پردازنده جدید سامسونگ برای گوشی‌های اقتصادی - تکفارس 
پردازنده جدید سامسونگ برای گوشی‌های اقتصادی - تکفارس 
پردازنده جدید سامسونگ برای گوشی‌های اقتصادی - تکفارس 

پردازنده جدید سامسونگ برای گوشی‌های اقتصادی

خشایار جهانی
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - 11:30
پردازنده جدید سامسونگ برای گوشی‌های اقتصادی - تکفارس 

چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ چیپست اگزینوس ۸۸۰ با قابلیت ۵G را عرضه می‌کند. اما بعد مشخص شد که علاوه‌بر آن چیپست دیگری هم عرضه خواهد شد. از آنجایی که اگزینوس ۸۵۰ برای گوشی‌های مقرون به‌صرفه مانند گلکسی اس ۲۱ می‌باشد، برخلاف اگزینوس ۸۸۰ کمتر خبرش به بیرون درز کرد. با وجود این‌که این چیپست از لحاظ عملکردی جزو آخرین چیپست‌های ساخت سامسونگ است اما برای گوشی‌های اقتصادی بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ دلیلی بر این ادعاست. این گوشی صفحه نمایش بزرگ ۶٫۵ اینچی با رزولوشن اچ دی پلاس و تکنولوژی آمولد دارد و دارای ۴ دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی، و ۲ دوربین ۲ مگاپیکسلی است. به‌علاوه ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارد.

طبق اعلام سامسونگ، اگزینوس ۸۵۰ دارای ۸ هسته ۲ گیگاهرتزی (Arm Cortex-55)، پردازنده گرافیکی Mali-G52، پشتیبانی از رم LPDDR4 و حافظه eMMC است. این چیپست از ۵G پشتیبانی نمی‌کند ولی شامل Cat.7 LTE و پشتیبانی از تصاویر فول اچ دی می‌شود.

اگزینوس ۸۵۰ از فرایند فناوری ۸ نانومتری LPP استفاده می‌کند که باعث می‌شود این چیپست باریک‌تر شود. این پردازنده در بخش دوربین جلو تا ۲۱٫۷ مگاپیکسل را پشتیبانی می‌کند. درواقع یا یک دوربین ۲۱٫۷ مگاپیکسلی یا دو دوربین ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی می‌توان قرار داد.

چیپست اگزینوس ۸۵۰ شرکت سامسونگ روی کاغذ بسیار رقابتی و خوب به نظر می‌رسد اما باید صبر کرد و دید که آیا در گوشی و در عمل هم عملکرد خوبی خواهد داشت یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید