جنرال موتورز این هفته تولید ونتیلاتور را آغاز می‌کند - تکفارس 
جنرال موتورز این هفته تولید ونتیلاتور را آغاز می‌کند - تکفارس 
جنرال موتورز این هفته تولید ونتیلاتور را آغاز می‌کند - تکفارس 

جنرال موتورز این هفته تولید ونتیلاتور را آغاز می‌کند

علی نصرتی
۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - 20:30
جنرال موتورز این هفته تولید ونتیلاتور را آغاز می‌کند - تکفارس 

هفته گذشته جنرال موتورز و دولت فدرال آمریکا به توافقی دست یافتند که در این توافق‌، شرکت اتومبیل‌ساز هزاران دستگاه ونتیلاتور یا تنفس مصنوعی را برای افرادی که از بیماری کرونا رنج می‌برند، تأمین می‌کند. اکنون زمان آن فرا رسیده تا با همکاری و کار همگانی به مبارزه با ویروس کرونا پرداخت.

به گزارش Automotive News، پس از نهایی شدن قرارداد هفته گذشته، جنرال موتورز این هفته تولید ۳۰,۰۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی را آغاز خواهد کرد. گفته می‌شود اولین محموله دستگاه‌های نامبرده این خودروساز که حدود ۶۰۰۰ دستگاه را شامل خواهد شد در تاریخ ۱ ژوئن یا پیش‌ از آن ارائه خواهد شد. جنرال موتورز در راستای این نوع تولید خود، همکاری نزدیکی با Ventec Systems دارد تا اطمینان حاصل شود که ونتیلاتورها می‌توانند قدرت تنفسی لازم برای مبتلایان به ویروس کرونا که ممکن است در بیمارستان بستری شوند را فراهم کنند. سخنگوی جنرال موتورز در ایمیلی به Roadshow، اهداف این شرکت برای شروع تولید این دستگاه‌ها از این هفته را تأیید کرد.

Automotive News می‌گوید: هر ونتیلاتور V پلاس پرو تقریباً ۱۶۰۰۰ دلار یعنی به اندازه‌ی کوچک‌ترین خودروی شورولت، Spark قیمت دارد. این دستگاه‌های تنفس مصنوعی در کارخانه جنرال موتورز در شهر کوکوموی ایالت ایندیانا تولید خواهند شد. صدها کارمند این شرکت قبلاً در حال کار روی این پروژه بوده‌اند و صدها کارگر موقت دیگر نیز استخدام شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که تولید در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

طبق گزارش این خبرگزاری تولیدات جنرال موتورز فقط دستگاه‌های تنفس مصنوعی نیستند و این شرکت باید حداقل تا ۱۰ هفته قطعات قابل‌ تعویض برای هر دستگاه را نیز تولید کند. این خودروساز همچنین در حال تولید ماسک برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در یک کارخانه مربوط به نقل و انتقال خود در میشیگان است که قبلاً تعطیل شده بود.

وقتی دولت ترامپ قانون تولید دفاعی (Defense Production Act) را درخواست نمود که صنعت خصوصی را وادار می‌کند قراردادهای مربوط به تولیدات دفاع ملی را بپذیرد، جنرال موتورز در حال آماده‌سازی برای ساخت این ونتیلاتورها با Ventec بود. گفته می‌شود مذاکرات پیش از DPA سر بحث درباره هزینه‌ها از هم پاشیده و به نتیجه نرسیده است. این قانون همچنین از شرکت‌هایی مانند جنرال موتورز درخواست می‌کند تا تولید تجهیزات اضافی محافظ شخصی را برعهده بگیرند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید