‌ست که گوگل با گذشت سال‌ها همچنان به گسترش آن ادامه می‌دهد؛ اندازه‌های سفارشی، پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث، و گالری با پیش‌نمایشی از این ویجت‌ها؛ همه ویژگی‌هایی است که اپل در ویجت‌های مخصوص iOS استفاده می‌کند. در حقیقت، اپل با تجربه جدید هوم اسکرین در iOS 14، چیزهای زیادی را از گوگل فرا گرفته است، از جمله:

مشاهده لیست اپلیکیشن‌ها

اپل این ویژگی App Library را نامیده است، اما شبیه اپ دراور (App Drawer)‌ گوگل است: لیستی از هر برنامه در تلفن شما، علی‌رغم قابل مشاهده بودن در هوم اسکرین. (اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را به صورت دستی مخفی کنند تا فقط در نمای App Library ظاهر شوند.) بر خلاف اندروید، که فقط یک لیست مستقیم از تمام برنامه‌ها وجود دارد، ویژگی App Library به طور خودکار اپلیکیشن‌ها را در دسته‌های مختلف مانند اجتماعی، سرگرمی یا اپل آرکید مرتب می‌کند.

جایگزینی اپلیکیشن پیش‌فرض برای مرورگر و ایمیل

این ویژگی‌ای است که اپل سال‌ها قادر به انجام آن بوده اما عمدا تصمیم گرفته بود تا آن را برای کاربران خود مهیا نکند. در نهایت اما iOS 14 به کاربران امکان می‌دهد به جای استفاده از برنامه‌های ایمیل و سافاری اپل، اپلیکیشن‌های پیش‌فرض ایمیل و مرورگر خود را انتخاب کنند. به نظر می‌رسد همه مرورگرهای iOS هنوز مجبور به استفاده از موتور ارائه‌دهنده اپل هستند (بنابراین تفاوت عملی آشکاری بین آنها وجود ندارد) و توسعه‌دهندگان برای پشتیبانی از این ویژگی باید اپلیکیشن‌های خود را به‌روز کنند. همچنین این موضوع فقط به برنامه‌های ایمیل و مرورگر محدود شده است؛ شما همچنان مجبور هستید به طور پیش‌فرض از اپل موزیک و اپل مپس استفاده کنید؛ حتی اگر گوگل مپس و اسپاتیفای را ترجیح دهید.

ویژگی‌های iOS 14 که اپل از اندروید الهام گرفته است - تکفارس 

دستیار صوتی هوشمند

شرکت اپل در حال آغاز دیدگاه هوشمندانه جدیدی برای سیری در سیستم‌عامل iOS 14 است، جایی که دستیار صوتی به جای اشغال کردن کل صفحه نمایش با یک نماد کوچک در پایین صفحه ظاهر می‌شود. نتایج نشان داده است که این دستیار صوتی بدون گرفتن بقیه صفحه نمایش، همانند پنجره‌های کوچکتر در بالای صفحه نمایش داده می‌شود. (که همچنین به نحوه عملکرد دستیار گوگل در اندروید شباهت دارد، اگرچه نتایج آن در یک پنجره کوچک در پایین صفحه نمایش داده می‌شود، نه بالای آن).

طراحی جدید «تماس‌های جمع و جور» اپل که از خاموش شدن نمایشگر در هنگام تماس‌های ورودی جلوگیری می‌کند، شبیه به گزینه‌ای در اندروید است.

ویژگی‌های iOS 14 که اپل از اندروید الهام گرفته است - تکفارس 

ویژگی App Clips و App Slices

یکی از ایده‌های جالبی که به iOS 14 اضافه شده ، ویژگی جدید App Clips است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد با یک میانبر کوتاه، از ویژگی‌های اصلی اپلیکیشن‌هایی که هنوز نصب نکرده‌اند، استفاده کنند. این ایده جالبی است که گوگل در طی سالیان متمادی به عنوان App Slice اندروید P در سال ۲۰۱۸ و اپلیکیشن‌های فوری اندروید در سال ۲۰۱۷ ارائه داده است. اکنون باید صبر کنیم تا ببینیم تلاش اپل در این ایده برای رسیدن به جریان اصلی کمک می‌کند یا خیر.

ویژگی‌های iOS 14 که اپل از اندروید الهام گرفته است - تکفارس 

پشتیبانی از حالت دوچرخه در اپل مپس

پشتیبانی از حالت دوچرخه‌سواری به Apple Maps اضافه شده است. درست مانند چیزی که برای مدت‌ها در گوگل مپس وجود داشته است، اما  به‌روزرسانی جدید iOS، اپلیکیشن اپل مپس را به استانداردهای برتر گوگل نزدیک‌تر کرده است. برای این منظور، iOS 14 ویژگی‌های دوچرخه‌سواری جدیدی را اضافه می‌کند که به طور خاص، مسیر دوچرخه‌سواری را هدایت می‌کند؛ که در مواردی نظیر ارتفاع، پله‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری در آن نقش دارند. (گوگل در سال ۲۰۱۰ این ویژگی را برای گوگل مپس معرفی کرد). نسخه اپل تاکنون فقط در چند شهر (NYC ،LA، منطقه خلیج سانفرانسیسکو، شانگهای و پکن) منتشر شده است اما اگر بقیه نقشه‌های اپل به همین صورت ارائه شود، این شرکت سریعاً این عقب‌ماندگی را جبران می‌کند.

ویژگی‌های iOS 14 که اپل از اندروید الهام گرفته است - تکفارس 

ترجمه

یکی دیگر از نمادی‌ترین سرویس‌های گوگل، ترجمه گوگل است که اپل معادلی مانند آن را برای سیستم‌عامل iOS 14 در نظر گرفته است. مانند سرویس ترجمه گوگل، نسخه ترجمه اپل به کاربران امکان می‌دهد عبارت‌های تایپ شده و گفتاری را در برنامه ترجمه کنند و همچنین پشتیبانی یکپارچه‌ای با مرورگر سافاری برای ترجمه کل صفحات وب ارائه می‌دهد. نسخه اپل دارای لیست بسیار محدودی از زبان‌هاست و فقط ۱۱ زبان را شامل می‌شود.

ویژگی تصویر در تصویر

این قابلیت جدیدی برای بخش نرم‌افزاری اپل نیست، اما چیز جدیدی که امسال برای آیفون ارائه می‌شود، قابلیت تصویر در تصویر است. این قابلیت به اندروید ۸٫۰ اضافه شده بود (و همچنین آیپد در iOS 11). سرانجام آیفون از ویژگی تصویر در تصویر استفاده کرده است که می‌تواند برای پخش ویدیوها در کنار سایر برنامه‌های دیگری که استفاده می‌کنید، استفاده شود. ویژگی تصویر در تصویر از تماس‌های FaceTime نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید بدون نیاز به باز نگه داشتن برنامه FaceTime به چت کردن خود ادامه دهید.

نظارت بر رمز عبور

سافاری نیز نسخه‌ای از ویژگی هشدار رمز عبور مرورگر کروم را دریافت کرده که اواخر سال گذشته توسط گوگل معرفی شد. اگر کاربری رمز عبوری انتخاب کند که در معرض خطر باشد، برنامه به صورت خودکار به او هشدار می‌دهد.

ویژگی‌های iOS 14 که اپل از اندروید الهام گرفته است - تکفارس 

قابلیت ضربه به پشت گوشی

اپل گزینه جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده که به آن‌ها امکان می‌دهد با ایجاد انواعی از ضربات در پشت پنل گوشی برای انجام اقداماتی مانند راه‌اندازی یک اپلیکیشن یا گرفتن عکس از صفحه استفاده کنند. همانند ژست حرکتی دو ضربه که گوگل برای اندروید ۱۱ در نظر گرفته است.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید