گزارش: پس‌زمینه مات به زودی به نسخه اندروید گوگل میت خواهد آمد - تکفارس 
گزارش: پس‌زمینه مات به زودی به نسخه اندروید گوگل میت خواهد آمد - تکفارس 
گزارش: پس‌زمینه مات به زودی به نسخه اندروید گوگل میت خواهد آمد - تکفارس 

گزارش: پس‌زمینه مات به زودی به نسخه اندروید گوگل میت خواهد آمد

مهرداد میرشاهی
۴ خرداد ۱۳۹۹ - 15:30
گزارش: پس‌زمینه مات به زودی به نسخه اندروید گوگل میت خواهد آمد - تکفارس 

با افزایش کار از خانه (دورکاری) و ویدئو کنفرانس، اهمیت استفاده از تصاویر پس‌زمینه تار و پس‌زمینه‌های سفارشی نیز بیشتر شده است. با این حال، یکی از نکات مهم در زمانی که بیرون از خانه هستید این است که کنترلی روی محیط اطراف خود ندارید.

در حال حاضر، مایکروسافت تیمز برای iOS این امکان را به کاربران می‌دهد تا پس‌زمینه خود را روی آیفون مات (Blur) کنند؛ در همین راستا، اخیراً اطلاعاتی به دست آمده است که نشان از این نکته دارد که به زودی گوگل نیز چنین قابلیتی برای نسخه اندروید اپلیکیشن گوگل میت (Google Meet) عرضه خواهد کرد.

بر اساس کدهایی که از نسخه ۴۱٫۵ برنامه گوگل میت توسط ۹to5Google بدست آمده است، رشته‌های متنی متعددی در متن این برنامه وجود دارد که نشان می‌دهد قابلیت پس‌زمینه مات به زودی به این اپلیکیشن تماس تصویری و ویدئو کنفرانس خواهد آمد.

این رشته‌های متنی به این شرح هستند:

  • Background blur turned off
  • Background blur turned on
  • Turn off background blur
  • Turn on background blur

اگرچه تا این لحظه اطلاعاتی از قابلیت پس‌زمینه مات بدست آمده، اما هنوز خبری از قابلیت قرار دادن تصاویر پس‌زمینه سفارشی در دست نیست.

در حال حاضر، گوگل تلاش زیادی می‌کند تا با اپلیکیشن‌های Zoom و Microsoft Teams رقابت کند. این شرکت اخیراً این اپلیکیشن را با برنامه جیمیل خود ادغام کرد و امکان تماس تصویری تا ۱۶ نفر در قالب یک گالری را به آن اضافه کرد که البته هنوز هم با ۴۹ نفر در برنامه زوم، فاصله زیادی دارد. تا ۱۰۰ دفعه می‌توان به صورت رایگان برای شرکت در ویدئو کنفرانس‌ها از این برنامه استفاده کرد. از سوی دیگر، چندی پیش شاهد اضافه شدن قابلیت دوربین روشن به این برنامه بودیم. علاوه بر این، گوگل خبر از عرضه ابزاری صوتی برای حذف نویز پس‌زمینه در تماس‌های تصویری گوگل میت داده است که تا مدتی دیگر در دسترس قرار خواهد گرفت.

هنوز مشخص نیست که آیا گوگل می‌تواند با اپلیکیشن‌هایی نظیر زوم، مایکروسافت تیمز، اسلک و… رقابت کند یا خیر اما مشخص است که اینک بهترین فرصت برای یک رقابت همه‌جانبه برای غول جستجوی اینترنتی محسوب می‌شود که نباید به سادگی آن را از دست بدهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید