اپل از آیفون SE جدید رونمایی کرد - تکفارس 
اپل از آیفون SE جدید رونمایی کرد - تکفارس 
اپل از آیفون SE جدید رونمایی کرد - تکفارس 

اپل از آیفون SE جدید رونمایی کرد

امیر عسگری
۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - 00:26
اپل از آیفون SE جدید رونمایی کرد - تکفارس 

اپل امروز از جدیدترین آیفون خود رونمایی کرد. در حالی که پیش از این شایعه شده بود محصول جدید اپل آیفون SE 2 یا آیفون ۹ نام خواهد داشت، اپل مثل محصول ۴ سال گذشته نام این دستگاه را نیز آیفون SE گذاشته است. آیفون SE جدید با نمایشگر ۴٫۷ اینچی به نوعی یک آیفون ۱۱ است که در بدنه نوسازی شده آیفون ۸ قرار گرفته است. مانند آیفون SE قبلی این گوشی نیز ۳۹۹ دلار قیمت دارد و ۵۰ دلار از آیفون ۸ که تولید آن متوقف شده ارزان‌تر است. پیش‌فروش این گوشی از روز جمعه ۲۹ فروردین (۲۴ آپریل) آغاز می‌شود و از ۵ اردیبهشت ماه (۲۴ آپریل) به دست مشتریان می‌رسد. آیفون SE جدید در ۳ رنگ مشکی، سفید و قرمز و با ظرفیت‌های ۶۴ گیگابایت با قیمت ۳۹۹ دلار، ۱۲۸ گیگابایت با قیمت ۴۴۹ دلار و ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۵۴۹ دلار وارد بازار خواهد شد. قیمت بین‌المللی گوشی از ۴۱۹ پوند و ۷۴۹ دلار استرالیا آغاز می‌شود. به نظر می‌رسد کسانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای داشتن یک آیفون بپردازند و همچنین کسانی که به دنبال یک گوشی کامپکت هستند، آیفون SE جدید گزینه بسیار مناسبی باشد.

اپل از آیفون SE جدید رونمایی کرد - تکفارس 

پس از شیوع کرونا و لغو شدن مراسم‌های رونمایی، اپل این گوشی را با منتشر کردن یک بیانیه مطبوعاتی معرفی کرد. پیش از این نیز اپل مک‌بوک ایر جدید و آیپد پرو را نیز به همین شیوه معرفی کزده بود.

اپل از آیفون SE جدید رونمایی کرد - تکفارس 

آیفون SE جدید بسیاری از قابلیت‌های موجود در آیفون‌های گران‌تر مثل آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو را در خود جای داده است. پردازنده A13 Bionic، شارژ بی‌سیم و نمایشگر True Tone  از جمله ویژگی‌هایی هستند که اپل در آیفون SE جدید از آنها استفاده کرده است. این گوشی دارای دوربین پشتی تکی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۸ میلیمتری و دیافراگم f/1.8 می‌باشد. این دوربین از حالت پرتره و HDR هوشمند پشتیبانی می‌کند و مانند آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره می‌برد.

اپل از آیفون SE جدید رونمایی کرد - تکفارس 

اپل تاچ آیدی و دکمه هوم هپتیکی را در این گوشی قرار داده که می‌تواند برای کسانی که علاقه‌ای به سیستم فیس‌ آیدی ندارندخبر خوبی باشد. درگاه این گوشی نیز از نوع لایتنینگ است و متاسفانه خبری از جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون نیست. آیفون ۱۱ پرو با نمایشگر ۵٫۸ اینچی کوچکترین آیفون نسل جدید به شمار می‌رفت و حالا این عنوان به آیفون SE با نمایشگر ۴٫۷ اینچی خواهد رسید. نمایشگر این گوشی مانند آیفون ۸ می‌باشد و خبری از ناچ در آن نمی‌باشد.

ابعاد نمایشگر/وضوح۴٫۷ اینچ / رتینا HD با وضوح ۱۳۳۴x750 پیکسل
تراکم پیکسل۳۲۶ppi
ابعاد (اینچ)۵٫۴۵x2.65×0.29
ابعاد (میلیمتر)۱۳۸٫۴x67.3×7.3
وزن (گرم)۱۴۸
سیستم عاملآی‌اواس ۱۳
دوربین اصلی۱۲ مگاپیکسل
دوربین جلو۷ مگاپیکسل
ضبط ویدیو۴K
پردازنده A13 Bionic
حافظه داخلی۶۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت
رممشخص نشده
حافظه قابل ارتقاندارد
باتریمشخص نشده
سنسور تشخیص اثر انگشتدارد
اتصالاتلایتنینگ
جک هدفونندارد
قابلیت‌های ویژهمقاوم در برابر آب (IP67)، پشتیبانی از دو سیم‌کارت (سیم‌کارت نانو و e-SIM)، شارژ بی‌سیم
قیمت در آمریکا۶۴ گیگابایت (۳۹۹ دلار)، ۱۲۸ گیگابایت (۴۴۹ دلار)، ۲۵۶ گیگابایت (۵۴۹ دلار)
قیمت در بریتانیا۶۴ گیگابایت (۴۱۹ پوند)، ۱۲۸ گیگابایت (۴۶۹ پوند)، ۲۵۶ گیگابایت (۵۶۹ پوند)
قیمت در استرالیا۶۴ گیگابایت (۷۴۹ دلار استرالیا)، ۱۲۸ گیگابایت (۸۲۹ دلار استرالیا)، ۲۵۶ گیگابایت (۹۹۹ دلار استرالیا)

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید