بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی سال ۲۰۲۰

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

اپلیکیشن‌های هواشناسی یکی از ابتدایی‌ترین ولی مهم‌ترین کارها، یعنی پیش‌بینی آب‌وهوا را برای شما انجام می‌دهند تا بتوانید برای روز یا هفته پیش روی خود برنامه‌ریزی کنید. بسته به برنامه‌ای که شما برای دانلود انتخاب کرده‌اید، ممکن است اطلاعات دیگری مانند پیش‌بینی ماهانه هوا، میزان کل بارش و رطوبت نیز در اختیارتان قرار گیرد.

با این حال، برنامه‌هایی از این دست که قبلا در گوشی شما نبوده‌اند و آن‌ها را دانلود می‌کنید (در اصطلاح برنامه‌های ثالث) خطرهایی نیز به وجود می‌آورند چراکه نیاز به داده‌های مکانی دارند و حتی گاهی مجوزهایی که واقعا لازم ندارند را نیز درخواست می‌کنند. تعدادی از برنامه‌های هواشناسی از جمله The Weather Channel ،AccuWeather و WeatherBug برای فروش داده‌های مکانی به تبلیغ‌کنندگان در معرض اتهام مراجع قضایی قرار گرفته‌اند.

از طرفی دیگر، برنامه‌های هواشناسی داخلی گوشی آیفون شما ( که از داده‌های The Weather Channel استفاده ‌می‌کند) یا برنامه‌ی Google Weather برای سیستم‌عامل اندروید بی‌نقص به نظر نمی‌رسند زیرا به هر حال آن‌ها نیز اطلاعات مکانی شما را دارند. برای اطمینان از امنیت خود می‌توانید وضعیت آب و هوا را به طور دستی در مرورگر اینترنت یا دستگاه دیگری بررسی کنید.

در اپ استور و پلی استور صدها برنامه هواشناسی وجود دارد و ما همه‌ی آن‌ها را امتحان نکرده‌ایم اما با توجه به اطلاعات مربوط به سیاست حفظ حریم خصوصی، بهترین مواردی که برای اندروید و iOS در دسترس هستند را در این مقاله ارائه نموده‌ایم.

The Weather Channel

همه‌کاره‌ترین و بهترین اپلیکیشن هواشناسی

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

یکی از اپلیکیشن‌های برتر هواشناسی برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS که به شرکت IBM تعلق دارد، برنامه The Weather Channel نام دارد؛ این اپلیکیشن پیش‌بینی‌های ساعتی، روزانه و هفتگی محلی و منطقه‌ای را به همراه ویژگی «Feels like» ارائه می‌دهد تا به شما اطلاع دهد که هنگام خروج از خانه باید آماده چه چیزی باشید. این برنامه که به صورت رایگان در اختیار قرار دارد، هشدار باران در زمان دقیق با رادار و امکان ردیابی آلرژی فصلی، خطر آنفولانزا و موارد کووید-۱۹ را نیز ارائه می‌دهد. با این حال، تبلیغات در اپلیکیشن بیشتر از سایر موارد مشهود است و شما می‌توانید آن‌ها را با به‌روزرسانی و پرداخت ۱۰ دلار به ازای هر سال یا ۱ دلار در هر ماه حذف کنید.

اپلیکیشن The Weather Channel، ارائه‌دهندگان خدمات و شرکای تبلیغی و آنالیز آن ممکن است طبق سیاست حفظ حریم خصوصی خود، اطلاعات را جمع‌آوری کرده و آن را با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارند. شما می‌توانید امکان دسترسی به داده‌های کاربردی برای این برنامه را فراهم کنید یا آن‌ها را حذف کنید. همچنین می‌توانید جمع‌آوری مستقیم اطلاعات مکانی را از طریق تنظیمات دستگاه متوقف سازید. اگر به برنامه اجازه دهید تا در حالیکه برنامه‌ها در پس‌زمینه در حال اجرا هستند، اطلاعات مکانی را جمع‌آوری کند، این اپلیکیشن قادر به انجام آن خواهد بود.

Weather Underground

بهترین حافظ حریم خصوصی

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

Weather Underground پیش‌بینی‌های محلی برای محله شما به همراه رادار تعاملی، نقشه‌های ماهواره‌ای و هشدارهای شدید هواشناسی را ارائه می‌دهد. در صفحه اصلی آن، دمای فعلی یعنی آنچه در واقع احساس می‌شود، اطلاعات دمای زیاد و کم روزانه، بارش و باد را به همراه یک نقشه راداری را مشاهده می‌کنید. اگر گزینه «More» را انتخاب کنید، اطلاعاتی در مورد رطوبت، نقطه شبنم، میزان دید، شاخص اشعه فرابنفش منطقه و شیوع آنفولانزا پیدا خواهید کرد. با پایین آمدن در این بخش می‌توانید پیش‌بینی‌های ساعتی و هفتگی، شاخص کیفیت هوا، زمان طلوع آفتاب و غروب خورشید و سربرگ‌هایی که شما را به سمت اخبار و فیلم‌های پیش‌بینی وضعیت هوا هدایت می‌کند را بیابید.

به مانند The Weather Channel، این برنامه رایگان نیز محصول شرکت IBM است ولی شما می‌توانید با ۲۰ دلار در سال یا ۴ دلار به ازای هر ماه، این برنامه را به نسخه بدون تبلیغ ارتقا دهید و پیش‌بینی‌های دقیق تصویری را تا ۱۵ روز آینده دریافت کنید.

Weather Underground شاید برجسته‌ترین سیاست حفظ حریم خصوصی را دارد؛ وقتی اولین بار این برنامه را باز می‌کنید به شما این امکان می‌دهد تا از این موضوع مطلع شوید که از اطلاعات شما برای هدف‌گذاری تبلیغات استفاده خواهد کرد. وقتی سربرگ تنظیمات حریم خصوصی را باز می‌کنید، به شما این اجازه را می‌دهد که به طور مستقیم تنظیمات تلفن خود و مجوزها را اصلاح کنید، اطلاعات استفاده از داده‌ها را مشاهده کرده و «اجازه استفاده از داده پس زمینه» را تغییر دهید و همچنین در این برنامه و صفحه تنظیمات حریم خصوصی بین «تنظیمات تبلیغات استاندارد» (اجازه به شرکای تبلیغاتی این برنامه، که از اطلاعات دستگاه شما برای هدف‌گذاری تبلیغاتی و برای اهداف دیگر استفاده کنند) یا «اطلاعات من را برای تبلیغات در این اپلیکیشن به اشتراک نگذارید»، حق انتخابی وجود دارد. سربرگی نیز موجود است که به شما امکان می‌دهد تا یک نسخه کپی از داده‌ها، مجوزهای مدیر و حذف داده‌ها را درخواست کنید.

AccuWeather

بهترین اپلیکیشن آب‌و‌هوای روزانه

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

وقتی AccuWeather را باز می‌کنید، تصویری از وضعیت هوای روز را از نظر شرایط فعلی، دمای احساسی در آفتاب یا سایه، شاخص فرابنفش و سرعت باد و همچنین نگاهی به روز بعدی را می‌بینید و همچنین می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید تا برنامه به شما هشدار دهد که چه چیزهایی برای روز موردنظر لازم دارید. اگر در این صفحه به پایین پیمایش کنید، سطح آلرژی‌های مختلف (مانند درخت، چمن و گرده گیاه Ragweed) را برای آن روز خواهید دید. در قسمت بالای صفحه نیز شما می‌توانید دمای ساعتی و روزانه را به همراه نقشه راداری بررسی کنید و همچنین یک سربرگ خبری نیز وجود دارد که می‌توانید فیلم‌های خبری کوتاه را تماشا کنید. برای حذف تبلیغات و دریافت پیش‌بینی ۱۰ روز آینده نیز می‌توانید برنامه را با هزینه ۴ دلاری ارتقا دهید.

این برنامه با توجه به سیاست حفظ حریم خصوصی خود، اطلاعات کاربر را جمع‌آوری کرده و ممکن است آن را به افراد شخص ثالث غیرمجاز به جهت قرار دادن تبلیغات در این برنامه و سایر موارد، افشا کند. این برنامه لیست این افراد و یا شرکت‌ها را برای شما فراهم می‌کند و شما نیز می‌توانید مجوزها را در دستگاه خود تغییر دهید (مانند خاموش کردن خدمات مبتنی بر موقعیت).

RadarScope

بهترین اپلیکیشن برای جزئیات مهم هواشناسی

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

یکی از برنامه‌های گران‌قیمت هواشناسی در پلی استور، برنامه ۱۰ دلاری RadarScope است که برنامه‌ای مهم برای علاقه‌مندان جدی به هواشناسی و هواشناسان به شمار می‌رود. برنامه مذکور این امکان را به شما می‌دهد تا به NEXRAD سطح ۳ و داده‌های راداری با وضوح فوق‌العاده به همراه هشدارهای گردباد، رعد و برق شدید، سیل و همچنین هشدارهای ویژه دریایی دسترسی پیدا کنید. اگر واقعاً در حال ردیابی الگوهای آب و هوا هستید، این برنامه برای شما مناسب خواهد بود.

اگر به اشتراک Pro Tier 1 (با پرداخت ۱۰ دلار در سال) دست یابید، به داده‌های مربوط به صاعقه در زمان واقعی، رعد و برق، حلقه‌های راداری گسترده و ابزاری برای بررسی بهتر تصاویر راداری دسترسی خواهید داشت. اشتراک Pro Tier 2 (15 دلار در هر ماه یا ۱۰۰ دلار در سال) نیز به شما امکان می‎دهد تا علاوه بر داده‌های راداری بایگانی شده در ۳۰ روز گذشته، از ابزارهایی بهره ببرید که محل وقوع گردباد و اندازه تگرگ را پیش‌بینی کنید و احتمالاً اطلاعات و گزارش‌های طوفان محلی از سرویس ملی هواشناسی (National Weather Service) را دریافت کنید.

RadarScope از نظر حفظ حریم خصوصی، طبق سیاستی عمل می‌کند که شرکت مادر آن، DTN تعیین کرده است. این شرکت می‌گوید که اطلاعات تلفن شما را به اشخاص ثالث نمی‌فروشد. این امر منطقی است زیرا شما برای این برنامه هزینه می‌کنید. برنامه بیان شده از Google Analytics و Eloqua و همچنین AdRoll برای تبلیغات استفاده می‌کند، با این وجود، شما می‌توانید از تبلیغات آن‌ها خودداری و دوری کنید.

Dark Sky

بهترین اپلیکیشن برای بررسی آب‌و‌هوای دنیا

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

Dark Sky دارای یک رابط کاربری ساده است: صفحه اصلی آن دما، دمایی که شما واقعاً احساس می‌کنید و پیش‌بینی مناسبی برای بقیه روز یا شب را نشان می‌دهد. برای یافتن پیش‌بینی وضعیت هوا برای بقیه هفته و دستیابی به پیش‌بینی‌های هوای مربوط به منطقه خود از گذشته یا آینده می‌توانید در همان صفحه به پایین بروید.

این برنامه، خود را با ویژگی نقشه تعاملی جهان متمایز می‌کند که به شما امکان می‌دهد کشورها، ایالت‌ها و شهرهای مختلف را برای ردیابی راداری، پیش‌بینی‌ها و بارش بزرگنمایی کنید. همچنین می‌توانید وضعیت موقعیت خود را به برنامه گزارش دهید.

از نظر رازداری و حریم خصوصی نیز برنامه می‌گوید که داده‌های ناشناس را با شرکت‌های تحلیلی دیگر و تبلیغ‌کنندگان به اشتراک می‌گذارد و آن اطلاعات را به سیاست‌های حفظ حریم خصوصی تبلیغ‌کنندگان (Google Advertising و BuySellAds) پیوند می‌دهد. شما نیز می‌توانید تجزیه و تحلیل‌های برنامه موردنظر و اعلان‌ها را در تنظیمات آن غیرفعال کنید و از جمع‌آوری داده‌های موقعیت مکانی خود زمانیکه برنامه فعال نیست، جلوگیری به عمل آورید.

Dark Sky در اندروید رایگان و برای iOS نیز ۴ دلار است، اما می‌توانید با پرداخت ۳ دلار در سال برای حق برنامه ممتاز یا پریمیوم، آن را ارتقا دهید تا پیش‌بینی‌های لحظه به لحظه، اعلان‌های بارش، هشدارهای شدید هواشناسی و سایر اعلان‌های سفارشی را دریافت کنید و با قرار دادن ویجت‌ها در صفحه اصلی تلفن و یا با اخطارهای مربوط به ساعت هوشمند خود، از هشدارها با خبر شوید.

در ماه مارس، اپل Dark Sky  را خریداری کرد. به این ترتیب، طبق برنامه‌ی اپل، نسخه اندرویدی این برنامه از اول جولای متوقف می‌شود و هزینه کاربران اندرویدی به آن‌ها برگردانده خواهد شد. علاوه بر این، شاید شاهد سایر تغییرات حریم خصوصی نیز باشیم.

Carrot Weather

بهترین اپلیکیشن برای کسانی که می‌خواهند هواشناسی را با هنر، بازی و لطیفه همراه کنند

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

Carrot Weather گزارش آب و هوا را با روشی جالب و سرگرم‌کننده نزدیک می‌کند. صفحه اصلی آن  آثار هنری زیبا و پیام‌های خوش‌آمدگویی زیرکانه‌ای دارد. در صفحه اصلی و زیر دمای هوا، دمای قابل احساس، بارش و اطلاعات مربوط به وزش باد، این برنامه در یک روز زیبا از ماه مارس پیامی با این مضمون نشان داد: «بهار است، چه عالی! شما می‌توانید از من تشکر کنید که زمستان را از صفحه بیرون کشیدم». وقتی دوباره برنامه را باز کردیم نیز این پیام نشان داده شده: «آه، بهار — آن فصل از سال که هوا بار دیگر خوب می‌شود — اما شما هنوز هم می‌گویید که می‌خواهید بازی کنید». شما می‌توانید «Personality» یا شخصیت برنامه را در تنظیمات به حالت دوستانه، طعنه‌زن (کسی که با کنایه حرف می‌زند)، قاتل یا تخریب‌کننده (شامل ناسزاگویی) و همچنین حریم خصوصی آن تغییر دهید.

این برنامه در مقایسه با امثال خود ساده‌تر است: صفحه اصلی آن دمای فعلی، پیش‌بینی ساعتی و یک پیش‌بینی هفتگی را به شما ارائه می‌دهد. یک زبانه برای هشدارهای هواشناسی و یک بازی جغرافیایی داخلی نیز وجود دارد که می‌توانید بازی کنید. اگر به راهنمایی هم نیاز دارید، باید یک تبلیغ را تماشا کنید.

Carrot Weather داده‌های خود را از Dark Sky و Weather Underground دریافت می‌کند، بنابراین مطابق با سیاست حفظ حریم خصوصی، اطلاعات موقعیتی شما هنگام درخواست آب و هوا با آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. اطلاعات موقعیت مکانی شما همچنین می‌تواند برای پشتیبانی از تبلیغات شرکت‌ها و گروه‌های دیگر استفاده شود. می‌توانید با ارسال ایمیلی به شرکت، یک رونوشت از اطلاعات خود را به دست آورید و همین‌طور می‌توانید اطلاعات خود را از تنظیمات برنامه حذف کنید.

برنامه موردنظر را می‌توانید به صورت رایگان دانلود کنید  اما می‌توانید برای حذف تبلیغات، اضافه کردن ابزارها یا ویجت‌ها به صفحه‌نمایش خود و مشاهده گزارش‌های هواشناسی تا حداکثر ۷۰ سال پیش، برنامه را به قیمت ۱ دلار به ازای هر ماه یا ۴ دلار در سال به نسخه باشگاه بهترین‌ها (Premium Club) ارتقا دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید