دولت آمریکا با استفاده از روش‌های مختلف میزان انتشار کرونا را بررسی می‌کند - تکفارس 
دولت آمریکا با استفاده از روش‌های مختلف میزان انتشار کرونا را بررسی می‌کند - تکفارس 
دولت آمریکا با استفاده از روش‌های مختلف میزان انتشار کرونا را بررسی می‌کند - تکفارس 

دولت آمریکا با استفاده از روش‌های مختلف میزان انتشار کرونا را بررسی می‌کند

حامد ترابی
۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - 23:01
دولت آمریکا با استفاده از روش‌های مختلف میزان انتشار کرونا را بررسی می‌کند - تکفارس 

وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که مقامات دولت آمریکا برای ردیابی تحرکات آمریکایی‌ها در هنگام شیوع ویروس کرونا و به کمک صنعت تبلیغ موبایل (نه از داده‌های خود حمل‌کنندگان)  از داده‌های مکانی تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند. به گزارش WSJ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به همراه دولت‌های ایالتی و محلی، داده‌های تلفن همراه را در مورد افراد در محدوده‌ای از «علاقه جغرافیایی» دریافت کرده‌اند.

هدف از این کار ایجاد یک پرتال دولتی با اطلاعات جغرافیایی از حدود ۵۰۰ شهر در سراسر کشور است تا به این اطمینان برسند که مردم تا چه میزان از سفارشات در خانه ماندن تبعیت می‌کنند. یک نمونه از نحوه استفاده از داده‌های ناشناس در گزارش‌ها به این شرح است: پژوهشگران دریافتند که تعداد زیادی از افراد در یک پارک شهر نیویورک جمع می‌شوند و به مقامات محلی اطلاع می‌دهند.

WSJ گزارش داد که حتی استفاده از داده‌های ناشناس، نگرانی‌های بی‌شماری راجع به حریم خصوصی ایجاد می‌کند و محدودیت‌هایی را برای حامیان حفظ حریم خصوصی در مورد نحوه استفاده از این داده‌ها و جلوگیری از استفاده از آن برای اهداف دیگر ایجاد می‌کنند.

سایر کشورها نیز از داده‌های تلفن همراه برای ردیابی تحرکات شهروندان در طی این همه‌گیری استفاده کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، حاملان تلفن همراه در اتحادیه اروپا برخی از داده‌ها را با مقامات بهداشتی در ایتالیا، آلمان و اتریش به اشتراک گذاشتند. اگرچه جزئیات در مورد بیماران خاص گنجانده نشده است. به گزارش نیویورک تایمز، اسرائیل اجازه استفاده از داده‌های موقعیت مکانی تلفن همراه را برای ردیابی ویروس صادر کرد که این داده‌ها در یک «فعالیت متمرکز و در یک محدوده زمانی» استفاده می‌شود.

کیلومترها دورتر، سیستم ردیابی چین اطلاعات را به مقامات اجرایی می‌فرستد، این در حالی است که در تایوان وقتی شخص قرنطینه‌ای با فاصله‌ی زیاد از خانه‌اش در حرکت است «دیوار الکترونیکی» تایوان به مقامات این کشور هشدار می‌دهد. کره جنوبی هم از داده‌های موقعیت مکانی تلفن همراه برای ایجاد یک نقشه عمومی از بیماران مبتلا به کرونا استفاده کرد تا مکان‌هایی که ممکن است در معرض ابتلا به آن قرار داشته باشند را ردیابی کند.

حامل‌های تلفن همراه در ایالات متحده به WSJ گفتند که از دولت خواسته نشده است که داده‌های مکانی را ارائه دهند. اما واشنگتن پست در ۲۷ اسفند (۱۷مارچ) گزارش داد که دولت فدرال به طور جدی در حال مذاکره با فیسبوک، گوگل و سایر شرکت‌های حوزه فناوری است تا نحوه استفاده از داده‌های مکانی از طریق تلفن‌ها را تشخیص دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید