گوگل برنامه‌های چند ماه آینده خود را برای گوگل میت اعلام کرد - تکفارس 
گوگل برنامه‌های چند ماه آینده خود را برای گوگل میت اعلام کرد - تکفارس 
گوگل برنامه‌های چند ماه آینده خود را برای گوگل میت اعلام کرد - تکفارس 

گوگل برنامه‌های چند ماه آینده خود را برای گوگل میت اعلام کرد

پارسا سرشار
۹ تیر ۱۳۹۹ - 17:35
گوگل برنامه‌های چند ماه آینده خود را برای گوگل میت اعلام کرد - تکفارس 

گوگل در پست جدیدی در وبلاگ خود برنامه‌های چند ماه آینده خود را برای نرم‌افزار گوگل‌ میت (نرم‌افزار Google Hangout پیشین) اعلام کرد و همچنین گفته است که در حال سرعت بخشیدن به روند توسعه چندین ویژگی جدید برای کاربران، تیم‌ها و موسسه‌هایی‌ست که تعداد آن‌ها به طور روزمره بالا می‌رود.

برنامه‌‌ریزی‌های پیش‌رو برای نرم‌افزار گوگل‌ میت

یکی از ویژگی‌های اصلی جدید، دسترسی نرم‌افزار گوگل‌ میت به فضای نست هاب مکس (Nest Hub Max) است. طبق گفته گوگل این دسترسی تا حدی به آزاد‌سازی فضای حافظه در لپ‌ تاپ کمک می‌کند و همیشه در هر اتاقی که در خانه خود باشید به این سرویس متصل می‌مانید.

در گزارش‌های اخیر آمده که یکی دیگر از ویژگی‌های جدید که در ماه‌های آینده قرار است معرفی شود، تیرگی پس‌زمینه یا قابلیت افزودن عکس به تصویر پس‌زمینه است تا به افزایش تمرکز مخاطب نسبت به طرف مقابل کمک کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های اضافه شده، افزایش تعداد مشترکین در جلسه‌های تصویری است. گوگل جدیدا چیدمان جدیدی برای محیط این نرم‌افزار معرفی کرده است که می‌توانید همزمان ۱۶ نفر را به همراه محتوای در حال اشتراک ببینید. گوگل در نظر دارد موارد دیگری هم مانند مشارکت بیش از ۴۹ مخاطب همزمان به این نرم‌افزار اضافه کند.

بعضی دیگر از ویژگی‌های برنامه‌ریزی شده که قرار است با انتشار آن‌، جلسه‌های آنلاین تیم‌های بزرگ راحت‌تر انجام شود، به شرح زیر است:

  • دست‌بالا بردن: در حالی که گوگل‌مت از تعداد بالایی مخاطبین همزمان پشتیبانی می‌کند، هر مخاطبی که نیاز به سوال پرسیدن داشته باشد می‌تواند از این ویژگی برای مطرح کردن سوال خود استفاده کند.
  • حضور در جلسه: یک راه حل ساده برای مدیر جلسه تا به راحتی شرکت‌کنندگان در جلسه را تشخیص دهد.
  • تجزیه کردن جلسه‌ها:‌ شرایط را برای جلسه‌های بزرگ راحت‌تر می‌سازد، به این شکل که می‌توان آن را به گروه‌های کوچک‌تر تبدیل کرد و گفتگو‌های هم‌زمان انجام داد و در نهایت جلسه‌ها را ادغام کرد.
  • پرسش و پاسخ: با ایجاد کانالی در حین جلسه‌ها، می‌توان بدون اختلال از بیننده‌ها سوال پرسید.
  • نظرسنجی: ‌ایجاد نظرسنجی زنده در حین جلسه‌های آنلاین.
  • ویژگی‌های کنترلی اضافهامکانات اضافی مانند: بی‌صدا کردن، ارائه کردن، اضافه کردن و غیره را به مدیر جلسه می‌دهد.

گوگل در حال افزایش تعداد جلسه‌های کوچک‌ ویدیویی برای کارمندانی است که یا برای کار به اداره‌های خود بازگشتند یا در خانه کار می‌کنند. با توجه به این موضوع،‌ اخیرا گوگل، ایسوس استارتر کیت (Asus Starter Kit) را معرفی کرده است که به وسیله آن می‌توان به امکانات ارتقاء یافته جلسه‌های آنلاین گوگل‌ میت دسترسی داشت.

گوگل در حال برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی قابلیت فرمان صوتی سخت‌افزاری گوگل‌میت (Hey Google Voice Control) است که هم‌اکنون در مرحله آزمایشی قرار دارد.

با استفاده از این قابلیت می‌توان جلسه‌ها را به راحتی فقط با فرمان صوتی، بدون هیچ کلید یا لمس صفحه نمایشی شروع یا تمام کرد.

گوگل تجربه مشترک جم‌برد وایت‌برد (JamBoard Whiteboard) را به گوگل‌ میت میاورد. جم‌برد خلاقیت و ایده‌پردازی را در تیم‌ها به وجود میاورد تا به راحتی از طریق لپ‌ تاپ یا گویش‌های هوشمند خود، آن‌ها را پیاده‌سازی کنند. ادغام جیم‌برد با گوگل‌میت بسیار شرایط را برای آن‌هایی که از راه دور در خلاقیت‌ها و ایده‌پردازی‌ها شرکت می‌کنند راحت‌تر می‌سازد ولی با این حال، افرادی که به اداره‌های خود بازگشتند و در آن‌ جا فعالیت می‌کنند هم می‌توانند از لپ‌تاپ یا گویش‌های هوشمند خود، به استفاده از جیم‌برد بپردازند.

گوگل‌میت در تمام نسخه‌های G Suite و همینطور برای هر کسی که حتی یک آدرس ایمیل دارد موجود است. اگر مجموعه شما از اتوماسیون گوگل استفاده نمی‌کند، می‌توانید نسخه بیزنس (Business Version) گوگل میت را دریافت کنید که شامل ملزوماتی از جمله: Drive Docs ،Sheets ،Slides و غیره است. ثبت‌نام برای دریافت ملزومات اتوماسیون گوگل تنها نیاز به یک آدرس ایمیل دارد و تا تاریخ ۳۰ سپتامبر هم معاف از مالیات است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید